Haha... kul att vara TDM/TRX-konsult.
Men för att svara på frågan, slipon passar inte utan modifiering mellan TRX och TDM. Det beror inte på skillnader i motorn utan på att avgassystemen och fästpunkter ser olika ut. Ett par slipon från TDM kan passa på TRX om upphängningen är flyttbar, chansen finns att själva burken stämmer så att det bara är att strunta i mellanröret till TDM:en och istället ansluta ljuddämparen direkt på TRX:ens originalrör. Har för mig att de Ixil vi hade på en av våra TRX såg exakt lika ut som den farsan har på sin TDM, skillnaden var bara att han hade ett extra mellanrör eftersom han fått ta bort ljuddämparklumpen TDM har mitt under svingen. Kan dock inte svära på måtten, enbart ögonmätt...
Det helsystem jag har på min hoj är mycket riktigt gjort för TDM, dock ser mellanröret för de båda hojarna olika ut vilket gjorde att jag var tvungen till en mindre modifikation. TDM-rören är för raka och ljuddämparen hamnar en bit utanför fästet i en lite udda vinkel på TRX:en annars... Försökte få tag i ett TRX-rör men det var tvärstopp hos svenska handlare om jag inte köpte nya krökar åxå så jag satte sågen i systemet för att få ljuddämparen att hamna rätt.
Främre delen med krökarna passar dock klockrent då det ju är "samma" motor.
Bilder modifikation TDM Akrapovic till TRX Akrapovic