Jimmy
Guest
Simple, my dear Watson!sportarn skrev:Varför stanna när du ändå vet att du blir av med kortet?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Simple, my dear Watson!sportarn skrev:Varför stanna när du ändå vet att du blir av med kortet?
watson skrev:Finns det ingen här som är jurist!? Det BORDE ju finnas!![]()
/FW
Ja, det visar ju vart polisen lägger sina resurser. Nej, ta bort ett helt gäng trafipaxxer och sätt över dom på ordningspolisen istället eller narkotikaspan eller nåt annat vettigare! Låta oss stackare som tycker om att gasa bli jagade med blåslampa vart man än kommerJimmy skrev:Simple, my dear Watson!Jag hade i mitt ovetande blivit mätt 3 mil (!) tidigare och efter en tids körning möttes jag av en duktig spärr som var omöjlig att undvika. Jag trodde att de skulle till att stoppa en rånare, motsv. 6 bilar, två bakom, 4 blåvita som spärrar. Gissa om jag vart snopen när det var lilla mig de var ute efter. I min förvåning råkade jag säga "Ja" en gång för mycket. Men, men, det var en lärdom. Efter det har inget hänt, officiellt iaf
![]()
Webspy skrev:I 48 kapitlet i rättegångsbalken står det klart o tydligt att straff & Ordningsförläggande inte får skrivas ut om identiteten inte är känd.....
//Anders
Webspy skrev:Man kan inte få böter för att man "glömt" körkortet hemma !
I 77 & 105 paragrafen i körkortsförordningen står den att om man kan styrka sin identitet med Leg, pass eller på annat sätt är känd så kan man inte bli bötfälld.
//Anders
är du helt 100a på att det "bara" är 2år??Webspy skrev:Man ska inte dyka upp på rättegången om man inte blivit delgiven..... dvs skickat tebax delgivningen, hämtat ut sitt rek. på posten eller blivit delgiven personligen.
Om dom inte lyckats delge dig på två år så blir brottet preskiberat.... (håller mig för närvarande undan en 100 på 70 väg...)
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |