Bänkdiskmaskin - tips?

Jag har en Siemens-någonting. Klart bästa köpet av mig på denna sida om 2000-talet.

Skambud på blocket är underskattat. Ha kontanter redo, och ring på en bunt annonser och bjud 50% av annonspris. Någon nappar säkert.

Jag fick min för 700. Ungefär ett år gammal, då..

Min maskin är inte så väldigt tyst. Har en sån som Starstriker. Dock älskar jag ljudet av en diskamskin :kär
Underbart att höra att jobbet blir gjort trots att man sitter i soffan!

Min maskin är inte så väldigt tyst. Har en sån som Starstriker. Dock älskar jag ljudet av en diskamskin :kär

:D..

Okey... nåt är ju helt klart fel idag, kl e 12:39 o jag e klar att gå utanför dörren... jag brukar normalt sova till kring 16..

Det måste va ett tecken...nu ska jag åka iväg o handla mig en :tuttar

2730130 Även om du köper en (bänk-)diskmaskin för 10000.- så kommer det vara ditt bästa köp i år. Utan tvekan. Traska ner på El-Giganten och köp en redan idag.

Kostnaden för diskmedel är försumbar. Motsvarar priset av tex 2 öl/år.

En sån där diskmaskin hade jag. Fungerade perfekt. Den är aningens större än de "vanliga" bänkdiskarna, så det får plats lite mer i den.
Vad är det för mått på n sån där då?

Hu rkopplar men den, en vanlig maskin kopplar man ju in under diskbänken, tar man den här direkt på kranen då?

Vad är det för mått på n sån där då?

Hu rkopplar men den, en vanlig maskin kopplar man ju in under diskbänken, tar man den här direkt på kranen då?

Kopplas in precis som en vanlig under diskbänken. MEN du kan även byta blandare med en extra utgång (oftst där bak). Sen kan man dra en slang så att vattnet spolas ner i vasken, eller som på en vanlig, under diskbänken.

M

Kopplas in precis som en vanlig under diskbänken. MEN du kan även byta blandare med en extra utgång (oftst där bak). Sen kan man dra en slang så att vattnet spolas ner i vasken, eller som på en vanlig, under diskbänken.

M

Sen har jag ett riktigt pensionärs trick till er. Kör med varmvatten i maskinen om den tål det. Bor själv i bostadsrätt så vattnet har jag betalt redan. Blir tokrent när man diskar

Sen har jag ett riktigt pensionärs trick till er. Kör med varmvatten i maskinen om den tål det. Bor själv i bostadsrätt så vattnet har jag betalt redan. Blir tokrent när man diskar

Alltså det blir inte renare för att du kopplar den på varmvattnet därimot blire billigare, om vattnet ingår i hyran förstås, eftersom maskinen inte behöver värma speciellt mycke.

Borde finnas nån adapter eller koppling så man kan koppla in den direkt på vattenkranen. Jag körde min tvättmaskin via duschslangen och en nippel med gängor som passade åt bägge håll. Duschslangen exploderade av tryckstötar ibland men det var det värt. Körde givetvis på varmvatten också=hyresvärden betalar för uppvärmningen!
(Har också börjat leta bänkdiskmaskin!!)

Ska du koppla saker på kranen så kan du ju inte ta vatten ur den samtidigt. Låter jävligt krångligt att stå och fixa med det var gång man ska diska.

:gnissla :mad: :mad: :gnissla :huvet

Kunde ingen sagt att man kopplar in de under diskbänken innan jag drog iväg o trodde ja kunde handla en...blaah....

Du behöver nog be om hjälp när skiten ska installeras. Kanske behöver vattnet stängas av om du inte kan göra det själv.

Sen, som sagt, är det inte din fast. skötare som inst. helvete så se till att den inst. på varmvattnet. Då slipper du värma upp vattnet med DIN el, utan ist med eran gemensamma varmvattenskostnad. Kan du tänka på var du känner att du sätter på ett fastklistrat leende när du möter dina sunkiga grannar.

M

Last edited:
Du behöver nog be om hjälp när skiten ska installeras. Kanske behöver vattnet stängas av om du inte kan göra det själv.

Sen, som sagt, är det inte din fast. skötare som inst. helvete så se till att den inst. på varmvattnet. Då slipper du värma upp vattnet med DIN el, utan ist med eran gemensamma varmvattenskostnad. Kan du tänka på var du känner att du sätter på ett fastklistrat leende när du möter dina sunkiga grannar.

M

Ska du koppla saker på kranen så kan du ju inte ta vatten ur den samtidigt. Låter jävligt krångligt att stå och fixa med det var gång man ska diska.

M

Jag betalar varken vatten eller el :tungan
I vettiga bostadsrätter ingår både el o vatten sörru...

O jag ger upp dedär förbannade skiten me bänkdiskmaskin, orkar inte fixa me vattentillförseln,...disken får helt enkelt fortsätta stå o mögla bort tills jag då o då orkar ta tag i det...

Diskmaskin is da shit!

Jag ska aldrig mer i mitt liv vara utan diskmaskin.

Jag betalar varken vatten eller el :tungan
I vettiga bostadsrätter ingår både el o vatten sörru...

O jag ger upp dedär förbannade skiten me bänkdiskmaskin, orkar inte fixa me vattentillförseln,...disken får helt enkelt fortsätta stå o mögla bort tills jag då o då orkar ta tag i det...
Men vafan, det är inte speciellt svårt att byta blandare till en med en snabbkoppling för diskmaskin, åtminstone inte om du har avstängningskranar placerade direkt på vattenledningen under diskbänken (i annat fall får du se till att vattnet stängs av centralt eller köra kylspray på ledningen tills det fryser till en isplugg och sen skynda dig jävligt mycket med att byta blandare innan pluggen smälter :)).

Men vafan, det är inte speciellt svårt att byta blandare till en med en snabbkoppling för diskmaskin, åtminstone inte om du har avstängningskranar placerade direkt på vattenledningen under diskbänken (i annat fall får du se till att vattnet stängs av centralt eller köra kylspray på ledningen tills det fryser till en isplugg och sen skynda dig jävligt mycket med att byta blandare innan pluggen smälter :)).

Jag orkar inte o jag hinner inte!!!... o jag ska inte bo här så jävla länge till heller...

Nu återstår bara för dig att köpa dig en självgående dammsugare. Slog till på en för några månader sedan. Den är verkligen pricken över i:et härhemma. Har bara dammsugt manuellt ett fåtal gånger sen dess.

Kolla in en dammsugare osm heter Roomba. 3000.- kostar den. E-lux har också en som är aningens bättre, men den kostar 8-10000.

Hett tips.

Du borde ordna upp ditt liv.
Hur mycket jobbar du egentligen?

Hmm... inte så mkt egentligen... men jag jobbar natt o har 5 mil te jobbet...12timmar + restid + måste sova länge för o inte köra i diket påväg hem från jobbet...

Sen när man e ledig så vill man för fan inte ägna den korta stunden man har kvar på dagarna efter man klivit upp till att diska.. o ställa sig att diska på natten.. hmm..mjaee...

När jag jobbar hinner jag knappt ens äta, ännu mindre diska efter jag äte...

Fan mkt positivt om att köpa här :gnissla

Nästan så man får dra iväg o handla en maskin då...gah...

Jag köpte min bänkdiskmaskin begagnad av en kompis för 200 spänn den höll i tre år, det var min bästa investering, och rent blev det ett program tog bara 30 min med:yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg