Bänkad CBR600RR

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Polarn har köpt Peter Lindens fjolårs hoj och en kraschad gathoj som gått 600mil. Jag har tagit ur TKC motorn (racemotorn) och satt i standardmotorn nu när han ska till Frankrike och träna (onödigt att slita på racemotorn). Den bänkades i tisdagskväll på MC-varuhuset och den gav otroliga 119,5 hk på bakhjulet. Det enda som inte är standard är helsystem,kittrattar i luftburken samt elsystemet (styrenheter bränsle och tändning) Racemotorn levererar 134hk så i år blir det spännande och se hur det kommer att gå i Veidec Trophy.

:squid

Gixxer Rolle skrev:
Polarn har köpt Peter Lindens fjolårs hoj och en kraschad gathoj som gått 600mil. Jag har tagit ur TKC motorn (racemotorn) och satt i standardmotorn nu när han ska till Frankrike och träna (onödigt att slita på racemotorn). Den bänkades i tisdagskväll på MC-varuhuset och den gav otroliga 119,5 hk på bakhjulet. Det enda som inte är standard är helsystem,kittrattar i luftburken samt elsystemet (styrenheter bränsle och tändning) Racemotorn levererar 134hk så i år blir det spännande och se hur det kommer att gå i Veidec Trophy.

Damn....119.5 hk är fan inte dåligt. Vad ger en standard ny CBR600 på hjulet?
Dryga 100?

Gixxer Rolle skrev:

Jävlar, så mycket med så lite modd. Nya CBR:n verkar vara grym minst sagt. Skulle han med Hollén och grabbarna eller ?

mvh Fredrik

Dom standard siffrorna skulle jag villja syna i en annan bänk.
Hos Mc-Xpress ger en standard med Akrapovic 110 hk på hjulet och 03-04 r6 ,Gsxr och Cbr ca 105 hk ny ur kartong,

Steny skrev:
Dom standard siffrorna skulle jag villja syna i en annan bänk.
Hos Mc-Xpress ger en standard med Akrapovic 110 hk på hjulet och 03-04 r6 ,Gsxr och Cbr ca 105 hk ny ur kartong,

Kittändning kan ge mycket. Och ett helsystem kan definitivt ge mycket mer än 5 hk.

kan man masa i CBR1000RR motor i CBR600RR ramen så :)

Gillar moset (vridet). Orkar inte hålla på o varva 5000 varv extra för att få knuffet man vill ha ;)

Fast jag ska dock erkänna, CBR600RR är snyggaste hojen jag sett!

Swedie skrev:
kan man masa i CBR1000RR motor i CBR600RR ramen så :)

Gillar moset (vridet). Orkar inte hålla på o varva 5000 varv extra för att få knuffet man vill ha ;)

Fast jag ska dock erkänna, CBR600RR är snyggaste hojen jag sett!

tycker också att det är absolut snyggaste hojjen som gjorts! Honda! :tummenupp

Lindahl skrev:
tycker också att det är absolut snyggaste hojjen som gjorts! Honda! :tummenupp

ZX-6Ren är den snyggaste som gjorts.
Hondan är snygg men originalposör så det skriker om den.

Blev omkörd av en nere i Malmö o då trodde jag det var nya 999an.... Så ska det inte behöva vara.

Mavve skrev:

Blev omkörd av en nere i Malmö o då trodde jag det var nya 999an.... Så ska det inte behöva vara.

Glasögon? Laseroperation?

Mavve skrev:

Det måste vara jobbigt att bli omkörd av 600:r hela tiden :rofl

*/ ?>
Back