Starstriker
Som man googlar får man svar
Flyttar till ny lya till våren och har så smått börjat fundera på hur jag skall lösa det här med audio/videobiten så snyggt som möjligt.
Jag vill ha ljud i åtminstone kök, vardagsrum, ena muggen, ena sovrummet och ute på terassen.
Antar att det kommer bli 4 tak/väggmonterade högtalare (+sub) i vardagsrummet och 2 högtalare i repektive annat rum/terass.
1. Vilka högtalare ska man ha. Monitor/studiohögtalare?
2. Hur ska jag koppla skiten? Jag kommer att ha en mediaserver stående nånstans. Finns det trådlösa lösningar? (Aktiva högtalare med inbyggt WiFi vore grymt)
3. Central stärkare eller en stärkare/rum alternativt aktiva högtalare?
Hur styr man egentligen en sån här anläggning? Finns det "färdiga" lösningar?
Några mediacenters på strategiska platser? Måste jag då inte springa runt och starta alla om jag vill ha musik i alla/några rum? Finns det nån sort central styrenhet för sånt här?
Jag vill ha ljud i åtminstone kök, vardagsrum, ena muggen, ena sovrummet och ute på terassen.
Antar att det kommer bli 4 tak/väggmonterade högtalare (+sub) i vardagsrummet och 2 högtalare i repektive annat rum/terass.
1. Vilka högtalare ska man ha. Monitor/studiohögtalare?
2. Hur ska jag koppla skiten? Jag kommer att ha en mediaserver stående nånstans. Finns det trådlösa lösningar? (Aktiva högtalare med inbyggt WiFi vore grymt)
3. Central stärkare eller en stärkare/rum alternativt aktiva högtalare?
Hur styr man egentligen en sån här anläggning? Finns det "färdiga" lösningar?
Några mediacenters på strategiska platser? Måste jag då inte springa runt och starta alla om jag vill ha musik i alla/några rum? Finns det nån sort central styrenhet för sånt här?