AV/ PÅ ställning

mike_bike

Långsam
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Inte längre.
HEJ

Hos vilka bolag kan man ställa på/ av hur mycket som helst samt är det en smidig lösing om man inte kör varje dag utan ett par gånger i veckan.
finns det pengar att spara osv. Betalar man full premie och sedan får man diffen utbetald eller. Mycke frågor blir det.

Skulle vilja ha lite tips och trix ang detta, jag vet att jag läst något om detta här men har inte hittat det igen. :confused: :confused:

Kass

mike_bike skrev:
HEJ

Hos vilka bolag kan man ställa på/ av hur mycket som helst samt är det en smidig lösing om man inte kör varje dag utan ett par gånger i veckan.
finns det pengar att spara osv. Betalar man full premie och sedan får man diffen utbetald eller. Mycke frågor blir det.

Skulle vilja ha lite tips och trix ang detta, jag vet att jag läst något om detta här men har inte hittat det igen. :confused: :confused:

Kass att ingen svarat på dessa funderingar tycker jag, det finns så många med åsikter på sporthoj och ingen kan hjälpa till i detta fall.
:4skrika

JAg gör så me if. funkar bra om man kör me månadsbetalning, det dras från kontot varje månad för dom dagar man kört..

Jag använder Folksam basförsäkring. Ställer på och betalar de dagar jag kör.

Jag gjorde så med folksam i år.
Bara ställa av och på hojen med hjälp av datorn. :tummenupp
Jag fick ringa in om försäkring varje gång pga att jag bara kör med trafik.
Kostade 18kr per dag och under 20 spänn skickar dom inte ut nån räkning så när jag bara körde en dag så blev det gratis. :pannkyss .

Men hur gör ni med skattekvittot, ni måste ju ha fått det för att kunna göra en ändring eller?

mike_bike skrev:
Men hur gör ni med skattekvittot, ni måste ju ha fått det för att kunna göra en ändring eller?

Nej man använder en behörighetskod istället, om man inte hunnit få sitt skattemärke. Jag kör med Folksam, ställer av och på hela tiden via internet, så man betalar alltså bara för den tid man verkligen kört. Fungerar bra, en hel del brev dock, men de får man väl ta :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park