Vet ingen som haft audi med femman som inte dragit 1,3liter hur man än har kört.juha01 skrev:Leta på en Audi med 2,0 motorn. Lilla femman.. Duger bra i effekt, drar 0,75-0,85 på vanlig körning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet ingen som haft audi med femman som inte dragit 1,3liter hur man än har kört.juha01 skrev:Leta på en Audi med 2,0 motorn. Lilla femman.. Duger bra i effekt, drar 0,75-0,85 på vanlig körning.
honkiie skrev:Vet ingen som haft audi med femman som inte dragit 1,3liter hur man än har kört.
Nu är jag ingen audi expert men jag vet tre stycken som haft audi 100 med 2,3 liters motorn eller vad den då är på. Hursomhelst så har de dragit typ 1,3 landsväg, stadskörning och tamejfan stillaståendeChrille skrev:VA? Jag har inte kommit över litern fast jag kör som en raggare. Under litern och 0,85 på snabb landsväg med den stora femman.
honkiie skrev:Nu är jag ingen audi expert men jag vet tre stycken som haft audi 100 med 2,3 liters motorn eller vad den då är på. Hursomhelst så har de dragit typ 1,3 landsväg, stadskörning och tamejfan stillastående![]()
Nejdå, var bara å kollade på mc. Sladdade inte ens på vgen ditFotrally skrev:Edit: såg nu att den varit på knutstorp, trimmad kan vara en orsak!![]()
![]()
En sådan gammal automatare skulle jag iaf hålla mig borta från. Turbo är inget du egentligen ska vara orolig för, det är inte det värsta som kan gå sönder. Inte om du kan skruva iaf.
honkiie skrev:Vet ingen som haft audi med femman som inte dragit 1,3liter hur man än har kört.
Hmmm... Har 2 modeller av audi 100 med 1.8 motor som jag tänkt kolla på. Hellre en 1.8 som drar 0,7 än en 2,3 som drar 1,3 såklart...juha01 skrev:Hursomhelst så drog min 0,7 när jag pendlade mellan gbg och dalarna. Fin snittfart fick man med, då man ville komma fram fort, och det var snabba vägar.
Jag hade bilen i tre år och förbrukningen var aldrig över litern!
morecore skrev:Nejdå, var bara å kollade på mc. Sladdade inte ens på vgen dit
Ok men skippar nog turbon iaf. Låter som den drar mkt...
Ska köra o testa 1.8 audin och känna. Vill ju hellre ha en som är snål å köra.
Min magkänsla brukar funka. Sist köpte jag en gammal golf som höll exakt 1 år och la ut 11kr på den (en liten sladd) men en vecka innan besiktning ville han inte vara med längre...
morecore skrev:Hmmm... Har 2 modeller av audi 100 med 1.8 motor som jag tänkt kolla på. Hellre en 1.8 som drar 0,7 än en 2,3 som drar 1,3 såklart...
Det är långt till kittelfjäll![]()
Du har nog rätt där. Därför gäller det att köra ekonomiskt. Typ inte göra massa överdrivna omkörningar coh nedväxlingar.Fotrally skrev:Tänk på att en mindre motor i en stor bil kan dra mer bränsle än en bil med lite större motor pga den får "kämpa" lite mer.
OK! Har hittat en 89a som jag är sugen på. Och det är "Muhammad" som säljer denjuha01 skrev:Inga fel på 1,8 heller mer än att den är slö. Däremot riktigt snål! Audin är ju en jättestor bil, inte att förglömma!
Kolla bara klimatorn som jag editade i ett gammalt inlägg. Sedan är -88b och senare MYCKET snyggare inuti...
morecore skrev:Hmmm... Har 2 modeller av audi 100 med 1.8 motor som jag tänkt kolla på. Hellre en 1.8 som drar 0,7 än en 2,3 som drar 1,3 såklart...
Det är långt till kittelfjäll![]()
Men folk pratar om att 2,3motorn kan dra 1.3liter milen om man har otur, därför tycker jag det var bättre med 1,8motorn.Chrille skrev:Men en 2.3 som drar en dryg dl mer än 1.8'an är en rimligare jämförelse. Sen är det bara att räkna på hur mycket det är värt med körglädje och komfort jämfört med gubbtråkigt och billigt.
Se det så här. Vi har fräschare bilar plus att många av milen är landsväg.morecore skrev:Men folk pratar om att 2,3motorn kan dra 1.3liter milen om man har otur, därför tycker jag det var bättre med 1,8motorn.
Men som sagt jag får kolla, är ju något begränsad med södra sverige utbud..
morecore skrev:Men folk pratar om att 2,3motorn kan dra 1.3liter milen om man har otur, därför tycker jag det var bättre med 1,8motorn.
Men som sagt jag får kolla, är ju något begränsad med södra sverige utbud..
honkiie skrev:Frågan är då om det finns nån verkstad som kan fixa alfa romeo ovanför sundsvall typ. Det här är arga karga norrland vi snackar om.
Långa farbron skrev:Nej för i fan...köp aldrig en 164.
Dom är ökanda för att det strular med dom,det är som att äga en KTM allt lossnar.
Jonathan skrev:Enligt vem då ?![]()
Har du ägt en själv? (Inte menat som störigt, utan seriöst nyfiken bara)
Långa farbron skrev:Nej jag personligen har aldrig ägt en.
Dock har min kamrat Peder ägt en i ett halvår som han sålde efter att knappar och div andra detaljer lossnat.
Men spiken i kistan för den bilen var nog när det uppstog div elfel, då gav han upp och sålde den.
Sen är det så i min värld att Tyska bilar håller högre kavalitet än Italienska iaf när det kommer till att köpa en 10-15 år gammal bil.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |