Bänka hojen, hur fungerar det??

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag är sugen på att bänka min Thundercat YZF-600R framför allt för att då få en fin effektkurva på papper :rolleyes: . Jag vet också att man kan bestycka om förgasarna för att motorn eventuellt ska gå bättre. Hur fungerar det?

Nu är det så att hojen är helt orginal förutom ett annat slipon, hojen är 9 år gammal nu i sommar så jag undrar om en ombestyckning i bänk kan göra nått för motorn? :va

Om jag nu ska bänka hojen, är det bara att åka till t.ex. schneiders i sthlm och låta dom fixa det, eller måsta jag förbereda något själv innan(förutom att boka tid såklart :tungan )?

Vad kostar en bänkning utan några förändringar på hojen(bara för att få den fina kurvan)?
Vad kostar en bänkning inkl. ombestyckning (eller vad man ni gör)?

eV1Te skrev:
Vad kostar en bänkning utan några förändringar på hojen(bara för att få den fina kurvan)?

1: Runt 500-1000 ungefär.
2: 1500-3000 beroende var du gör den.

eV1Te skrev:

Ett klockrent tips är att titta i annonsraden till vänster och ring och snacka med Peter på FLR Racing. 073-614 07 27
Ligger i Vallentuna...
Mycket Bra priser och han är mycket kunnig :tummenupp

//TwinSucker

Okej, tack för telefonnumret men jag skulle vilja veta lite mer innan jag ringer. Vill inte fråga ut honnom det första jag gör.

Jag hittar förresten ingen mer information på deras hemsida, verkar bara handla om deras sidovagns hoj...?

Kostar 300kr för en bänkning imorrn någonstans i Stockholm. Kommer dock inte ihåg var. Sök eller fråga runt lite så hittar du nog. Uppdaterar med svar om jag får reda på det. :tummenupp

Itacha75 skrev:
Kostar 300kr för en bänkning imorrn någonstans i Stockholm. Kommer dock inte ihåg var. Sök eller fråga runt lite så hittar du nog. Uppdaterar med svar om jag får reda på det. :tummenupp

Okej, men det är så att jag är i Norrköping i helgen så att jag kan tyvärr inte :huvet

Vilka företag i Stockholms området har bänk utrusting?
Jag vet att Sneiders (stavning) har en och nu fick jag tipps om FLR Racing här till vänster.

Du behöver inte göra nånting om du ska bänka bara...Peter är väldigt hjälpsam, jag ställde säkert 50 frågor när jag va där i höstas och det va inga problem :)

eV1Te skrev:
Vilka företag i Stockholms området har bänk utrusting?
Jag vet att Sneiders (stavning) har en och nu fick jag tipps om FLR Racing här till vänster.

AVA MC (08-556 369 00)
Stockholms MC Varuhus (08-506 20 500)

Båda är "approved power command tuning center" - vilket troligen är bra.

Jag ringde Peter på FLR Racing, nu och han sa att en vanlig bänkning kostar 400 kr och då ser han också hur bränse och luftmängderna ser ut, så efter den första bänkningen kan man se om en eventuell ombestyckning behövs :tummenupp !

Om man då gör en ombestyckning så kostar det aldrig över 2500 så man har i alla fall ett tak ifall det skulla bråka något extremt vad jag förstår.

Itacha75 skrev:
AVA MC (08-556 369 00)
Stockholms MC Varuhus (08-506 20 500)

Båda är "approved power command tuning center" - vilket troligen är bra.

Okej men eftersom jag har förgasare så speler det inte så stor roll om de är bra på power commanders :7peta

Men det är väll också en garanti på att de kan sin sak.!

Det känns aningen pinsamt, jag ringde och pratade med Peter för bara några minuter sedan. Då frågade jag var det låg någonstans och han svarade med vad jag tycktes höra "vajmanvägen i vallentuna..."

Nu visar det sig att jag inte lyckes hitta vägen på någon karta på eniro och på deras hemsida hittar jag ingenting??? :brinnerup

Någon snäll själ som kan hjälpa en hjälplös liten pöjk som jag :rolleyes:

Du åker från V-tuna mot Väsby och svänger in till höger (industriområde) innan golfbanan.
Efter 50 m vä. (ligger nåt fik/rest. där) Följ den vägen och åk in bakom huset i svängen.
Vägen vinklar hö runt det huset. Kanske 300 m från vänstersvängen.

Kommer du från Väsbyhållet ska du svänga vä efter golfbanan.
/u

Tack för beskrivningen, ska försöka hitta dit någon dag.. men det blir ju inte bättre av att man är helt ny i stockholm känns det som, att bara hitta till vallentuna blir ett uppdrag :gnissla

eV1Te skrev:
Tack för beskrivningen, ska försöka hitta dit någon dag.. men det blir ju inte bättre av att man är helt ny i stockholm känns det som, att bara hitta till vallentuna blir ett uppdrag :gnissla

Välkommen i klubben! Jag har åkt vilse på dom mest underliga ställen, både när jag har nöjesåkt, och varit på väg till/från jobbet... :huvet Jävla stad det här :4skrika

eV1Te skrev:
Det känns aningen pinsamt, jag ringde och pratade med Peter för bara några minuter sedan. Då frågade jag var det låg någonstans och han svarade med vad jag tycktes höra "vajmanvägen i vallentuna..."

Nu visar det sig att jag inte lyckes hitta vägen på någon karta på eniro och på deras hemsida hittar jag ingenting??? :brinnerup

Någon snäll själ som kan hjälpa en hjälplös liten pöjk som jag :rolleyes:

Vargmötesvägen heter vägen...

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år