Auto Meter

Danne me Z1

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
Triumph Daytona 955
Tja !!
Jag har en varvräknare som är gjord för bil och problemet är att jag har två tändspolar som försörjer varsinna två sylindrar.
Om jag kopplar in på en spole får jag bara hälften av det önskade värdet och kopplar jag in på båda spolarna så får jag dubbla värdet.
Men man kan även dippa om varvräknaren till 4,6,8 cylindrar.
Så om jag kopplar på båda spolarna och dippar den på 8 cylindrar får jag rätt värde då???????? :va :confused:
 
Testa..?

Edit: Vad är den dippad till nu från början då?
 
Problemet är att varvräknare kostade mig 1500 kr och det skulle inte va så skojj om det skulle falliera
 
du kan ju inte koppla den till 2 spolar

möjligen med spärrdioder men det kan nog bli problem ändå

en bil med fördelare å 4 cylindrar har 4 pulser per fördelarvarv= 2 pulser per motorvarv

en hoj med dubbla spolar får en signal per motorvarv å spole det du behöver är alltså 2 signaler på ett motorvarv så du skulle ju kunna prova med feta dioder i rätt riktning problem skulle kunna uppstå med backpulser när spolarna laddar ur men prova kan du ju

att sätta den på fler än 4 cylindrar gör inte saken bättre då fler pulser krävs
 
Last edited:
Tror inte det går att fixa utan t.ex. nån sorts pulsfrekvenshalverare emellan.
Vanskligt koppla ihop tändspolar, med lite otur kan du blåsa cdin. Men diodtricket kan funka, om man vet vad man gör.
Finns varvräknare som ansluts genom att linda en avkännande sladd runt tändkabeln, leta en sån kanske.
/u
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top