Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag lämnade min hoj hos Schneiders mc, på bänkning.eV1Te skrev:Vilka företag i Stockholms området har bänk utrusting?
Jag vet att Sneiders (stavning) har en
eV1Te skrev:Hojen går ju bra nu så jag har svårt att tro att förgasarna behöver justeras..
.
, efter ett par intensiva minuter och en mängd fräna eldflammor från ljuddämparen
så var det klart. 95 bhk och 62 Nm vilket är något över förväntan då hojen ska ha 105 hk orginal på vevaxeln. Jag bifogar även grafenrna över effekt, vridmoment och bränsle/luftblandningen som för övrigt ligger något "fett".
?eV1Te skrev:Ingen som vill kommentera min enorma effekt?
eV1Te skrev:Jag har varit borta en stund och har inte svarat, det visade sig att den gick något fett men jag gjorde inget åt bestyckningen.
Han påpekade också att vridet var onormalt högt, jag vet inte om det är min hoj som är speciell eller om det är motorn i thundercaten som är byggd så.
Vad har en nyare R6:a för vrid t.ex. eller en R1?
Nicke skrev:Man blir lite sugen att testa själv, ledig nästa fredag. Har insprutning - vem kan fixa med en R1 -02 i Stockholm?
Enligt nätet har jag på pappret:
Effekt: 150 Hk/10000 rpm
Vridmoment: 108.3 Nm/8500 rpm
[PlastRaket] skrev:150 i motorn ja, men räkna inte med mer än 130 på hjulet
Nicke skrev:Vet jag väl såklart. Tror mer på 135 i alla fall. 10% tapp brukar väl räcka från vev till hjul verkar det som av allt jag läst.
[PlastRaket] skrev:Jag har för mig att det är ca.13% i förlust, smörj kedjan ordentligt med 5-56 innan bänkningen så kanske du når 135HK![]()
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |