Audi har köpt Ducati

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Så nu kommer "känsla" och "själ" att ersättas med lite gammal hederlig tysk effektivitet. :öga

cry_baby_gif.gif

Najs, då har man 3 st Audi helt plötsligt! :)

Tror nog VW-koncernen låter märket vara just Ducati. Ingen av de övriga märkena som VW äger har blivit VW, små finesser sett till Skoda och VW tänds ett extra ljus på respektive sida vid svängar men det är inte i övrigt likadana fordon. Audi är en glorifierad VW, man får samma kärra fast betalar mer. Någon ny DKW tror jag inte lär dyka upp igen, sista hojen DKW numera Audi byggde var 1958. Hade Audi varit intresserad av att bygga hojar hade de nog startat upp en hojserie. Därför tror jag att Ducati kommer fortsätta vara Ducati.

Tror nog VW-koncernen låter märket vara just Ducati. Ingen av de övriga märkena som VW äger har blivit VW, små finesser sett till Skoda och VW tänds ett extra ljus på respektive sida vid svängar men det är inte i övrigt likadana fordon. Audi är en glorifierad VW, man får samma kärra fast betalar mer. Någon ny DKW tror jag inte lär dyka upp igen, sista hojen DKW numera Audi byggde var 1958. Hade Audi varit intresserad av att bygga hojar hade de nog startat upp en hojserie. Därför tror jag att Ducati kommer fortsätta vara Ducati.

Nog kommer de säkert VW-isera det lite, de har de ju faktiskt gjort med de andra märkena de köpt upp, men dock inte till de sämre. Lambo är väl ett bra exempel på det?! fortfarande otroligt fin känsla, design, prestanda. men nu även med lite bättre kvalitet.

DKW var ett märke i koncernen Auto Union tillsammans med Horch, Audi och Wanderer.

Först kommer tekniken i Audi sen vw sen Skoda/seat.. Hur Vag har på verkar bugatti/ Lamborghini är nog mesta dels positivt :)

Detta borde ju innebära en oerhört stor trygghet ekonomiskt för Ducati. Ferdinand Piech är inte känd för att ge upp när han väl bestämt sig för något. Jag hoppas dock att de låter varumärket inte bli allt för tyskt. Till viss del är det precis det man gjort med Lambourghini.

Kommer alla AUDI / VW behöva åka på service och spänna desmondoventilerna var 300 mil nu ?

Kommer alla AUDI / VW behöva åka på service och spänna desmondoventilerna var 300 mil nu ?
Det vore ju inte dumt alls eftersom ÅF- och verkstadsnätet har varit en brist för Ducati och säkert något som har fått många (i alla fall i Skandinavien) att inte köpa en Ducati.

Allt tyskarna tar i bli tråkigt. Stabilt som pansar blir det, men tråkigt.
Allt italienarna tar i går sönder. Helt sjukt kul innan det går sönder, men går sönder.

Som jag skrev i en tidigare tråd.

Jag tror man kommer låta Ducati vara just Ducati. Därimot kan jag tänka mig att använder sig av Ducatis erfarenhet för att bygga elhojar och kanske nån hybrid mellan hoj och bil. Nån sån skapelse tror jag dock man sätter VWs logotype på istället. Det här med varumärken verkar VAG förståt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph