ava mc

detta säger ju en del..

Min gamla gixxer var servad där stä,plad och fin i boken vid 2800mil
köpte den då den gått 2900 lämnade den på service direkt för att vara på den säkra sidan, hmm servicen vid 2800mil så skulle de bytt tändstifft men det sa de på den firman jag servar hojen på hät inte är gjort på hur länge som helst, och alla stämplar va på ava mc bågen va även köpt där....

Så lycka till de verkar inte var super seriösa...

De har ju inte roligt rykte här på forumet direkt, man blir ju inte lockad att åka dit direkt.
Jag fattar inte hur de kan klara sig, det måste finnas många kunder ändå?

iofs är det ju oftast det dåliga man får reda på.

Har handlat småprylar till hojen där, typ termostat, olja och sånt skit. Helt ok.
Hatar därimot MC-varuhuset kommer aldrig i mitt liv att spendera ett öre där.
Yamaha centret hade GRYMT bra service när jag bara var där och spanade på en jacka, råkade dessutom glömma min vanliga jacka och killen där tog mitt nr och hörde runt med de i personalen om de hade sett den.
Man har nästan lust att köpa en yamaha enbart för yamahacentrets shyssta service.

Mr_Mike skrev:
detta säger ju en del..

Min gamla gixxer var servad där stä,plad och fin i boken vid 2800mil
köpte den då den gått 2900 lämnade den på service direkt för att vara på den säkra sidan, hmm servicen vid 2800mil så skulle de bytt tändstifft men det sa de på den firman jag servar hojen på hät inte är gjort på hur länge som helst, och alla stämplar va på ava mc bågen va även köpt där....

Så lycka till de verkar inte var super seriösa...

Eller så ville de sälja nya stift till dig?
Jag har enbart goda erfarenheter från ava.
Kanon service. Trevligt folk, Jag känner inte igen skitsnacket många här på forumet skriver.
Och är det bänkning och mappnin/justering du är ute efter så kan jag bara säga att Adi på ava är grymt kompetent. Han vet vad han pysslar med.

Och AVA har gott om kunder. Något många här på forumet inte verkar ha insett är att Sporthojar utgör 10% av hojkollektivet. Vi är dessutom pungslagna pga höga försäkringar. DVS inte någon köpstark grupp.
Om ni inte har förstått tidigare så är det kromslädarna som gör att våra handlare går med vinst. DVS vi bör altså tacka krompråmarna... :)

Något annat jag även lagt märke till är att om det kommer upp något negativt om Din MC här på forumet så blir den tråden ganska snabbt bortplockad. Antagligen på Din mc:s begäran.
Ava "bryr sig inte" De är mest förundrad över hur folk från helt andra landsdelar kan sitta och snacka skit om dem... Ofta folk som aldrig ens satt sin fot där.
Jag har iaf fullt förtroende för ava.. Utgår från egna erfarenheter.

SENSEI skrev:
Jag har enbart goda erfarenheter från ava.
Kanon service. Trevligt folk

Men har/hade du inte vänner som jobbar där?

Har själv bara handlat hjälm och tändstift där. Tändstiften var helt okey :hihi hjälmen var de inte så värst hjälpsamma på men jag köpte den ändå.

Åk dit o bildad dig en egen uppfattning.

Jag haft min hoj där och kan säga att jag har fått djävligt bra service alla gånger jag har varit där.

AvaMc rockar nu för tiden

Ahlstrom skrev:
Men har/hade du inte vänner som jobbar där?

Har själv bara handlat hjälm och tändstift där. Tändstiften var helt okey :hihi hjälmen var de inte så värst hjälpsamma på men jag köpte den ändå.

Åk dit o bildad dig en egen uppfattning.

Jo jag känner EN person som jobbar där. Men vad spelar det för roll? Om du känner en som jobbar i kassan på ica får du då bättre service i köttdisken?

Nu när min hoj blev stulen och letade en likadan så ringde tom ava upp och talade om att de nu hade fått in en sån där sunkig 750 som jag ville ha.

När tjejen köpte sin hjälm där så hade hon 3 st som servade henne....
Och de känner absolut inte igen henne :)

Kan däremot påstå att jag får sämre servcie av den jag känner än vad han ger övriga kunder. Så jag är absolut inte favoriserad på något sätt.

Blir bara trött på allt skitsnack som går. Jag har enbart bra erfarenheter och jag är nöjd.
Har inget ont att säga om Din Mc heller eller någon annan handlare.
De är säkert minst lika bra har dock ingen erfarenhet av dem.

Har funderat över en annan grej med.
Om jag går till ica och ska köpa mjölk inte står jag då i kassan och försöker få rabbat... Varför ska man då få rabatt när man handlar reservdelar? Eller andra prylar hos din hojhandlare?
Trots allt så spenderar du säkerligen mer pengar hos din ica handlare...

SENSEI skrev:
Jo jag känner EN person som jobbar där. Men vad spelar det för roll?

Jag bara hade för mig från ngn tidigare tråd att du hade vän/vänner där. Absolut inget illa menat. Ava Mc är ingen het potatis för mig, som för vissa andra. Dock kan jag inte riktigt hålla med dig om att det inte skulle spela någon som helst roll för servicen för det kan det mkt väl göra. Lustigt nog så tog du ett exempel från ica. Tro det eller ej så får jag skitbra service i köttdisken och inte bara där, dock vet jag inte hur andra upplever den. Kan mkt väl bero på att jag känner tjejen i kassan. :tungan

För mig handlar service inte bara om rabatter utan viljan att försöka hjälpa till.

För egen del så tycker jag att de på Ava Mc verkar ha behandlat dig bra Sensei. :)

Men jag tycker som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att folk bör åka dit själva och bilda sig en egen uppfattning. Gå runt i butiken, fråga säljarna och upplever du dem inte som service-minded, enligt dina egna krav, så åk till en annan mc-affär.

Ahlstrom skrev:
Jag bara hade för mig från ngn tidigare tråd att du hade vän/vänner där. Absolut inget illa menat. Ava Mc är ingen het potatis för mig, som för vissa andra. Dock kan jag inte riktigt hålla med dig om att det inte skulle spela någon som helst roll för servicen för det kan det mkt väl göra. Lustigt nog så tog du ett exempel från ica. Tro det eller ej så får jag skitbra service i köttdisken och inte bara där, dock vet jag inte hur andra upplever den. Kan mkt väl bero på att jag känner tjejen i kassan. :tungan

För mig handlar service inte bara om rabatter utan viljan att försöka hjälpa till.

För egen del så tycker jag att de på Ava Mc verkar ha behandlat dig bra Sensei. :)

Men jag tycker som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att folk bör åka dit själva och bilda sig en egen uppfattning. Gå runt i butiken, fråga säljarna och upplever du dem inte som service-minded, enligt dina egna krav, så åk till en annan mc-affär.

Helt rätt :)
Skaffa dig en egen uppfattning.
Och du jag tog inte illa upp :tummenupp

Tjejen och jag var där och kollade på hjälm till henne förra lördan, hur bra service som helst. Tyvärr hade dom inte hjälmen hemma så dom fick beställa en, kommer på onsdag sa dom.
Mycket riktigt på onsdagen ringer dom till mig och talar om att hjälmen kommit.
Det var bara att åka dit och plocka upp den. Funkade klockrent! Har handlat mycket prylar där utan problem. Dock ingen hoj eftersom jag tycker dom är för dyra på hojar.

Wilson skrev:
Någon som har handlat eller lämnat in sin mc där?
Tänkte höra hur dom e och göra med! eftersom jag funderade på att dynojetta hojen där!

Jag har köptt delar där som dom skickat. Ringde kl 17,15 på torsdag hade dom på fredag eftermiddag. Kan inte klaga dom är trevliga och försöker fixa grejer åt mig när jag ringer så inga problem för mig :)

Har tidigare haft rätt kassa erfarenheter från AVA; en "servad" hoj med bara vatten i kylkretsen (ingen glykol), ren tur att det inte frös sönder ngt under vintern.

På senare tid har det väl varit bättre; men då har jag varit ute i verkstan direkt för att få däck på fälgar etc.

Generellt sätt är väl egentligen ingen MC-handlare speciellt imponerande öht? Ibland känns det som att man själv vet mer om produkten än de själva...

/J

Min polare blev blåst på en hel båge,(försäkringstjafs) enn annan Jag känner blev pålurad en zx9r med dold reva i ramen, de fick senare byta hela ramen åt honom (allmänna reklamationsnämnden..) De är säljkåta men tar sällan hand om de kunder som redan köpt får Jag en känsla av..

Serva hos örby-mc!!!! :tummenupp

När tjejen köpte sin hjälm där så hade hon 3 st som servade henne....

Spelar roll. Hon är väl snygg då :tummenupp
Förresten så blir alla hojkillar alldeles kollriga när en tjej delar deras intresse.
(Eller är det bara jag??Hojbrudar är det bästa som finns :yoparty )

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT