Mjölnaren75
Gudomlig sporthojare
Mät å kolla så den laddar ok.
Laddar?? Strömmen? Kan det spela roll?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mät å kolla så den laddar ok.
Helt riktigt, i en tunnare atmosfär får du in samma flöde, men procenten oxygen är lägre pga det lägre trycket. Oavsett höjd så påverkar även värmen i luften. Hög värme - luften har expanderat och en lägre volymprocent oxygen följer med in.
Låg värme - luften har högre densitet och fler oxygenatomer att fylla förbränningsrummet med. Alltså går en hoj med fet bränsleblandning bättre i kall luft. Men eftersom TS moppe har öppnade andningsvägar och ingen ommappning stämmer inte detta.
Häng med här, min teori är fortfarande att gasspjällen är osynkade d.v.s att ett eller flera spjäll stänger mer än de andra på tomgång och lågfart, alltså får dessa en fetare blandning pga att just dom spjällen släpper förbi mindre luft, och en del av denna blandningen som passerar förbi oförbränd smäller i de heta avgaspiporna.
Kolla gärna upp det och återkom! Kan som sagt ha fel, men jag har synkat flera hojar än en med samma symptom och det har försvunnit.
Pratade med en på Globen mc och han sa att man inte synkade något sådant alls på insprutare!!! Däremot på probike pratade jag med en annan och han trodde som dig att det var detta så jag fixade en tid där. Hm undrar vem som har rätt.
Synkning av spjällen är nått som oftast bara märks på tomgång.
Klippt å klistrat ifrån Apriliaforum...
Throttle body balancing on the Gen-2 bikes is not as critical as the Gen-1 bikes with manual idle speed control.
Because your Gen-2 bikes has an automatic idle control (IAC) don't sweat the TB balancing.
When you ck them, you will probably see that the front bleed screw will be fully closed, and the rear screw will be 1/4 - 1/2 turn open.
Unless you see a significantly different adj of the screws, don't bother with finding a shop to synch them.
Japp, lyft tanken och kolla.
Leta rätt på en "Workshop manual" om du inte har den.
Just det, och det är när han släpper gasen som det smäller.
Nä, och dom symptomen kommer bara om man släpper gasen helt från höga varv, men det verkar ju som att det här insprutet har bleed eller bypass som gör Synkning rätt oväsentligt. Men det är en väldigt enkel justering när man ändå mappar om. Själv tycker jag allt det här moderna elektroniska tramset tar fokus från det fina mekaniska hantverksmässiga i att sköta om en förgasarbryggaDet beror inte på att det är osynkat. Tomgång är inte 0 i trottelposition med 7000 rpm.
Hur har det gått?
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |