Ava mc

Jag har fått bra sevice på alla punkter.Ska ni köpa hoj ska ni välja Stefan Sannerteg jag har fått bra personlig sevice även efter jag köpt hojen.

Last edited:
Alla säljare jag har haft kontakt med har varit mkt trevliga, kan inte fatta allt kärringgnäll runt denna firma....

Vaaaa, gnäller kärringarna???? Som vanligt me andra ord..... Jaja, hälsa Stefan om ni ska dit... från hon som e 187 cm lång

har inte varit själv i butiken men köpt mycket delar via telefon/internet och jag har då bara gott att säga. Snabba svar, trevlig personal, snabb leverans utan krångel :tummenupp

Får tacka för svaren har ca 25 mil ner och beslut gäller både verkstad och övriga tillhörande detaljer hojrelaterat.

Ser det som gott betyg med facit så här långt, enklare att ställa frågan här och få ärliga svar det ger ju samtidigt bra PR oavsett.

Kommentarer gällande svar i denna tråd låter jag bli för då kan det ju råka bli ordentlig sandlådefason.

Tack än en gång för svaren.

Tjejerna på klädavdelningen är toppen. 5/5 i service och då har jag handlat en del där, typ två ställ med kringutrustning. Som sagt, toppenbemötande varje gång.

På hojsidan får man jaga lite. Så där missade de att sälja mig en Ducce ;)

Klädavdelningen: Mycket serviceminded och bra, alltid trevliga och ser till att man får rätt grejer.
Reservdelar: Trevligt bemötande av personalen, finns saker inte hemma kommer de hem inom angiven tid= bra. Förstår att man inte kan ha ett jättelager med prylar hemma, men det hade varit trevligt med lite större utbud att kunna göra impulsköp från.

Motorcykelförsäljningen: Får intrycket av att de inte är intresserade av att sälja, nonchalant bemötande. Köpte min första mc därifrån och när jag återkom med ett litet skitproblem blev jag bemött med en fruktansvärt överlägsen attityd (var några år sedan).

Dåligt:

En bekant servade sin ninja där och när han fick den var kedjan tokspänd innan han ens satt på hojen och han brukar skjutsa också... Stressad mekaniker kanske? Men sånt slarv gör ju att man undrar hur mycket det slarvades med övriga servicen?

Ang personalen så tycker jag att vissa av säljarna typ kollar in vad man är för typ och gör en värdering om det är värt att gå fram o fråga om man vill ha hjälp, vilket är konstigt eftersom alla är en potentiell kund.

Allt är dyrt...

Bra:

Tjejerna i klädbutiken är väldigt hjälpsamma och mc säljarna är bra/kunniga, men man måste typ rycka tag i en för att få hjälp. Stort sortiment och de flesta mc modeller finns för provkörning, vilket är bra.

Kall Red bull i kylen e bra också :)

Mina erfarenheter kring AVA.

Har handlat av dom 1 gång. Köpte en ninja zx636 begagnat och lyckades pruta 10% på första priset, med andra ord prova gärna att pruta mera :D men se alltiud till att ha argument och fakta bakom.

Köpet blev av, leverans service inkluderat i priset såklart och den va lite slarvigt gjord. Kollade själv igenom direkt efter hämtning och kedjan var för hårt spänd och däcken hade 1.5 fram och 1.9 bak vilket inte är fullt så underbart :confused: resten va bra.

Övrig iakttagning, jag fick snabbt hjälp då jag klev innanför dörrn och säljaren verkade entusiastisk och framåt och visade snabbt mig någon motorcykel i min smak. Jag avfärdade den hojen för att den låg alldeles för högt i pris för mig och genast dog säljarens gnista och jag kände mig illa till mods för att det kändes som om jag slösade hans tid bara för att jag inte ville lägga ut ett 6-siffrigt belopp.

Smidigt köp i övrigt, personalen kunnig.

+ kunnighet
+ lång tid i branschen
+ Bra nya och begagnade utbud

- Slarvighet
- viss nonschalans (Stavning?)
- Dyra servicar (gjorde aldrig en men bad om ett bra pris), i jämförelse 15-25 procent högre jämfört mot 2 st andra verkstäder, varav ena ÖRBY mc.

Har säkert glömt nåt men det hör till min vardag.

Servade min Ducce där och fick överlägsen service. krånglade även med kläder och de hade stort tålamod och intresse. Har haft kontakt med mc försäljning och de var helt ok. Vet inte om det var för att priset på hojen var sexsiffrigt.

Servade min Ducce där och fick överlägsen service. krånglade även med kläder och de hade stort tålamod och intresse. Har haft kontakt med mc försäljning och de var helt ok. Vet inte om det var för att priset på hojen var sexsiffrigt.

Förmodligen :Bugar

Utan tvekan den mest nonchalanta och otrevliga mc-firman i Stockholms regionen, har ALDRIG fått ett bra bemötande där.

Har svårt o förstå hur de ens säljer något där, jag är glad att jag aldrig har köpt en MC där ifrån.

Nu pratar jag då om MC sälj, resterande avdelningar kan vara av högsta kvalitet.

Reservdelsavdelningen äger om man är på marknaden för ett bagageräcke till en Virago -06. Eller eloxerade kåpskruvar till en Ninja motorcykel.

Bankrån! :Bugar

Ville byta in en hoj och köpa en hyllvärmare som stått i butiken länge. Säljaren tog telnr samt uppgifter och lovade ringa upp med inbytespris, dock återkom han aldrig, så jag tjöpte en annan hoj.

Dock, när tjejen var och kollade på ny hoj så fick hon hjälp direkt, och säljaren var trevlig. Ta på ett par jätterattar och en blond peruk.

Last edited:
jag och min syrra är nöjda med med vårt mc-köp där(bra bris på grejjerna dessutom). var ju trots allt i semestertider och typ samtliga säljare var inblandade i köpet.

Jag har som flera andra dock upptäckt att när man kliver in o glor på hojjar så kommer det aldrig fram nån men så fort man går in i kläddelen kommer alltid någon fram o frågar om man vill ha hjälp osv.

Reservdelsavdelningen äger om man är på marknaden för ett bagageräcke till en Virago -06. Eller eloxerade kåpskruvar till en Ninja motorcykel.

Fast de kan inte se till att ha rätt reservdel hemtagen. Trots att man angett suzukis orginalnrummer två veckor i förväg. Första gången tänker man: Ok, misstag. Andra gången blir man irriterad och tredje gången blir man förbannad och det är färdighandlat hos dem.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti