Avreagera mig

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ville bara göra det väldigt klart att jag från och med idag avskyr 125or och tvåtakt i allmänhet :4skrika

Tack för mig.
 
Jah tvåtakt suksar

edit: Fresten, du vet väl att det är en ny dag sedan ca 1h å 15 min? Det betyder att om du började hata tvåtakt innan klockan 00.00 så började du hata tvåtakt igår :yoparty
 
Last edited:
kaZmur skrev:
2330033 Ville bara göra det väldigt klart att jag från och med idag avskyr 125or och tvåtakt i allmänhet :4skrika

Tack för mig.
Jag med. Iallafall tills jag fått igång min igen. :hihi
 
-Rosen- skrev:
2330234 vaffö?
Har min Mito till salu så jag tänkte ställa den på jobbet (Bikepoint) för att kunna sälja den lättare.

Kommer i gringelstad (ca 3km), håller runt 140 knutar.
Då nyper skiten och låser bakhjulet, jag kopplar direkt för att kunna rulla till kanten. Vad händer då? Jo kopplingswiren lossnar. Fortfarande med hjullås provar jag att peta ner utan koppling till friläge, men icke, för då går växellänkaget åt helvete.

140-0 med låst bakhjul är en rolig upplevelse vill jag lova, men för att krydda lite extra så kommer farsan bakom och råkar lägga sin hoj i inbromsningen.

Så där står man med skuren hoj utan koppling eller växellänkage mitt ute i ingenstans.

Till råga på allt så hände detta på lunchrasten så självklart kom man försent till jobbet och fick dras med sura kunder ett par timmar.

Jag vet att wiren och länkaget inte har med tvåtakt att göra men ändå liksom, sånt händer bara inte :4skrika
 
hmm.. låter som ett case of extrem tur i oturen... du verkar ju ha överlevt även om man kan misstänka att du har någon mäktig emot dig...
 
Ajdå. Säger som ovanstående att det var nog maximal otur att det sket sig så mycket.
 
Fyfan. Jobbigt att det ska hända precis när du ska få bli av med skiten oxå.
Det där med farsan har jag också varit med om. Jag bromsade in för en barnvagn som gick rakt ut i vägen, farsan låser bromsen och vurpar bakom mig :3freak
 
kaZmur skrev:
2330431 Har min Mito till salu så jag tänkte ställa den på jobbet (Bikepoint) för att kunna sälja den lättare.

Kommer i gringelstad (ca 3km), håller runt 140 knutar.
Då nyper skiten och låser bakhjulet, jag kopplar direkt för att kunna rulla till kanten. Vad händer då? Jo kopplingswiren lossnar. Fortfarande med hjullås provar jag att peta ner utan koppling till friläge, men icke, för då går växellänkaget åt helvete.

140-0 med låst bakhjul är en rolig upplevelse vill jag lova, men för att krydda lite extra så kommer farsan bakom och råkar lägga sin hoj i inbromsningen.

Så där står man med skuren hoj utan koppling eller växellänkage mitt ute i ingenstans.

Till råga på allt så hände detta på lunchrasten så självklart kom man försent till jobbet och fick dras med sura kunder ett par timmar.

Jag vet att wiren och länkaget inte har med tvåtakt att göra men ändå liksom, sånt händer bara inte :4skrika


fy fan lider med dig vill ja lova.. ska dsu sälja den skuren nu då eller hur ska du göra?
 
PEPPO! skrev:
2331162 Fyfan. Jobbigt att det ska hända precis när du ska få bli av med skiten oxå.
Det där med farsan har jag också varit med om. Jag bromsade in för en barnvagn som gick rakt ut i vägen, farsan låser bromsen och vurpar bakom mig :3freak
Gick barnvagnen?! :skrämd

Nej men fyfan vilket oflytt.
 
kaZmur skrev:
2330431 Har min Mito till salu så jag tänkte ställa den på jobbet (Bikepoint) för att kunna sälja den lättare.

Kommer i gringelstad (ca 3km), håller runt 140 knutar.
Då nyper skiten och låser bakhjulet, jag kopplar direkt för att kunna rulla till kanten. Vad händer då? Jo kopplingswiren lossnar. Fortfarande med hjullås provar jag att peta ner utan koppling till friläge, men icke, för då går växellänkaget åt helvete.

140-0 med låst bakhjul är en rolig upplevelse vill jag lova, men för att krydda lite extra så kommer farsan bakom och råkar lägga sin hoj i inbromsningen.

Så där står man med skuren hoj utan koppling eller växellänkage mitt ute i ingenstans.

Till råga på allt så hände detta på lunchrasten så självklart kom man försent till jobbet och fick dras med sura kunder ett par timmar.

Jag vet att wiren och länkaget inte har med tvåtakt att göra men ändå liksom, sånt händer bara inte :4skrika
fyfan, det är sånt som bara inte kan hända egentligen :( :pannkyss
 
prulle skrev:
2331305 Gick barnvagnen?! :skrämd

Nej men fyfan vilket oflytt.

Särringen som körde barnvagnen då :gnissla

Japp, det roliga var att det var på min födelsedag, första övningskörningen me hojen! Fick vänta 2 veckor efter det på att hans hoj var på reparation! :hihi
 
kaZmur skrev:
2330431 Har min Mito till salu så jag tänkte ställa den på jobbet (Bikepoint) för att kunna sälja den lättare.

Kommer i gringelstad (ca 3km), håller runt 140 knutar.
Då nyper skiten och låser bakhjulet, jag kopplar direkt för att kunna rulla till kanten. Vad händer då? Jo kopplingswiren lossnar. Fortfarande med hjullås provar jag att peta ner utan koppling till friläge, men icke, för då går växellänkaget åt helvete.

140-0 med låst bakhjul är en rolig upplevelse vill jag lova, men för att krydda lite extra så kommer farsan bakom och råkar lägga sin hoj i inbromsningen.

Så där står man med skuren hoj utan koppling eller växellänkage mitt ute i ingenstans.

Till råga på allt så hände detta på lunchrasten så självklart kom man försent till jobbet och fick dras med sura kunder ett par timmar.

Jag vet att wiren och länkaget inte har med tvåtakt att göra men ändå liksom, sånt händer bara inte :4skrika

Fan va illa jag lider med dej..
 
kaZmur skrev:
2330431 Har min Mito till salu så jag tänkte ställa den på jobbet (Bikepoint) för att kunna sälja den lättare.

Kommer i gringelstad (ca 3km), håller runt 140 knutar.
Då nyper skiten och låser bakhjulet, jag kopplar direkt för att kunna rulla till kanten. Vad händer då? Jo kopplingswiren lossnar. Fortfarande med hjullås provar jag att peta ner utan koppling till friläge, men icke, för då går växellänkaget åt helvete.

140-0 med låst bakhjul är en rolig upplevelse vill jag lova, men för att krydda lite extra så kommer farsan bakom och råkar lägga sin hoj i inbromsningen.

Så där står man med skuren hoj utan koppling eller växellänkage mitt ute i ingenstans.

Till råga på allt så hände detta på lunchrasten så självklart kom man försent till jobbet och fick dras med sura kunder ett par timmar.

Jag vet att wiren och länkaget inte har med tvåtakt att göra men ändå liksom, sånt händer bara inte :4skrika

De där kändes ungefär lika surt som när min hoj skar. :död
 
kaZmur skrev:
2330431 Har min Mito till salu så jag tänkte ställa den på jobbet (Bikepoint) för att kunna sälja den lättare.

Kommer i gringelstad (ca 3km), håller runt 140 knutar.
Då nyper skiten och låser bakhjulet, jag kopplar direkt för att kunna rulla till kanten. Vad händer då? Jo kopplingswiren lossnar. Fortfarande med hjullås provar jag att peta ner utan koppling till friläge, men icke, för då går växellänkaget åt helvete.

140-0 med låst bakhjul är en rolig upplevelse vill jag lova, men för att krydda lite extra så kommer farsan bakom och råkar lägga sin hoj i inbromsningen.

Så där står man med skuren hoj utan koppling eller växellänkage mitt ute i ingenstans.

Till råga på allt så hände detta på lunchrasten så självklart kom man försent till jobbet och fick dras med sura kunder ett par timmar.

Jag vet att wiren och länkaget inte har med tvåtakt att göra men ändå liksom, sånt händer bara inte :4skrika


Fan, tkr synd om dig :huvet Men om det nu finns en gud, så borde ngt gott hända dig imorn! Köp en trisslott och prova. :Bugar

PS. Berätta hur det gick, så jag vet om han finns eller inte!! :va
 
Hahahaha.. Du får ursäkta min ohyffs, men det är nästan ironiskt roligt när allt skiter sig på en gång.. Förstår att du inte tycker det är ett dugg kul med en totalt sönderkörd hoj, men gud, jag kan inte sluta skratta av din förklaring på hela händelsen. Bilden man får i huvudet är sjukt rolig.

Än en gång, förlåt. Vad ska du göra med hojen då?
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top