Ava mc

Rerservdelsavd-är :lltid hjälpsamma och ganska duktiga!

Verkstad:hade min K6 där fr ramfix och då ringer en kille och frågar om jag inte ska ha en pc3 till mitt helsystem...som var ett slip-on! Kan en mek inte se skillnad på detta blir jag lite orolig!

Utrustning: Aldrig köpt något men tjejerna är riktigt söta ;)

Försäljning: Jobbar själv med detta och det jag sett (eller rättare sagt inte sett) av de killarna är inte imponerande. Av de tiotal ggr jag varit där har jag ALDRIG blivit kontaktad av en säljare.

Kort historia lång.....min peeeeeeeeeeenis :näsblod

Det där folk tjatar om att de inte kommer fram till en på mc-försäljningen stämmer i 50% av fallen man varit där.
Till slut känner de väl igen en och skiter i att komma fram,.

Dessutom kan jag tycka att man faktiskt får ta för sig lite....för det verkar ju ändå alla göra på klädesavdelningen :arsele

Last edited:
Har varit inne där o kollat på hoj för några år sedan, fick ett pris och det gick inte att förhandla ner och när vi kollade försäkring osv så stämde det inte riktigt eftersom han inte körde med mitt personnummer, men han tyckte att så mkt kan det ju inte skilja, så jag tjatade till att han skulle använda rätt dvs mitt och då skiljde det typ 16 000 osv.
inget köp där inte och mitt allmänna intryck är visst kan man gå dit men Jag har inget förtroende för dem, det enda jag handlat där sedan dess var ett visir och det endast för att de hade det hemma.

Min uppfattning om dem är dyrt, men snygga brudar på klädesavdelningen det kan jag väl hålla med om. alltid trevligt med ngt vackert att titta på.

Reservdelar har alltid get bra service .
Verkstad har oxå varit OK
Klädes avd har varit mkt tråkig under många år tills i år då dom alltid har hälsat & erbjudit hjälp , innan har det varit näsan i vädret & bara besvärade när man har frågat någe .
Sälj avdelningen har alldrig hälsat när man har varit där & bara varit besvärade när man har ställt någon fråga , & kamrater som har köpt hoj av dom har inte varit nöjda .
Detta är mina erfarenheter .

Nä jävlars ska jag behöva åka för att glänsa inför brudarna, måste nog snart bli en omröstning i denna tråd så att den blir sveriges mest besökta:

Omröstning enligt följande:

Boka tid för verkstad,klädesbesök och ge en av de snygga tjejerna en rejäl puss på kinden.

Jag räknar antal röster imorrn detta får råda då som beslutsunderlag.

Har bara fått bra hjälp av dem. Alla hojjar jag ägt har varit hos dem och allt har alltid fungerat hur bra som helst!

Om man vill ha hjälp så kan man be om det. Vissa uppfattar de störande att få en säljare i nacken. När man väl ber dem så får man grymt bemötande och de man vill ha trollar de fram!

Tumme upp för AVA mc

Klädbutiken, bra service när jag var och handlade hjälm till dottern, de frågar alltid om man vill ha hjälp och hälsar när man kommer in.

MC-försäljningen... Kommer man på XR:en med skitig goretex får man gå själv, kommer man direkt från jobbet i kostym blir man uppassad. Å andra sidan så är det ju inte enda stället det händer på men man kan ju undra... Vare sig kreditvärdighet eller lön är avhängig klädstilen, det borde vara med i första kapitlet i vilken säljhandbok som helst :D

Sen att jag är snål och bara köper gamla vrak hör inte hit :)

Sammantaget ett ganska sorgligt intryck.
Skulle ha tag i sprintar till ett Nissin ok, (hojen va såld på AVA) ringde å frågade om jag inte kunde komma förbi med dem gamla, så kunde dom gemföra? Nä, det gick inte, utan art.nr går det inte, å förresten är det Biscaya som har dom grejerna nu för tiden!
Det va ju ett bra bemötande!
Som tur va fick jag ventilera det med dom på en mässa senare när dom skrävlade om Benelli, undra just hur det spåret går? Slutade med att dom stod å hummade...

Va sugen på en Hayabusa för ett par år sedan. Dom hade rullat fram en (den ända dom hade inne för övrigt), frågade en säljare om det gick att provsitta den? -Nä det är en kund som kommer å ska provköra den! Vad fan är jag? Tydligen ingen kund i alla fall.

När jag va ny med A-kort köpte jag jacka å byxor där. Fick veta att byxorna var nästan lika slit tåliga som skinn. Efter att åkt omkull ringde jag till Jofama med en fråga om slitstyrkan, då jag hade hål i kallingarna med. Svaret va raka motsatsen till vad AVA´s säljare sagt!

Genom åren har jag lärt mig vems fickor jag vill fylla med pengar å det är inte AVA´s i alla fall!

På SH cirkulerar det mkt skit om just AVA..en del är säkert bara skrönor men ingen rök utan eld resonerar jag.

Jag bor i krokarna o köper en del småprylar där (tjejerna på tillbehör är trevliga) men skulle aldrig köpa hoj eller serva den där. Anders som äger stället är en mysig gubbe, köpte hojar av honom redan när de häckade nere i Hammarbyhamnen.

Under åren har det dessvärre kommit in folk både på verkstad och försäljning som inte har där att göra. Det slarvas, gnälls och känns mest som om man helst vill slippa kunder o fika istället.

AVA är i det avseendet inte ensamma i branschen men sorry, jag lägger inga pengar på såna ställen.

Mina två cent:)

Sammantaget ett ganska sorgligt intryck.
Skulle ha tag i sprintar till ett Nissin ok, (hojen va såld på AVA) ringde å frågade om jag inte kunde komma förbi med dem gamla, så kunde dom gemföra? Nä, det gick inte, utan art.nr går det inte, å förresten är det Biscaya som har dom grejerna nu för tiden!
Det va ju ett bra bemötande!
...
...

Detta får mig att undra två saker:
1. Varför skulle Biscaya blivit hovleverantör då de servar och säljer märken som främst (alltid?) har Brembobromsar?
2. Varför skulle ett så litet företag som Biscya få ensamrätt på Nissin i Sverige och därmed försvåra för andra att sälja reservdelar till Nissin? (Som väl dessutom sitter på var och varannan japanhoj?)

:D

Riktigt grym personal på verkstaden. Fått ett bra bemötande. Och de har hjälpt mig jävligt snabbt och fint. Rekomenderar de starkt

Varit i butiken vid två tillfällen och mitt totala omdöme för butiken och kundbemötandet är inte bra.

Vid första tillfället strövade jag runt i butiken under 45 minuter utan ens ett "hej" från någon säljare så jag gick tillslut därifrån...

Andra gången fick jag kontakt med en säljare, han undrade då om jag var ute efter någon billigare hoj, tydligen ser man fattig ut i deras ögon utan någon som helst köpkraft. Jag var för tillfället ute efter en litershoj från 05-07...

har köpt reservdelar där utan problem och det finns ju stort utbud av hojar men det räcker inte om inte säljarna är tillmötesgående. Jag blir då inte stimulerad att köpa hoj där tyvärr.:död

Har handlat av AVA i många år, ända sedan de låg i Hammarby fabriksområde (ja, jag e gammal :D:D).
De är naturligtvis inte felfria och de har gjort ett antal grodor under åren, men snittar man deras resurser, uppförande och service är de en av de bästa i Stockholm.

Klädavdelningen och reservdelsavdelningen är definitivt de bästa i Stockholm idag. Bemötande och kunnigheten är stor.

Försäljningen är väl sisådär, de kan visa framfötterna bättre tycker jag, här får man vara lite aktiv själv. En av de yngre, kommer inte ihåg hans namn, e riktigt framåt.
En fördel är att de har så mycket hojar och det finns ofta demohojar att provköra.

Verkstaden tycker jag e bra för den har stora resurser och du kan gå direkt in där och fråga om råd. Inte lika lätt på andra ställen. De är också väldigt trevliga.

Tummen upp för AVA :tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back