Bikerbitch
Stolt mamma
Jag har Trygga Barn via Trygg Hansa. Dom har muntligt sagt att det gäller även extrem sporter såsom RR. Jag ska försöka få tag på ett skriftligt papper, hitills har det varit svårt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Enligt svensk lag så gäller även muntliga avtal!Bikerbitch skrev:2342862Jag har Trygga Barn via Trygg Hansa. Dom har muntligt sagt att det gäller även extrem sporter såsom RR. Jag ska försöka få tag på ett skriftligt papper, hitills har det varit svårt.
Så blev jag informerad när jag ringde, men ring o kolla du! Dom har ju sagt olika förr ...bissmark skrev:2342701Är du säker på detta??
HanneZ skrev:2342892Så blev jag informerad när jag ringde, men ring o kolla du! Dom har ju sagt olika förr ...![]()
elwe skrev:2342884Enligt svensk lag så gäller även muntliga avtal!
Men naturligtvis inte om du avtalat något med en advokat eller ett försäkringsbolag så se till att få allt skriftligt![]()
Kokke skrev:2342873Mem du talade med trygg hansa skrev du...
Täcker deras olycksfallsförsäkring motorsport då? Det är ju den försäkringen jag har...
Är definitionen på motorsport att man kör på inhägnat område, alltså då man inte är en del av trafiken?
Precis. Läs avtalsvillkoren. Det som står där är det som gäller. De är ingen rolig läsning men för att få svar på frågan om försäkringen gäller behöver man bara läsa en enda bestämmelse, den där det står när den gäller!bissmark skrev:Som sagt, se till att får det skriftligt.
Hur skulle man kunna bevisa ett muntligt avtal??
Du vet att medelåldern här är närmare 30 än 20 va? TryggBarn känns inte som den hetaste försäkringen för oss gubbar och gummor.Bikerbitch skrev:2342862Jag har Trygga Barn via Trygg Hansa. Dom har muntligt sagt att det gäller även extrem sporter såsom RR. Jag ska försöka få tag på ett skriftligt papper, hitills har det varit svårt.
Fallskärmshoppnign täcks inte av den försäkringen, jag har den och tycker att avtalsvillkorne är helt ok. med mina lekmannakunskaper. De ersatte min utrustnign nöär jag slog sönder hjälmen förra året. Ska se hur de ställer sig till mitt fina ärr.Bingo skrev:2343050Precis. Läs avtalsvillkoren. Det som står där är det som gäller. De är ingen rolig läsning men för att få svar på frågan om försäkringen gäller behöver man bara läsa en enda bestämmelse, den där det står när den gäller!
Länsförsäkringars olycksfall gäller fö på motortävling. I det avtalet har man specificerat vilka aktiviteter den inte gäller (proffsboxning, kickboxning och nåt mer om jag inte missminner mig) - varav följer att om aktiviteten inte är uppräknad så täcks den av försäkringen.
Gustav O skrev:2344837
Fallskärmshoppnign täcks inte av den försäkringen, jag har den och tycker att avtalsvillkorne är helt ok. med mina lekmannakunskaper. De ersatte min utrustnign nöär jag slog sönder hjälmen förra året. Ska se hur de ställer sig till mitt fina ärr.![]()
Gustav O skrev:2344837Du vet att medelåldern här är närmare 30 än 20 va? TryggBarn känns inte som den hetaste försäkringen för oss gubbar och gummor.![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |