bikestreet
Spänn fast dig!
Tjena
När jag köpte hojen (1000cc v-twin med Leo Vince-slipon och K&N-luftfilter samt Power Commander) så sade mc-handlaren åt mig att tanka på 98 oktan. Vilket jag gjort sedan dess. Och för några veckor sedan så lämnade jag in hojen för mappning på bromsbänk, och då hade jag 98 oktan i tanken.
Nu har jag läst lite här och där att 95 oktan har mer energi i sig, och funderar därför på att byta. Har dock dessa frågor till er som kan de här grejorna:
1. Har min hoj tillräckligt hög kompression för att dra nytta av 98 oktan?
2. Hur vet jag om den "spikar"? Hör/känner jag det?
3. Vore det dumt att byta nu eftersom den hade 98 oktan i tanken när den mappades, och således borde vara "anpassad" för 98 oktan.
Tacksam för svar
När jag köpte hojen (1000cc v-twin med Leo Vince-slipon och K&N-luftfilter samt Power Commander) så sade mc-handlaren åt mig att tanka på 98 oktan. Vilket jag gjort sedan dess. Och för några veckor sedan så lämnade jag in hojen för mappning på bromsbänk, och då hade jag 98 oktan i tanken.
Nu har jag läst lite här och där att 95 oktan har mer energi i sig, och funderar därför på att byta. Har dock dessa frågor till er som kan de här grejorna:
1. Har min hoj tillräckligt hög kompression för att dra nytta av 98 oktan?
2. Hur vet jag om den "spikar"? Hör/känner jag det?
3. Vore det dumt att byta nu eftersom den hade 98 oktan i tanken när den mappades, och således borde vara "anpassad" för 98 oktan.
Tacksam för svar