audi 100 vs snaabisch 9000

Master_ skrev:
Så du tog dej samman tillslut och köpte en saab :tummenupp
Hehe ja det blev ju så. Ibland får man ta vad som finns. Jag är nöjd att dörrarna är lagade för rost, så de små pluttarna bryr jag mig inte om. Röd porr-klädsel och allt ;)
Jag får tacka för hjälpen grabbar! och alla tips, hjälp och råd, saaben verkar funka på alla punkter, än så länge. men jag vet ju vad som kommer att hända snart ialafall hehe :tummenupp

Nu ska jag ut å åka snowboard!

morecore skrev:
Synd bara att folk inte ville köpa hans bil och inte ens ringa, fast det inte var så farligt pris. Som sagt, alla andra sletna, dyra, bilar har ju sålts direkt! För att de hette Örjan eller liknande.

Det är väl sådan "diskriminering" som måste vara den värsta. Osynligt på nåt vis.

Apropå bilden. Har ni snö!!? Här regnar det, och i veckan så drog ett åskväder förbi...

Grattis till bilköpet!

juha01 skrev:
Det är väl sådan "diskriminering" som måste vara den värsta. Osynligt på nåt vis.

Apropå bilden. Har ni snö!!? Här regnar det, och i veckan så drog ett åskväder förbi...

Grattis till bilköpet!
SNÖ? Jag har föffan åkt snowboard idag! :tungan :banana går ju att fälla 1 säte å få plats med massa brädor, å andå sitta 4st i bilen.

å tack! Jag är jätte nöjd. Obs, den suger bensin i stadskörning :/

morecore skrev:
KOLLA FÖRSTASIDAN
:banana

Grattis! Kör bara försiktigt med den sånte motorn klappar ihop.

Fan att vi inte har riktigt vinter här så man kan åka bräda.. :huvet

morecore skrev:
The end of what bil jag skulle köpa:
Jaha o va fasen blev det för bil då? Efter ett jäkla massa ringande om audi 100, toyota corolla, 740, saabar m.m. slutade det ändå lyckligt.

Jag had pratat med säljaren av bilen innan, men eftersom den låg 3-4 högre än vad jag tänkt, väntade jag lite med att kolla på den.
Det blev till slut högre och högre prisklasser eftersom ALLA jag hade ringt på va sålda. gamla 740 med 35 tusen mil på ryggen för 10 000 kr såldes direkt. Så alla jag hade ringt på va sålda. Kvar var denna bilen. Jag ringde till Ibrahim som han heter, han var trevlig och jag åkte för att kolla bilen.
Väl där möter jag en allmänt trevlig 35åring med 2 barn under armarna. Bilen såg fin ut, ett par små rost punkter på bakskärmen, annars inget. Han visade alla små repor, nån lite buckla, solksyddet som var löst, ena rutan var trög att veva ner och ett par andra småsaker. Jag såg direkt att bilen var fin o lät bra, även fin invändigt, all värme fungerade, alla lampor etc. Drog ut och körde en sväng...
Jag slog till! Jag fick extra ljus m.m. och sommardäck. Han ville ha 14t men tolv sa jag, sen eftersom skatten kommer om ett par månader. Men bilen var nybesiktad i oktober och körklar. Jag var tvungen att ha en bil! Så tolvtusen blev det....
Efteråt sa han att han var glad, eftersom bara 2 har ringt på bilen men ingen ens kollat. Han trodde att det var pga. att han var invandrare.

Gickin till honom, där satt ytterligare ett par barn, samt hans fru och bröder som bjöd på kaffe och vi kollade på ett avsnitt av Simpson allihopa :D

Jag är supernöjd iaf! Synd bara att folk inte ville köpa hans bil och inte ens ringa, fast det inte var så farligt pris. Som sagt, alla andra sletna, dyra, bilar har ju sålts direkt! För att de hette Örjan eller liknande.

Och bilen? SNAAB 9000i -90a, 21tusen mil.

:banana (Hann med att sätta på ett par stickers innan jag tog bilden)

bra val !! 2,3 eller 2,0 ?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...