Australian motorcycle Grand Prix

Såna fina race det blir när inte banorna är förstörda med en massa j-a chikaner!

Tryckte inte Tossland ut Pedrosa, med eller utan kontakt? Kunde inte riktigt se.

Inget #26 tar upp iallafall ..

Dani: “I got a good start and was entering the second corner
in third position when the rear tyre started
sliding. I tried to correct the bike but I ran
off the track. On the grass I tried to correct
the bike again but I crashed. I hurt my left knee
in the fall. Fortunately I’ve not broken any
bones or damaged any ligaments, but I’ve got a
lot of pain and the knee is swollen. I am very
disappointed because we knew we had a good race
pace and I was very confident that I could score
another podium, just like at Motegi last weekend.
It was another bad race. I am sorry for the team.”

när kommer motogp bli lika spännande som dem mindre klasserna?! Är det verkligen så stor skillnad mellan dem allra bästa förarna och olika märken?! suck.. när ska kawasaki och suzuki vara team att räkna med i toppen? får väl glädjas åt fajten om 4:e platsen iaf.

Tycker det var ett klart underhållande rejz. Intervjun som Rossi gav till BBC i parc fermé, speedad av glädje och säkert lika mycket adrenalin, fick mig att dö av skratt :D

Hur nördigt är det på en skala egentligen att gå upp så tidigt för att få se det live när man lika gärna kan se reprisen...

Inte ett dugg...det är live som gäller!!! :fakta

Fast det gick ju inte så bra när jag skulle försöka mig på att vara Saida. :rolleyes:

Men strunt i det.....en sjujävla uppkörning som Rossi gör (såklart). Kul att se Hayden lite hungrig...bådar gott för nästa säsong i o med bytet oxå. Trist att Peddot föll bort, han hade nog kunnat göra racet lite mer spännande i toppen.

Toseland gjorde ett riktigt kanonrace och såg till att det blev lite spänning i andra klungan. Men synd som sagt att producenten inte visade den heta striden på slutklämmen. Dovi som 7:a det var lite synd, hade hellre sett honom före Lorenzo. Men vi får se vad han kan göra nästa säsong med bättre material.

Ett roligt race trots allt. Lite krascher och lite strid...men rätt så förutsägbart ändå.

Och så har vi ett race till med väckarklocka... :näsblod

//M

Jag hoppas få se lite riktigt underhållande körning nu när VM är officiellt klart, vinnare känns oviktigt, nu vill man ha underhållning! Sen borde det vara straffbart med en tråd om Philip Island utan Melandris rökare :yoparty Mer sånt vill jag se i helgen, spec. av Nicky!

[YOUTUBE-ID]45R9AB_3N5E[/YOUTUBE-ID]

Den är helt underbar.....fullt hjulspinn i kurvan och en hand på styret.....kan väl alla eller?!

Kan inte annat än att hålla med GustavO och Dr. Bike, tråkigt att producenterna inte fokuserade på fighternas FIGHT. Striden mellan 3-7 var grym, helt klart det bästa på racet, tråkigt nog filmades det som mest när Rossi låg där. Jag hade gärna sett 4-7 sista varvet:tummenupp

Toseland visade ingen respekt what so ever, This i Like:) Dovi gjorde ett jävligt bra race, han var ju tom av banan om jag inte minns fel:va

O Hayden, jösses va kul det är o se den grabben köra när allt funkar...Jag tror inte bara längre, utan är övertygad om att han kommer våldta ducatin stenhårt varje race!! Den passar Hayden utmärkt helt enkelt:fakta

Rossi 12>>>>>>>>>>2:pannkyss well done:Bugar Haha rätt roligt på parc ferme (om det stavas så) när han skulle sno showen och kasta iväg sina puckar..Hayden ville inte vara sämre o drog iväg stövlarna:D

O shinia nakano får nog hänga med storpojkarna ett tag till:tungan trodde aldrig jag skulle säga det men han gjorde faktiskt bra ifrån sig tycker jag.

Inte för att det har med denna tråden att göra, men faan vilket tätt och bra race det var i WSBK i går kväll då!! :yoparty
Troy Bayliss världsmästare redan i första heatet, med inte alltför stor marginal.
Körde sedan en sån oerhört fin duell med både Corser, men ffa Haga i heat två, och visade oxå varför han är världsmästare: Han vann duellen och segrade snyggt.

Blev det någon bestraffning för den välplanerade uttryckning på upploppet i 125'klassen? För det kan väl knappast klassas som "race incident".....

Last edited:
Rossi & Stoner är nog i en klass för sig i år. Att Hayden kunde hänga med så pass bra & under så lång tid efter Stoner som han gjorde var kul att se. Rossi körde upp sig till en andra plats i sista sekund, snyggt. Är man Världsmästare kan man ju ta det lite soft... :yoparty

Men klart värt sitta uppe igår natt när man kom hem från fest, lassat upp med mackor, varm choklad & få njuta av Stoners vinst! :tummenupp

åmM RåssI haDde stArtat leNgre frAMm hAdde hAnn VunnIt leTT!!!!!!!!!!111111111

Inte för att det har med denna tråden att göra, men faan vilket tätt och bra race det var i WSBK i går kväll då!!

Håller med dig Dr B. Synd bara att Bayliss inte kör nästa år. Man kommer sakna hans framfart på Duccen i WSBK.

Undrar bara vad hela grejen är med att visa när Rossi pillar ut stället ur röven har fan sett det varje race och det verkar som det är nån kameraman som bara väntar på det ögonblicket och bara gör det på heltid.

What´s the MF deal:va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...