Bänkdiskmaskin - tips?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Högen me disk växer sig alldeles för stor dem dagar jag jobbar o sen har den bleve för stor när jag e ledig så jag pallar inte ta i tu med det.

Så nu funderar jag på en bänkdiskmaskin, erfarenheter och tips uppskattas.

:)

erfarenheter och tips uppskattas.
Jag vet inte riktigt vad du vill läsa...

Erfarenhet: Jag har en bänkdiskmaskin, en Bosch, den är jättebra och besparar mig det ovärdiga skitjobbet med att diska för hand.

Tips: Köp en bänkdiskmaskin, dom kostar någonstans runt 2 000 kr och uppåt.

:tummenupp

Jag vet inte riktigt vad du vill läsa...

Erfarenhet: Jag har en bänkdiskmaskin, en Bosch, den är jättebra och besparar mig det ovärdiga skitjobbet med att diska för hand.

Tips: Köp en bänkdiskmaskin, dom kostar någonstans runt 2 000 kr och uppåt.

:tummenupp

Det jag helst ville läsa var ungefär:

"Jag och sambon köpte en ny för en månad sen men vi bestämde oss för att göra plats och köpa en riktig istället så du kan få köpa våran nästan oanvända för en tusenlapp:tummenupp "

Eller typ som du skrev, kolla lite på en bosch 5102 tror ja den hette förut på nätet, de va den billigaste ja hitta för 2550kr...

Lite fördjupning så kan man väl gå in på typ, va kostar diskmedel o hur mkt går de åt.

Kollar en på blocket. Jag fick min, ny i kartong för 1500:-.

Diskmedlet för mig (ensam) ligger på ca 60-80 kr/år.

Går inte att misslyckas!

Oh yeah...

Får nästan bli så att man dissar ett par extra däck o köper sig ett luktfritt kök istället :rolleyes:

Äh, jag offrar 30 min en gång i veckan faktiskt med att diska för hand!
Sedan använder jag inte så mkt tallrikar/knivar/gafflar/osv.

Jag hade en Electrolyx maskin den funkade svinbra i 3 år när jag hade den och nu har den gått 3 år till hos en polare :tummenupp

Det jag helst ville läsa var ungefär:

"Jag och sambon köpte en ny för en månad sen men vi bestämde oss för att göra plats och köpa en riktig istället så du kan få köpa våran nästan oanvända för en tusenlapp:tummenupp "

Eller typ som du skrev, kolla lite på en bosch 5102 tror ja den hette förut på nätet, de va den billigaste ja hitta för 2550kr...

Lite fördjupning så kan man väl gå in på typ, va kostar diskmedel o hur mkt går de åt.

Snåla inte när du köper en bänkdiskmaskin. Beror på hur du bor iof. Men en billig kan bullra rätt så friskt och man vill inte köra den när man kollar på TV eller porrsurfar. OK, man kan starta den innan man går utanför dörren, men jag skulle definitivt satsa på en som var tyst. Definitivt under 60 Db, ner mot 56 så börjar dom bli tysta ordentligt.

Även om du köper en (bänk-)diskmaskin för 10000.- så kommer det vara ditt bästa köp i år. Utan tvekan. Traska ner på El-Giganten och köp en redan idag.

Kostnaden för diskmedel är försumbar. Motsvarar priset av tex 2 öl/år.

En sån där diskmaskin hade jag. Fungerade perfekt. Den är aningens större än de "vanliga" bänkdiskarna, så det får plats lite mer i den.

Last edited:
Tänk på det där med decibel, det är en logaritmisk skala. Varje 3 dB är en fördubbling av ljudstyrkan. Det är alltså jävligt viktigt att man inte tror "äh, den där har bara 3 decibel högre ljud och är billigare så jag tar den".

En sån där diskmaskin hade jag. Fungerade perfekt. Den är aningens större än de "vanliga" bänkdiskarna, så det får plats lite mer i den.

Har oxå en sådan....den sväljer mycket mer än de flesta andra maskiner men jag tycker den kan va lite väl högljud ibland.

Är det någon som har tips på en sk "smal diskmaskin"
det är väl under 45-50 cm bredd som känns aktuellt (<50cm)

Plastbestick & papptallrik :tummenupp

Köpte en diskmaskin själv i mellandagarna, i o för sig en fullstor men det är värt varenda krona.
Min andra diskmaskin ( :tuttar ) funkade inte så bra.

Men för fan det är väl bara att diska direkt när man har använt prylarna? Det tar max 2 minuter.
Efteråt känns det mkt bättre, du slipper ångesten plus att du kan lägga pengarna på nåt annat istället för att diska.

Kommer du köpa bänkdiskmaskin så slår jag vad om att berget med disk kommer att växa ännu mer och till slut blir din ångest ännu större än vad den var innan.
Även fast man har diskmaskin så krävs det fortfarande att nån sköljer av skiten från porslinet och plockar in och ur maskinen...

Men en bra diskmaskin behöver man inte skölja.
Har aldrig sköljt en tallrik innan jag stoppar in det i maskinen, ja, skrapat bort ev matrester, men inte sköljt.

Men för fan det är väl bara att diska direkt när man har använt prylarna? Det tar max 2 minuter.
Efteråt känns det mkt bättre, du slipper ångesten plus att du kan lägga pengarna på nåt annat istället för att diska.

Kommer du köpa bänkdiskmaskin så slår jag vad om att berget med disk kommer att växa ännu mer och till slut blir din ångest ännu större än vad den var innan.
Även fast man har diskmaskin så krävs det fortfarande att nån sköljer av skiten från porslinet och plockar in och ur maskinen...

När jag jobbar hinner jag knappt ens äta, ännu mindre diska efter jag äte...

Fan mkt positivt om att köpa här :gnissla

Nästan så man får dra iväg o handla en maskin då...gah...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg