Audi 100 2,3 -92 Kända fel och brister?

Volvo går fetbort, ingen av oss gillar dom.

Alla andra felhjulsdrivna bilar går också fetbort, ingen av dom kan häva en sladd, eller uppskatta det roliga i en, så bilen ska vara framhjulsdriven, eller fyrhjulsdriven.

Hmm, så man måste gilla bilen också alltså? 945:an är ju bättre på alla vis även om Audin är bra, därav skrev jag om just den. Jag gillar inte heller bilen och skulle aldrig köpa en till annat än som "byggbil", men den är ju perfekt för en alpresa.
Det handlar inte om att sladda och ha skoj utan att ha en bil som tar sig upp för backarna. En fwd är ju inte optimalt, om du inte ska BACKA upp för backarna. De sladdar inte om du inte provocerar dem, svårare än så är det ju inte.
Jag åkte omkring i Lillehammers backar med en V70 och det var inte upphetsande kan jag säga, trots antispinn och allt vad det heter. 2ggr fick jag ta fart för att ta mig upp från parkeringen vid stugan medan grannens Merca smög upp utan problem.
Men ska de trots allt köpa en Audi så är det ju bara att handla då de brukar hålla ihop utan större problem, men som sagt så är de ju inte optimala för vinterbackarna istället.

Fyfan, jag trodde ALDRIG att jag skulle rekommendera en Volvo någon gång men till stubbrace och detta så är de ju perfekta :)

Om det nu inte blev affär kan jag rekommendera en Toyota Camry. Kuskar runt i en -93 som jag visserligen bara kört 500 mil med, men inga problem med den än. Har dock börjar knirra väldigt från bakvagnen...

Vi var och tittade på den i kväll.

Servopumen var torr, olja i behållaren i lagom mängd (alltså inte nyfylld inför försäljningen)

Framvagnen kändes glappfri, inget ljud från någon av knutarna.

Skivorna runt om såg bra ut (glesa femekerfälgar som gjorde att man såg bra och kom åt att känna på insidan av skivorna) mycket belägg kvar.

Handbromsen var klen, men höll bilen hyfsat efter att vi hade kört och handbromsat lite i fart.

Det som gjorde oss tveksamma var att det inte fanns någon dokumentation på när remmen var bytt.

Sen hängde bakersta ljuddämparen upphängd med plåtband.

Rost fanns lite i bakluckan, och listerna på dörrarna hade börjat släppa, men sånt skiter han i.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg