Bänkade hojen - ÄKTA 750RR

GSXR1100R skrev:
Resten av världen har altså fel :rofl

Du är rolig du med dina egenpåhittade teorier :lol

Mmmm visst.
Svårt o bli trodd när man bara är 22 såklart.

Det gör inget. Men du måste ju förstå om en motor lämnar 1000HK och får ut 870 på hjulen så ÄR DET NÅNTING SERIÖST FEL PÅ BILEN!!!
 
Mavve skrev:
Mmmm visst.
Svårt o bli trodd när man bara är 22 såklart.

Det gör inget. Men du måste ju förstå om en motor lämnar 1000HK och får ut 870 på hjulen så ÄR DET NÅNTING SERIÖST FEL PÅ BILEN!!!
Förlusterna är ännu större på en bil
 
Biifer skrev:
Har hört någonting om att motoreffekten kan diffa 6% från hoj till hoj när dom kommer från fabriken. Någon som vet om det stämmer?

Kanske inte riktigt 6% men klart att det skiljer mellan hojarna - de lämnar inte samma effekt allihop från fabriken.
 
Mavve skrev:
Kanske inte riktigt 6% men klart att det skiljer mellan hojarna - de lämnar inte samma effekt allihop från fabriken.
Äsch, du är bara 22, dig tror jag inte på. Någon annan som vet?

:rolleyes: :rofl
 
GSXR1100R skrev:
Förlusterna är ännu större på en bil

Så en Alpina B12 med 400HK uppgett från fabrik har då endast 330HK ut på hjulen?

Nix, jag lägger ner. :lol :död
 
Hade du inte ett sprolans nytt drivpaket på de är ju rätt "sega" när de är nya.
Men jag kan ocså hålla med om att det låter lustigt att det skulle försvina så mycket som 10 hk på vägen, en moped skulle ju inte orka driva bakhjuet alls om man ser det så.
 
Ninja Racer skrev:
Hade du inte ett sprolans nytt drivpaket på de är ju rätt "sega" när de är nya.
Men jag kan ocså hålla med om att det låter lustigt att det skulle försvina så mycket som 10 hk på vägen, en moped skulle ju inte orka driva bakhjuet alls om man ser det så.

Precis, men folk gillar att vara korkade - det är lättare att leva då kanske :3freak

90% ja. Du har även levt 90% av ditt liv verkar det som :rofl
 
Ninja Racer skrev:
Hade du inte ett sprolans nytt drivpaket på de är ju rätt "sega" när de är nya.
Men jag kan ocså hålla med om att det låter lustigt att det skulle försvina så mycket som 10 hk på vägen, en moped skulle ju inte orka driva bakhjuet alls om man ser det så.
Jamenvasatan, om en moppe har 1.13 hästkraft och tappar 13% så har den ja vadå kvar.

Sov ni på mattelektionerna :lol
 
Mavve skrev:
Precis, men folk gillar att vara korkade - det är lättare att leva då kanske :3freak

90% ja. Du har även levt 90% av ditt liv verkar det som :rofl
Jag kör skiten av dig ändå din lilla fjunis

/Puss :kär
 
Silwer skrev:
haha, nej ingen statisk siffra finns för detta, det är en uppskattning.


Det kan vara så lite som 5% men då är det ofta fabrikerna som varit för konservativa, och så högt som 25%

Det med moppen stämmer däremot, du tappar tio gånger mer om du tar ut tio ggr mer effekt.
 
men om vi tar turbohojen igen, var tar de 70hk i vägen menar du?

Blir de enbart värme av friktion så handlar det ju om 55000w eller nåt, man kan ju driva en villa med el lätt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top