Mattias skrev:
Jag har hört att man gott kan fortsätta i det tempot man höll när man blev upptäckt av polisen, men alla förutsättningar måste vara de rätta. Bra sikt, bra väglag, gott om soppa, etc...
Jo ibland åker man troligen ifrån dem utan att man vet om det.. Med bil har de svårt att hänga på, inte enbart för toppfarten utan mer smidigheten, kurvhastighet acceleration etc.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=701349&postcount=3857
Inget jag rekommenderar men hade man inte stannat för att kolla oljeläckaget så har jag svårt att tro att de hade lyckats hitta mig och jag hade varit ovetandes om deras jakt.
Inget jag rekommenderar men en av aspiranterna som var med frågade om jag hade hängt av dem om jag vetat att de var efter. Jag svarade något i stil med att; då hade ni säkert varit skitjobbiga i efterhand, ni har ju min nummerplåt så vad skulle det hjälpa mig? Nu satt gammelbosse i bilen så han kunde tala med öppet hjärta; "Tja, du vet - isåfall så blir det ju åklagaren som först får bedömma vad vi har för utsikter att lyckas och så länge vi inte vet vem som är bakom visiret så gör man inte så mycket åt det."
Jag vet att det var en som blev fälld "på sannolika skäl" i trollhättan men då hade han siktats med betydligt grövre överträdelser.
Själv kommer jag givetvis välja mina tillfällen då det gasas händanefter -hjärndött att ligga +30 på motorvägen då, 0 i funfactor och bara en onödig risk. Men vet i fasen hur jag instinktivt kommer att reagera när läget blir kritiskt, polisen verkar inte ha utrymme för förhandling när man ligger 30+ och åker plastraket även om man är trevlig och lugn
Sen kanske han had bestämt sig för att sätta mig redan innan när det trodde jag hängde av ekipaget.
Kollade idag från bilen och det finns INGEN möjlighet att de har kunnat se om jag stannade eller ej för stopp-plikten (är övertygad om att jag stannade helt nämligen) han gormade om att jag skulle åka på den också men ändrade sig efter lite diskussion och strök det. Troligen hade han inga bevis då och ännu mer troligt är att det aldrig inträffade.