Avskedad pga att jag utförde ett svartjobb utanför arbetstid

I såna fall kan man i praktiken sparka nån på dagen och that´s it. I händelse av stöld vilket det handlar om nu) är jag osäker på om jag inte tom läst nåt fall där arbetsgivaren haft rätt att hålla inne både upplupen lön och semesterlön. Men det kan ha handlat om bevisat större belopp då.
Stjäl arbetstagaren för säg 100 000kr från företaget, och han har innestående semesterersättning, lön mm för 50 000kr så är det ju inte orimligt att företaget behåller dom som en delbetalning på det han blir återbetalningsskyldig. Om inte annat tills det blir avgjort i domstol, och tidningarna brukar ju bara ta väl valda delar av en historia för att sälja lösnummer...

Stjäl arbetstagaren för säg 100 000kr från företaget, och han har innestående semesterersättning, lön mm för 50 000kr så är det ju inte orimligt att företaget behåller dom som en delbetalning på det han blir återbetalningsskyldig. Om inte annat tills det blir avgjort i domstol, och tidningarna brukar ju bara ta väl valda delar av en historia för att sälja lösnummer...

När jag skrev "läst" så menade jag inte Aftonblaskan, utan affärsrätt.

Det finns lite skadeståndsfrågor osv som ställer till det för den anställde "tjuven" som också i en sån situation tappar rätt mkt av sin rättsliga position.

Men jag säger inte att det ÄR så, men jag har för mig att jag läst det.

Typ..

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...