Australian motorcycle Grand Prix

Gillar hayden, han har lite liv i sitt snack i intervjun och när han kör och det går bra, så kör han häftigt och det är spännande att titta.

Han borde köra WSBK :D

De får dock sluta köra så tidigt på morgonen, så trött så jag somna i soffan direkt efter kvalet var slut med 250 o 125 rullandes... gäsp.

Roligt när förare får nytändning , som Hayden. Alltså är det väldigt mycket motivationsfråga,å inte tappad kunskap, det handlar om,,,,,gissar jag.. :)

Nästan lite roligt att det sket sig för Rossi på kvalet. Kommer bli galet kul att se hur han deperat försöker komma igenom fältet innan Stoner fått för stort försprång i täten...

Kan bli ett kul race att titta på.... :tummenupp

För en som missade kvalet, hur såg det ut innan folk började kasta på kvaldäcken? Vilka var snabba på racedäck?

Nästan lite roligt att det sket sig för Rossi på kvalet. Kommer bli galet kul att se hur han deperat försöker komma igenom fältet innan Stoner fått för stort försprång i täten...

För en som missade kvalet, hur såg det ut innan folk började kasta på kvaldäcken? Vilka var snabba på racedäck?
Tyvärr hade Hayden "dåligt" tempo med 1 sek sämre tider genrellt (1.31-tider). Så jag tror inte han håller på race. Det kommer stå mellan Stoner och klubban Lorenzo och Pedrosa. Rossi om han gör sig en bra start, kan komma högt upp... men inte vinna.

Ser fram emot Rossis uppkörningsförsök och jag tror han hamnar på pallen, nacken är det nog inga problem med, det är bara så att dom andra ska TRO att dom har en chans:)

OBS! Information som inte framgått tidigare!

01.45 Motorcykel: Australiens Grand Prix från Phillip Island Uppvärmning.

Kojak? :confused:
Menar du Lorenzo så kommer han äga Pedrosa imorgon. :fakta :)

Ja just det - sorry - unge herr Gustav! Du var ju inte med på den tiden, men Kojak var iaf en mkt känd polis spelad av Telly Savalas på teve.
Han hade oxå alltid en klubba i munnen.
De som sett Kojak hajade garanterat liknelsen, men jag ska vara mer försiktig i framtiden med att ta exempel ur forntiden :hihi
(nej det var inte på den svartvita tiden ;))

1. startled? Mest startled?? Det tror jag väl inte ... :D

Jo faktiskt! Både startled och startled! (tyckte själv att ordvitsen var bra! men trodde inte att nån skulle se den... den humanistiska nivån härinne brukar inte direkt vara översvallande)

När körs tävlingen? Är det ida eller imorrn?

Om du läste inlägget två inlägg tidigare hade du sett! :jäs

Kojak en Rakad 80 talshjälte på TV som käkade klubbor så med Kojak menas Lorenzo!

Exakt! :tummenupp :lol

Gillar hayden, han har lite liv i sitt snack i intervjun och när han kör och det går bra, så kör han häftigt och det är spännande att titta.

Han borde köra WSBK :D

De får dock sluta köra så tidigt på morgonen, så trött så jag somna i soffan direkt efter kvalet var slut med 250 o 125 rullandes... gäsp.

Håller med helt (förutom WSBK) - och jag somnade oxå in så sött precis samtidigt ser jag :)

Ser fram emot Rossis uppkörningsförsök och jag tror han hamnar på pallen, nacken är det nog inga problem med, det är bara så att dom andra ska TRO att dom har en chans:)

Fan aRWe - du är värsta Rossifuckot! :D
Fullt i klass med Madhonda och Matulda!
Ni tre kan ha en liten fest tycker jag.

Men jag tror oxå på en grym uppkörning.
Som antingen slutar i sandfållan eller på pallen :tummenupp

Last edited:

TIllhör du också dem som tröttnat på att läsa Gustavs inlägg:D
Annars kan jag tipsa om att han levererade svaret på din fråga kl. 07.45

Ja just det - sorry - unge herr Gustav! Du var ju inte med på den tiden, men Kojak var iaf en mkt känd polis spelad av Telly Savalas på teve.
Han hade oxå alltid en klubba i munnen.
De som sett Kojak hajade garanterat liknelsen, men jag ska vara mer försiktig i framtiden med att ta exempel ur forntiden :hihi
(nej det var inte på den svartvita tiden ;))

Hallå! Jag svarar ju själv i inlägget. Först tänkte jag på flinten och då kopplade jag till Luis D´nmen han är ju inte kvar så då var det klubban kvar. Så jävla ung är jag inte - gubbe! :D

Förutom att läsa min ainlägg där du alltid får rätt info ( :D ) så kan du kika på www.motogp.com och results & statistics - analysis så kan du se alla förares varvtider, splittider för alla pass. Ovärderligt.
Där ser man att Stoner, Rossi och Lorenzo har bäst synbar racepace. :tummenupp

Last edited:
Caduta di Rossi Caduta di Rossi Caduta di Rossi Mamma Mia...

http://www.youtube.com/watch?v=RnExujcqT0Y&feature=related

"Now Dr. Costa and the Clinica Mobile staff will work to put me in good shape again – I am having treatment on my neck and then I will go immediately back to the hotel to rest until tomorrow. Tomorrow I am sure I will feel a lot better; we have good tyres and a good set-up so I will try to ride a good race!”

Blir som sagts tidigare extra krydda i racet med Valentino i 4:e led..

Last edited:
1. Lorenzo
2. Stonerpojken
3. Pedrosa
4. Rossi
5. Hayden

Så jävla ung är jag inte - gubbe! :D

...kika på www.motogp.com och results & statistics - analysis så kan du se alla förares varvtider, splittider för alla pass. Ovärderligt.
Där ser man att Stoner, Rossi och Lorenzo har bäst synbar racepace. :tummenupp

Passa på att suga åt dig! Känn dig ung. Det går över kan jag berätta! :D

Jepp - den där statistiken är ovärderlig. Bygger nästan samma säkra prognoser som börslistorna. där extrapolerar oxå människor kommande "sanningar" ur historia.
Missförstå mig rätt. Det ÄR bra. Och det är den "sannaste" sanningen vi har.

Men den säger inte mycket om framtiden trots det.
(även om nu normalfördelningen ser till
att det iaf oftast blir "mer rätt än fel")

Vad är det man säger?
Lögn, förbannad lögn och statistik! ;)

Tack för svaren.. Kul att följa tävlingarna men har aldrig riktigt varit så insatt att jag har stenkoll på tiderna osv.. kommer väl med mer banvistelse antar jag ;)

PS; kolla nu när hayden skräller ds

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...