Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
trelleborgaren skrev:2243115är det någon som skulle kunna hjälpa mig med en ritning till 2-t rör? helst gratis...behöver inte vara någon "top-of-the-line" ritning, bara det funkar.
Pm eller skriv i tråden
//trelleborgaren
Two stroke man skrev:2243119Vad har du för hoj? Orginal eller portad?
) motor, förra ägaren har antagligen varit på avgasporten. behöver även hjälp med att räkan ut durationerna, har inte 100 kolla på hur man gör.trelleborgaren skrev:2243125hoj och hoj, är till mitt crosscartbygge, 50 cc () motor, förra ägaren har antagligen varit på avgasporten. behöver även hjälp med att räkan ut durationerna, har inte 100 kolla på hur man gör.
trelleborgaren skrev:2243304okej, tack för hjälpen
kanske fixar det själv ändå...ska försöka få tag på prgogram 62b (tror det heter så) och räkna lite med det
trelleborgaren skrev:2244332jo, boken hade nog varit bäst...men jag och min polare försäker hålla nere på kostanderna för projektet så där blir det till att använda programmet.
är det bara durationen för avgasporten som behövs eller ska jag kolla upp på övriga portar också?
Sjysst!Two stroke man skrev:2244640ett simuleringsprogram
Bearing skrev:2244874Sjysst!
Vilket använder du?
trelleborgaren skrev:2245220prova med lille ligisten
kan det stämma med 100 grader i öpping ch 157 grader vid stäning?
Bearing skrev:2245258Tror att programmet two stroke man menar är en riktig simulator som alltså kan simulera alla flöden och tryck och rotationer i motorn. Sånna program kan beräkna effektkurvan baserat på indatan med bra precision. Har själv använt demoversioner av sånna länge. Det är faktiskt kul att "trimma" motorerna i datorn. Då kan man ändra och optimera mycket innan man börjar fila och svetsa på riktigt.
Dock är programmen ganska dyra, från ca 2500 kr engångskostnad och upp till till 100 000 per år eller mer.
Nä, det verkar inte rimligt. Om den öppnar vid ca 100° borde den stänga vid ca 260°. Durationen blir då 260°-100°=160°.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |