Australian motorcycle Grand Prix

Okej, ngn som snabbt kan svara på om själva GPt börjar 07.00 ?
Om sändningen börjar 06.15 så lär ju inte rejset börja då....

Onödigt att jag går upp så tidigt för att sitta o nicka i 45min...=)

Okej, ngn som snabbt kan svara på om själva GPt börjar 07.00 ?
Om sändningen börjar 06.15 så lär ju inte rejset börja då....

Onödigt att jag går upp så tidigt för att sitta o nicka i 45min...=)

Jo, det börjar vid 7, jag har tänkte att gå upp då, eller några minuter innan så man inte missar starten. Hur nördigt är det på en skala egentligen att gå upp så tidigt för att få se det live när man lika gärna kan se reprisen...

Förra gången var reprisen nerklippt, och det tänker jag inte riskera denan gången!!

Dessutom är jag inte hemma o kan se reprisen....

Gonatt!

WUP: Rossi låg länge bara 9:a i tid, märkbart påverkad av nacken, men spottade upp sig till en 6:e tid. Casey helt överlägsen med nära nog en hel sekund tillgodo på näste man, som helt överraskande var Alex de Angelis!. Han sprängde även "drömgränsen" 1.30 på varvet, med en tid på 1.29.707
3:e WUP-tid var oxå en överraskning: En av mina favoriter, nämligen RdP!

Last edited:
Klart man går upp och kollar på racet! :tummenupp

Sen att man sitter på jobbet och bara råkar ha Eurosport på, det är bara ett konstigt sammanträffande. Skulle ju inte gå upp så tidigt bara för att jobba liksom :gnissla

Bästa kameravinklarna på många många år gjorde det här racet till det bästa sen nittiotalet !!!

För första gången på länge uppfattar man hur fort det går på banan!

Vad är det för fel på producenterna?
PÅ sista varvet är det fyra hojar som går ut med mindre än en sekund mellan sig, Stoner leder med skitmycket, Rossi kör om Hayden och då väljer de att visa Stoners anorextiska flickvän, bilder på en skallig Ducceteammedlem på pit wall och Stoner när han cruisar i mål istället för att visa den action som uppenbarligen var på sista varvet mellan Lorenzo, Nakano, Toseland och Dovi?

Anorextiska flickvänner är det alla skaffar sig när dom fått lite berömmelse...

Det är lag på det!

Philip Island är en riktig road-racing bana, bra och utslagsgivande racing när vädret så tillåter. Önskar att det byggdes fler sådana banor istället för Tilkes F1-mall. Lite synd att Hayden inte kunde hålla emot Rossi, idag hade han farten upp.

Melandri skulle lagt av efter hans storlopp på PI med den klassiska finishen :tungan

Last edited:
Håller med helt (förutom WSBK) - och jag somnade oxå in så sött precis samtidigt ser jag :)

Fan aRWe - du är värsta Rossifuckot! :D
Fullt i klass med Madhonda och Matulda!
Ni tre kan ha en liten fest tycker jag.

Men jag tror oxå på en grym uppkörning.
Som antingen slutar i sandfållan eller på pallen :tummenupp

Rossifucko - CHECK :tummenupp
Grym uppkörning - CHECK :tummenupp
På pallen - CHECK :tummenupp

Anorextiska flickvänner är det alla skaffar sig när dom fått lite berömmelse...

Det är lag på det!

Flickvän var hon väl innan han blev berömd, nu är hon fru :tuttar

Men hoppsan, har för mig att jag läst någonstana att de träffades i skolan!
"Personal life
Stoner met Adriana Tuchyna from Adelaide when she approached him at Phillip Island in 2003 and asked for an autograph. A relationship began in 2005 when she turned 16, and they were married in Adelaide on 6 January 2007."
wikipedia

Last edited:
Rossifucko - CHECK :tummenupp
Grym uppkörning - CHECK :tummenupp
På pallen - CHECK :tummenupp

Haha! Alla "kryss i rutan" där! :lol

ja vilken uppkörning :bow. I vissa fall verkade det nästan som om de andra lixom bara låg och coastade... typ hade gett upp årets serie, och släppte förbi bara för att, av princip.
I andra fall var det bra fight. Som med toastmaster.
Tyckte synd om Hayden vars däck kokade upp. Därför ser jag oxå fram emot enhetsdäck där inte det är däcken som avgör vem som vinner.
Rossis däck tycks aldrig ta slut! Märkligt med tanke på hans uppkörningstempo. (men han var NÄRA sandfållan mer än en gång! precis som jag spådde. men det höll)
Kul race ivfsh och kampen om 4.e var klon.

Vad är det för fel på producenterna?
PÅ sista varvet är det fyra hojar som går ut med mindre än en sekund mellan sig, Stoner leder med skitmycket, Rossi kör om Hayden och då väljer de att visa Stoners anorextiska flickvän, bilder på en skallig Ducceteammedlem på pit wall och Stoner när han cruisar i mål istället för att visa den action som uppenbarligen var på sista varvet mellan Lorenzo, Nakano, Toseland och Dovi?

Håller med.
Trist.
Plus att de hela tiden filmade Rossis ensamåkning istället för att fokusera mer på just 4.e placeringen och den kampen.
Långa sejourer av bara Rossi i rutan.
Likväl som den ointressanta tätduon där ingen fight utspelade sig.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...