RandomDude
Gudomlig sporthojare
Jag är sugen på att bänka min Thundercat YZF-600R framför allt för att då få en fin effektkurva på papper
. Jag vet också att man kan bestycka om förgasarna för att motorn eventuellt ska gå bättre. Hur fungerar det?
Nu är det så att hojen är helt orginal förutom ett annat slipon, hojen är 9 år gammal nu i sommar så jag undrar om en ombestyckning i bänk kan göra nått för motorn?
Om jag nu ska bänka hojen, är det bara att åka till t.ex. schneiders i sthlm och låta dom fixa det, eller måsta jag förbereda något själv innan(förutom att boka tid såklart
)?
Vad kostar en bänkning utan några förändringar på hojen(bara för att få den fina kurvan)?
Vad kostar en bänkning inkl. ombestyckning (eller vad man ni gör)?
Nu är det så att hojen är helt orginal förutom ett annat slipon, hojen är 9 år gammal nu i sommar så jag undrar om en ombestyckning i bänk kan göra nått för motorn?
Om jag nu ska bänka hojen, är det bara att åka till t.ex. schneiders i sthlm och låta dom fixa det, eller måsta jag förbereda något själv innan(förutom att boka tid såklart
)?Vad kostar en bänkning utan några förändringar på hojen(bara för att få den fina kurvan)?
Vad kostar en bänkning inkl. ombestyckning (eller vad man ni gör)?