Avgasport

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tja.
När min avgasport gick sönder i fästet så köpte jag en ny och sen dess har den gått sämre enligt mig så det känns som att det behöver ställa in.

Kan någon som gjort detta eller som vet hur man gör förklara hur man vet när det är rätt osv??

(Förresten är det något fel och sisf vad om det skvätter lite oförbränd bensin ut ur cylindern när man startar den utan krök??)

Last edited:
de med att bensinen kommer ut beror väll på att det är för lite motstånd så att den nya blandningen rinner rakt igenom

Johannes_88 skrev:
Tja.
När min avgasport gick sönder i fästet så köpte jag en ny och sen dess har den gått sämre enligt mig så det känns som att det behöver ställa in.

Kan någon som gjort detta eller som vet hur man gör förklara hur man vet när det är rätt osv??

(Förresten är det något fel och sisf vad om det skvätter lite oförbränd bensin ut ur cylindern när man startar den utan krök??)

du har inte vänt den fel?

annrs ta va avgassystemet är det enda man kan göra och titta så porten går upp ordentligt gör den inte det så får man justera

RS "Alex" skrev:
du har inte vänt den fel?

annrs ta va avgassystemet är det enda man kan göra och titta så porten går upp ordentligt gör den inte det så får man justera

nej då den sitter på rätt håll. Jag får försöka att titta men man vill ju inte trycka in något för att känna.

Johannes_88 skrev:
Tja.

Säker på att du satt den rätt då?

Och det där sista fattade jag inte alls, startade du den utan krök och det for ut lite oförbränd bensin/luft blandning?

AndersJohansson skrev:
Säker på att du satt den rätt då?

Och det där sista fattade jag inte alls, startade du den utan krök och det for ut lite oförbränd bensin/luft blandning?

Det skvätte lite (väldigt lite) som satte sig på framskärmen m.m.

Johannes_88 skrev:
Det skvätte lite (väldigt lite) som satte sig på framskärmen m.m.

Jaha ok, men det är det expansionskamaren är till för. Att trycka tillbaka endel av det oförbrända tillbaka i cylinder och på så sätt skapa ett övertryck!

Var någon annan som nämnde det här ovan också...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...