Beror detta på att spara vikt, funktion/driftsäkerhet/lättare-snabbare att fixa om det strular, känsla, snålhet eller vadå?
En del säger att det är bättre känsla med vajer, gärna säljare, men i vilken del av körningen är denna känsla så kritisk att en hydrauliskt styrd koppling inte skulle duga? Om vi nu ser till att dessa hojar är byggda och tänkta för racing så kan vi väl vara överens om att det inte är våldsamt mycket känsla det handlar om mer än att det ska gå fort vid växling under acc. Detta löser de som vill ha snabbast möjliga med en quickshift och kopplingen blir då ointressant i det sammanhanget.
Vad används på renodlade tävlingshojar á MotoGp?
Är det då vid nedväxling, mellangas och andra lite mer avancerade gasstyrningar som det spelar roll? Här monteras det då istället slirkoppling och helt plötsligt så har inte kopplingsreglaget inte lika mycket att säga till om.
En känsla i reglagen kan vara svår att beskriva mer än att det ena känns bättre än det andra, jag föredrar hydraulisk men så kör jag inte mer bana än gata heller.
En del säger att det är bättre känsla med vajer, gärna säljare, men i vilken del av körningen är denna känsla så kritisk att en hydrauliskt styrd koppling inte skulle duga? Om vi nu ser till att dessa hojar är byggda och tänkta för racing så kan vi väl vara överens om att det inte är våldsamt mycket känsla det handlar om mer än att det ska gå fort vid växling under acc. Detta löser de som vill ha snabbast möjliga med en quickshift och kopplingen blir då ointressant i det sammanhanget.
Vad används på renodlade tävlingshojar á MotoGp?
Är det då vid nedväxling, mellangas och andra lite mer avancerade gasstyrningar som det spelar roll? Här monteras det då istället slirkoppling och helt plötsligt så har inte kopplingsreglaget inte lika mycket att säga till om.
En känsla i reglagen kan vara svår att beskriva mer än att det ena känns bättre än det andra, jag föredrar hydraulisk men så kör jag inte mer bana än gata heller.