Bänkad CBR600RR

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Polarn har köpt Peter Lindens fjolårs hoj och en kraschad gathoj som gått 600mil. Jag har tagit ur TKC motorn (racemotorn) och satt i standardmotorn nu när han ska till Frankrike och träna (onödigt att slita på racemotorn). Den bänkades i tisdagskväll på MC-varuhuset och den gav otroliga 119,5 hk på bakhjulet. Det enda som inte är standard är helsystem,kittrattar i luftburken samt elsystemet (styrenheter bränsle och tändning) Racemotorn levererar 134hk så i år blir det spännande och se hur det kommer att gå i Veidec Trophy.

:squid

Gixxer Rolle skrev:
Polarn har köpt Peter Lindens fjolårs hoj och en kraschad gathoj som gått 600mil. Jag har tagit ur TKC motorn (racemotorn) och satt i standardmotorn nu när han ska till Frankrike och träna (onödigt att slita på racemotorn). Den bänkades i tisdagskväll på MC-varuhuset och den gav otroliga 119,5 hk på bakhjulet. Det enda som inte är standard är helsystem,kittrattar i luftburken samt elsystemet (styrenheter bränsle och tändning) Racemotorn levererar 134hk så i år blir det spännande och se hur det kommer att gå i Veidec Trophy.

Damn....119.5 hk är fan inte dåligt. Vad ger en standard ny CBR600 på hjulet?
Dryga 100?

Gixxer Rolle skrev:

Jävlar, så mycket med så lite modd. Nya CBR:n verkar vara grym minst sagt. Skulle han med Hollén och grabbarna eller ?

mvh Fredrik

Dom standard siffrorna skulle jag villja syna i en annan bänk.
Hos Mc-Xpress ger en standard med Akrapovic 110 hk på hjulet och 03-04 r6 ,Gsxr och Cbr ca 105 hk ny ur kartong,

Steny skrev:
Dom standard siffrorna skulle jag villja syna i en annan bänk.
Hos Mc-Xpress ger en standard med Akrapovic 110 hk på hjulet och 03-04 r6 ,Gsxr och Cbr ca 105 hk ny ur kartong,

Kittändning kan ge mycket. Och ett helsystem kan definitivt ge mycket mer än 5 hk.

kan man masa i CBR1000RR motor i CBR600RR ramen så :)

Gillar moset (vridet). Orkar inte hålla på o varva 5000 varv extra för att få knuffet man vill ha ;)

Fast jag ska dock erkänna, CBR600RR är snyggaste hojen jag sett!

Swedie skrev:
kan man masa i CBR1000RR motor i CBR600RR ramen så :)

Gillar moset (vridet). Orkar inte hålla på o varva 5000 varv extra för att få knuffet man vill ha ;)

Fast jag ska dock erkänna, CBR600RR är snyggaste hojen jag sett!

tycker också att det är absolut snyggaste hojjen som gjorts! Honda! :tummenupp

Lindahl skrev:
tycker också att det är absolut snyggaste hojjen som gjorts! Honda! :tummenupp

ZX-6Ren är den snyggaste som gjorts.
Hondan är snygg men originalposör så det skriker om den.

Blev omkörd av en nere i Malmö o då trodde jag det var nya 999an.... Så ska det inte behöva vara.

Mavve skrev:

Blev omkörd av en nere i Malmö o då trodde jag det var nya 999an.... Så ska det inte behöva vara.

Glasögon? Laseroperation?

Mavve skrev:

Det måste vara jobbigt att bli omkörd av 600:r hela tiden :rofl

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...