Bältesproblem i racebussen

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Jag har problem med min racebuss :( I somras skulle vi till Gotland och hämta Polkas nya banhoj, och på vägen till färjan så var tvungen att svänga in på en mack och tanka. När hon skulle ta på sig bältet igen så hakade det upp sig, det gick att rulla upp det, men inte dra ut det igen, det låste sig, precis som när man drar ut det för snabbt. Jag tog ett bälte från baksätet och satte dit lite snabbt, och så fick det vara i somras, bussen är ju till för att frakta hojar i, inte som sällskapsresefordon :rolleyes:
Nån gång i höstas rev jag isär bältet för att försöka lista ut varför det inte funkar, men jag kunde inte lista ut varför spärren liksom automatiskt låste trumman :va

Men nu måste den besiktas, så jag köpte ett nytt bälte från en skrot, och det var likadant som mitt! :gnissla Sagt å gjort, ringde skroten och påpekade att bältet jag hade fått var trasigt, så dom skickade ett nytt :tummenupp Men, det var likadant :huvet

Så nu är min fråga, varför i h*****e gör bältena sådär? Går det att få dom normala igen? Jag inbillar mig ju att dom va ok när skroten skickade dom, men när dom dök upp hos mig var dom kassa :( Å bältet Polka fick att haka upp sig hade ju funkat perfekt 5 min innan :3freak
Det börjar ju dra ihop sig och bli säsong snart, så det vore ju trevligt att få den att gå igenom besiktningen :rolleyes:

Racebussen är en VW Caravelle T4 -91'a.

Har varit med om det på ett antal bilar, brukar gå med tålamod och långsamma rörelser.

Kollar dom bältena på besiktning??

Dom är väl slitna i vad nu det är som ger motstånd i säkerhetspärrgrunkagrejjen som dom säger på fakkspråk :D

Alternativt köp gamla bällten utan rullare :)
Dom kan inte gå sönder :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...