Audi har köpt Ducati

Fort går dom javisst men dom är inte särskilt roliga längre. (modeller början 2000 va väl fortfarande OK)

Det du tar upp nu är ju snarare en generell utvecklinga av bilmarknaden än en analys av tyskar som producenter.

Jämför X-factor i en "riktig" 911Turbo med en nyare Ferrari, eller den klassiska Skyline med nya GTR.

Sen är frågan om vi vill ha bilar vi inte kan köra för att det är coolt att ljuga om alla powerslides utanför puben, eller om vi vill ha en BRA bil som går FORT!?
 
Här är en rykande färsk spionbild på nästa generations Ducati i Audi regi.
 

Bifogat

  • Ducati adopt DKW genes.jpg
    Ducati adopt DKW genes.jpg
    106.5 KB · Visningar: 64
Det du tar upp nu är ju snarare en generell utvecklinga av bilmarknaden än en analys av tyskar som producenter.

Jämför X-factor i en "riktig" 911Turbo med en nyare Ferrari, eller den klassiska Skyline med nya GTR.

Sen är frågan om vi vill ha bilar vi inte kan köra för att det är coolt att ljuga om alla powerslides utanför puben, eller om vi vill ha en BRA bil som går FORT!?

Tyskarna står ju för 99,99% av världens bilutveckling (lite överdrivet).

GTR:n e ju en av få bilar idag som fortfarande har lite av den gamla känslan kvar. Nu citerar jag en polare som är testförare på teknikens värld. själv har jag inte testat den.

Som sporthojsåkare är jag ute efter en spännande och adrenalinframkallande hoj, för vissa är det mycket hästar och hög topphastighet, för min del är det köregenskaper och hur nära asfalten jag vågar lägga mig. Samma gäller mitt val av bil. Nu vill jag förstås inte lägga mig så nära asfalten som möjligt med knät, då har någonting gått riktigt knas, men just köregenskaperna. Men på bilfronten blir det allt svårare att hitta något sådan utmanande bil idag. Man kan ju alltid svetsa diffen på en gammal 240 :D
 
Hade garanterat vart roligare om Peugeot eller Citroen hade köpt Ducce istället. Tänk en ducati monster med gashydralisk fjädring :tummenupp
 
– Ducati är världskänt som ett premiummärke inom motorcykeltillverkning och har en lång tradition av att bygga sportiga motorcyklar. Företaget har stor kompetens inom högprestandamotorer samt lättviktskonstruktion, och är en av världens mest lönsamma motorcykeltillverkare. Därmed passar Ducati Audi perfekt, säger Rupert Stadler, styrelseordförande Audi AG, i ett pressmeddelande.

Samtidigt läser man om hundratals miljoner i skulder på andra håll. Går alla motorcykeltillverkare så dåligt att Ducati är den som bara inte går lika dåligt som alla andra? :va
 
Italiensk kvalité i samband med fransk och amerikansk? :crash

Precis tänk vad charmigt..... när du öppnar garaget för att hämta hojen luktar det rödvin, nybakt baugett och inpyrd cigarettrök. Sen när du grenslar hojen och stoppar i nyckeln för att starta så gör den det när den har lust. Elsystemet är konstruerat av någon som var full på just den ovannämnda drycken, vilket ger den en tillförlitlighet som sj´s tidtabell om vintern. Fjädringen är lika svampig som en bättre begagnad ikeasäng och kurvtagningen som en vacker fransyska..... kan det bli bättre? Lobbyera för att Peugeot, Renault, Citroen köper AUDI:tummenupp
 
– Ducati är världskänt som ett premiummärke inom motorcykeltillverkning och har en lång tradition av att bygga sportiga motorcyklar. Företaget har stor kompetens inom högprestandamotorer samt lättviktskonstruktion, och är en av världens mest lönsamma motorcykeltillverkare. Därmed passar Ducati Audi perfekt, säger Rupert Stadler, styrelseordförande Audi AG, i ett pressmeddelande.

Samtidigt läser man om hundratals miljoner i skulder på andra håll. Går alla motorcykeltillverkare så dåligt att Ducati är den som bara inte går lika dåligt som alla andra? :va
 
Italiensk kvalité i samband med fransk och amerikansk? :crash

Precis tänk vad charmigt..... när du öppnar garaget för att hämta hojen luktar det rödvin, nybakt baugett och inpyrd cigarettrök. Sen när du grenslar hojen och stoppar i nyckeln för att starta så gör den det när den har lust. Elsystemet är konstruerat av någon som var full på just den ovannämnda drycken, vilket ger den en tillförlitlighet som sj´s tidtabell om vintern. Fjädringen är lika svampig som en bättre begagnad ikeasäng och kurvtagningen som en vacker fransyska..... kan det bli bättre? Lobbyera för att Peugeot, Renault, Citroen köper AUDI:tummenupp
 
Precis tänk vad charmigt..... när du öppnar garaget för att hämta hojen luktar det rödvin, nybakt baugett och inpyrd cigarettrök. Sen när du grenslar hojen och stoppar i nyckeln för att starta så gör den det när den har lust. Elsystemet är konstruerat av någon som var full på just den ovannämnda drycken, vilket ger den en tillförlitlighet som sj´s tidtabell om vintern. Fjädringen är lika svampig som en bättre begagnad ikeasäng och kurvtagningen som en vacker fransyska..... kan det bli bättre? Lobbyera för att Peugeot, Renault, Citroen köper AUDI:tummenupp

Peugeot och Citroen är väll i princip detsamma i o med PSA? Redan för typ 5-7år sen hamnade man hos Citroen när man skulle ha support att installera Peugeots reservdelsprogram Laser. :rolleyes

Och nu har GM blandat sig, det del förvärvet kommer väll gå lika bra som allting annat GM har satt sina tänder i :D
 

arg_65605270_130427116_161319645.jpg
 
Samtidigt läser man om hundratals miljoner i skulder på andra håll. Går alla motorcykeltillverkare så dåligt att Ducati är den som bara inte går lika dåligt som alla andra? :va

Om jag har fattat det hela rätt det senaste så har Ducati gått lite mindre kasst ekonomiskt än många andra i hojbranchen det senaste ja. Undantaget BMW då dom på något knepigt sätt alltid lyckas sälja deras panzer-scheisse till tjuriga gubbar... :tungan ;)

Tror f.ö. att detta kan vara rätt bra. Trodde Lambo skulle gå åt fanders under tyskstyre men det verkar ju tuffat på rätt bra, samt att Ducati behöver lite "ordnung muss sein" i firman. Speciellt om de ska fortsätta göra bort sig i MotoGP.
 
Ser fram mot nästa ducati motorcykel, undra om den kommer att ha framhjulsdrift.

Undrar också om audis bilar kommer att kräva verkstadsbesök för att justera ventilspelet med 200-mils intervall i fortsättningen?
 
Det vore ju inte dumt alls eftersom ÅF- och verkstadsnätet har varit en brist för Ducati och säkert något som har fått många (i alla fall i Skandinavien) att inte köpa en Ducati.

Har Audi skärpt till sina verkstäder nuförtiden? Sist jag kände någon med Audi underhölls jag ständigt med historier om snett ditsatta rattar, lösa säten och en dryghet hos personalen som fick östtyska polismän att framstå som charmtroll.
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top