Attackera Irak?

Ska USA m.fl. Attackera IRAK?

• Antal röstningar
    0
v-g skrev:
Jag misstänker att USA har massförstörelsevapen och en galen ledare. Vilka är för att vi attackerar dem? Vi har ju typ 100 JAS de borde ju sopa banan!!

Huvudet på spiken.
Varför inte en resolution i FN om vapeninspektioner i USA?? Hans Blix kan ju få uppdraget att nedmontera deras missiler o annan skit när han är klar med Saddam.

Antar att denna mannen är bortglömd nu !!!

Nr:1 på dödslistan Bean-ladin.

(röstade nej förövrigt)

Politiska diskussioner skiter jag i så fråga inte varför !

Bifogat

• bean_ladin.jpg
    bean_ladin.jpg
    16.7 KB · Visningar: 198
Om USA attackerar så är det väl inte bara för att Saddam har läskiga vapen, de vill väl säkra sin oljetillgång eftersom USA är det landet i hela världen som gör av med mest olja...

Eller är jag ute och cyklar?

Thundercat skrev:
Om USA attackerar så är det väl inte bara för att Saddam har läskiga vapen, de vill väl säkra sin oljetillgång eftersom USA är det landet i hela världen som gör av med mest olja...

Eller är jag ute och cyklar?

Tja, lite förenklat kanske, men oljeaspekten påverkar rimligtvis Bush stridsvilja mer än tex Saddams hot mot omvärlden......

t-rex skrev:
Tja, lite förenklat kanske, men oljeaspekten påverkar rimligtvis Bush stridsvilja mer än tex Saddams hot mot omvärlden......

Om det inte hade varit för oljan så tror jag inte att USA hade gått in i Irak... fast å andra sidan så är de nog skitskraja för alla som har läskiga vapen efter den 11 september.

Tycker dock det är väldigt lustigt att man plötsligt skall gå in och
avsätta en diktator som mig veterligen inte gjort ett smack sedans
Kuwait-kriget. Åtminstone inte något internationellt eller mot USA.

Detta med Al-Qaida och massförstörelsevapen är bullshit.
Vart finns dom amerikanska styrkorna i Afganistan idag?
Inte är det landet säkert. Soldaterna finns i stort sett endast
runt viktiga olje-delar. Resten av landet skiter dom i.

Samma sak med Irak - Olja.
Saddam är inte USA's marionett och därför vill dom ha bort honom.
Säkrar Bush oljan så säkrar han sitt lands ekonomi.
Att han sedan måste trixa en massa för att slinka igenom FN's
regelverk är en mindre fråga för honom.

Utan billig olja kommer USA's ekonomi att fortsätta neråt.
Och vi vet ju alla vilken nation i världen som har största ekonomin.
Gissa vad det skulle leda till om vi ser på det internationellt sett.

USA har inget val. Det kommer bli krig oavsett vi vill det eller inte.
Oavsett vad FN säger. Oavsett om arabländerna kommer att
spränga varandra i bitar eller ej.

Samma sak med Al-Qaida och alla Anti-USA-grupper som kommer
att verka mot landet. Det är piss i havet om man jämför med vad
som händer om man INTE säkrar oljan.

Sorgligt men sant.

Edit: ang. 11 sept så tycker jag mer och mer det verkar som en
ren ursäkt för att säkra oljan.

Är inte speciellt imponerad av vare sig Bush eller USA, men är det nån som funderat på vad som skulle hänt om vi inte haft en krigsgalen storebror i väst? Har en känsla av att vi snart varit arabstyrda om vi inte hade USA, så jag tycker det känns rätt tryggt.

Fredrich skrev:
Tycker dock det är väldigt lustigt att man plötsligt skall gå in och
avsätta en diktator som mig veterligen inte gjort ett smack sedans
Kuwait-kriget. Åtminstone inte något internationellt eller mot USA.

Detta med Al-Qaida och massförstörelsevapen är bullshit.
Vart finns dom amerikanska styrkorna i Afganistan idag?
Inte är det landet säkert. Soldaterna finns i stort sett endast
runt viktiga olje-delar. Resten av landet skiter dom i.

Samma sak med Irak - Olja.
Saddam är inte USA's marionett och därför vill dom ha bort honom.
Säkrar Bush oljan så säkrar han sitt lands ekonomi.
Att han sedan måste trixa en massa för att slinka igenom FN's
regelverk är en mindre fråga för honom.

Utan billig olja kommer USA's ekonomi att fortsätta neråt.
Och vi vet ju alla vilken nation i världen som har största ekonomin.
Gissa vad det skulle leda till om vi ser på det internationellt sett.

USA har inget val. Det kommer bli krig oavsett vi vill det eller inte.
Oavsett vad FN säger. Oavsett om arabländerna kommer att
spränga varandra i bitar eller ej.

Samma sak med Al-Qaida och alla Anti-USA-grupper som kommer
att verka mot landet. Det är piss i havet om man jämför med vad
som händer om man INTE säkrar oljan.

Sorgligt men sant.

Edit: ang. 11 sept så tycker jag mer och mer det verkar som en
ren ursäkt för att säkra oljan.

Sanning broder!!

Jag blir mer och mer övertygad varje dag att de bara vill kriga för att de har lust med det.

Saddam:
-Okaj jag släpper väl in vapeninspektörerna då.

USA:
-Bara ett sätt att luras.

Saddam:
-Jag skrotar robotarna ni bad att jag skulle skrota. Och därmed visar jag att jag åtmistone föregår med gott exempel.

USA:
-Bara ett försök att blåsa oss.

Sen kan vi fortsätta i evinnerlighet. USA kommer att attackera, när de gör det är upp till dem. USA fullständigt skiter i andras åsikter det är ju tydligt. Få se den dag de släpper in vapeninspektörer i sitt land?!? Haha den dagen kommer ALDRIG!!Sen vore det en "prestigeförlust" på hemmaplan att inte attackera nu när de bränt miljarder på att skicka ner en massa folk.

Jag hoppas att det blir stadskrig och att USA's förluster/Irakier blir så pass stora att hemmopinionen vänder. Synd bara att båda sidors soldater dör totalt i onödan för att de leds av en idiot med dito ledning.

Saddam är knappast farlig för nån!! SKULLE han inte ha stöd därhemma så skulle han vara DÖD så enkelt är det. Sure säger ni "han dödar alla oliktänkare" Yeah right skulle alla hata han skulle ett uppbåd på en 10 000 man knappast gå att stoppa med alla palatsvakter i världen. Folket älskar sin ledare punkt slut. De som inte gör det vill knappast ha nåt USA styre heller.

Det var ju mysko att hur många mödrar som helst döpte sina söner till Saddam för några år sedan.

Jag kommer åtminstone att så gott det går bojkotta det landet i fortsättningen så länge deras politik är som det är nu.

Angående Al-Qaida gissa varför de valde USA som mål och inte tex Borås. Jag känner mig då inte ett dugg rädd att nåt "terrordåd" ska drabba mig. Himla konstigt då inte mitt land håller på att manipulera, muta och döda i nån större grad för att säkra Sveriges intressen.

Känns det inte bättre att bete sig som folk och slippa känna sig hotad?!? Tycker att 9/11 var rätt åt USA, dock valde de "fel" mål. Oskyldiga är alltid oskyldiga och de ska inte behöva lida.

USA var en gång i tiden ett fritt land. Nu blir det mer och mer inskränkt. Ungefär som Sverige. Man kan inte uttrycka sina åsikter utan att antigen bli åtalad för nåt annat "skitbrott" (jfr med Capone) eller bli ihjältigen. Vet ni tex att om ni anses vara en Terrorist kan ni i USA fängslas utan rätt till rättegång på obestämd tid. Känns det som ett bra land??? Oavsett om man snott en kola eller mördat 3000 pers har man fanimej rätt till rättegång av en rättvis jury.

Ogillar Bush vilda västern..
Men o andra sidan ogillar jag världens/FN's daltande med diktaturer. Iofs är det jävliga att så många demokratier stött dessa diktaturer genom hela jäkla kalla kriget.
Men att världen skulle bli bättre utan saddam är säkert. Egentligen skulle ett sjujävla korståg världen över kanske lösa mycket av problemen, men världen skulle inte vara rolig under tiden det pågick..

Zorro skrev:
Är inte speciellt imponerad av vare sig Bush eller USA, men är det nån som funderat på vad som skulle hänt om vi inte haft en krigsgalen storebror i väst? Har en känsla av att vi snart varit arabstyrda om vi inte hade USA, så jag tycker det känns rätt tryggt.

Ett exempel ur verkligheten. USA's hetaste alierade som de offrar allt för är ju Israel.

Israel ockuperar Palestina och där mördar de barn, mödrar och alla de känner för. Sen säger tidningarna att "antifadan" dödat över 3000 pers de senaste åren eller vad det var. Då alla inte vet vad "antifadan" betyder det ungefär Palestina's motstånd mot ockupationen. Alltså påstår väst's tidningar att på grund av motståndet av palestinierna i sitt eget land så har 3000 dött.

Alltså om Norge attackerar oss och vi försvarar oss så är de vårt fel att folk dör, logiskt eller hur?

För övrigt så anses araber som ett trevligt och gästvänligt folk. Kanske inte om man kommer från USA/Israel dock.

Blir nog hellre styrd av Person i såna fall ;)

oFFkeFF skrev:
Ogillar Bush vilda västern..
Men o andra sidan ogillar jag världens/FN's daltande med diktaturer. Iofs är det jävliga att så många demokratier stött dessa diktaturer genom hela jäkla kalla kriget.
Men att världen skulle bli bättre utan saddam är säkert. Egentligen skulle ett sjujävla korståg världen över kanske lösa mycket av problemen, men världen skulle inte vara rolig under tiden det pågick..

Världen skulle vara 100 gånger bättre utan USA.

Kanske med mindre feta och mindre teknik men Japparna är bra duktiga de med, ser vi ju tex på hojjar/bilar :)

v-g skrev:
Ett exempel ur verkligheten. USA's hetaste alierade som de offrar allt för är ju Israel.

Israel ockuperar Palestina och där mördar de barn, mödrar och alla de känner för. Sen säger tidningarna att "antifadan" dödat över 3000 pers de senaste åren eller vad det var. Då alla inte vet vad "antifadan" betyder det ungefär Palestina's motstånd mot ockupationen. Alltså påstår väst's tidningar att på grund av motståndet av palestinierna i sitt eget land så har 3000 dött.

Alltså om Norge attackerar oss och vi försvarar oss så är de vårt fel att folk dör, logiskt eller hur?

För övrigt så anses araber som ett trevligt och gästvänligt folk. Kanske inte om man kommer från USA/Israel dock.

Blir nog hellre styrd av Person i såna fall ;)

Nu har ju inte palestinerna något "eget" land, vilket är ett av problemen. De ockuperade områdena är inte palestinernas egentligen, utan syrien, libanons osv..
Nog för att man slickat israelernas röv lite för mycket, men mycket av palestinernas problem har att göra med att resten av arabvärlden skitit i dem..

v-g skrev:
Världen skulle vara 100 gånger bättre utan USA.

Kanske med mindre feta och mindre teknik men Japparna är bra duktiga de med, ser vi ju tex på hojjar/bilar :)

Är ingen usa-fantast heller, men vetifan om världen vart så mycket bättre utan dem..
Antingen hade vi vart nazister eller kommunister allihopa(vi som överlevt vill säga)..
Men USA's vansinneskontroll över folk numer, börjar likna stalins gamla apparat...

oFFkeFF skrev:
Nu har ju inte palestinerna något "eget" land, vilket är ett av problemen. De ockuperade områdena är inte palestinernas egentligen, utan syrien, libanons osv..
Nog för att man slickat israelernas röv lite för mycket, men mycket av palestinernas problem har att göra med att resten av arabvärlden skitit i dem..

Som om Israel är det då? Vad fanns där innan 1945?

oFFkeFF skrev:
Är ingen usa-fantast heller, men vetifan om världen vart så mycket bättre utan dem..
Antingen hade vi vart nazister eller kommunister allihopa(vi som överlevt vill säga)..
Men USA's vansinneskontroll över folk numer, börjar likna stalins gamla apparat...

Ingen vet ju men som det är nu så verkar så föredrar jag inte Bush framför Hitler. Stalin är ingen favvis dock :)

v-g skrev:
Som om Israel är det då? Vad fanns där innan 1945?

Nu kommer jag inte ihåg exakt, men det fanns gott om judar där, samt krig mellan flera länder, där palestinierna åkte på rätt mycket däng. Då inte av judiska terrorister, utan av sina grannländer...

v-g skrev:
Ingen vet ju men som det är nu så verkar så föredrar jag inte Bush framför Hitler. Stalin är ingen favvis dock :)

Lite pest eller kolera, som jag ser det, kommer nog inte bush junior sitta kvar alltför länge.
Han kommer rensa bort saddam och härja lite till, sen kommer nog folk i USA inse att man inte kan buffla sig hur mycket som helst..

Du glömde ett par alternativ.

- Skall USA att anfalla fastän utan FN's godkännande.
- Skall USA att anfalla endast med FN's godkännande.

Att USA inte skulle anfalla fastän FN ger sitt godkännande kan vi väl alla glömma..... När FN ger sitt godkännande slänger nog Broder Buske första stenen utan att tveka.

oFFkeFF skrev:
Lite pest eller kolera, som jag ser det, kommer nog inte bush junior sitta kvar alltför länge.
Han kommer rensa bort saddam och härja lite till, sen kommer nog folk i USA inse att man inte kan buffla sig hur mycket som helst..
Jag undrar om medelamerikanen över huvud taget tänker alls.
Men man kan ju alltid hoppas att du har rätt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back