Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tja!
Jag har problem med min racebuss
I somras skulle vi till Gotland och hämta Polkas nya banhoj, och på vägen till färjan så var tvungen att svänga in på en mack och tanka. När hon skulle ta på sig bältet igen så hakade det upp sig, det gick att rulla upp det, men inte dra ut det igen, det låste sig, precis som när man drar ut det för snabbt. Jag tog ett bälte från baksätet och satte dit lite snabbt, och så fick det vara i somras, bussen är ju till för att frakta hojar i, inte som sällskapsresefordon 
Nån gång i höstas rev jag isär bältet för att försöka lista ut varför det inte funkar, men jag kunde inte lista ut varför spärren liksom automatiskt låste trumman
Men nu måste den besiktas, så jag köpte ett nytt bälte från en skrot, och det var likadant som mitt!
Sagt å gjort, ringde skroten och påpekade att bältet jag hade fått var trasigt, så dom skickade ett nytt
Men, det var likadant 
Så nu är min fråga, varför i h*****e gör bältena sådär? Går det att få dom normala igen? Jag inbillar mig ju att dom va ok när skroten skickade dom, men när dom dök upp hos mig var dom kassa
Å bältet Polka fick att haka upp sig hade ju funkat perfekt 5 min innan
Det börjar ju dra ihop sig och bli säsong snart, så det vore ju trevligt att få den att gå igenom besiktningen
Racebussen är en VW Caravelle T4 -91'a.
Jag har problem med min racebuss
Nån gång i höstas rev jag isär bältet för att försöka lista ut varför det inte funkar, men jag kunde inte lista ut varför spärren liksom automatiskt låste trumman

Men nu måste den besiktas, så jag köpte ett nytt bälte från en skrot, och det var likadant som mitt!
Sagt å gjort, ringde skroten och påpekade att bältet jag hade fått var trasigt, så dom skickade ett nytt 
Så nu är min fråga, varför i h*****e gör bältena sådär? Går det att få dom normala igen? Jag inbillar mig ju att dom va ok när skroten skickade dom, men när dom dök upp hos mig var dom kassa
Det börjar ju dra ihop sig och bli säsong snart, så det vore ju trevligt att få den att gå igenom besiktningen
Racebussen är en VW Caravelle T4 -91'a.