Fredrich skrev:
Tycker dock det är väldigt lustigt att man plötsligt skall gå in och
avsätta en diktator som mig veterligen inte gjort ett smack sedans
Kuwait-kriget. Åtminstone inte något internationellt eller mot USA.
Detta med Al-Qaida och massförstörelsevapen är bullshit.
Vart finns dom amerikanska styrkorna i Afganistan idag?
Inte är det landet säkert. Soldaterna finns i stort sett endast
runt viktiga olje-delar. Resten av landet skiter dom i.
Samma sak med Irak - Olja.
Saddam är inte USA's marionett och därför vill dom ha bort honom.
Säkrar Bush oljan så säkrar han sitt lands ekonomi.
Att han sedan måste trixa en massa för att slinka igenom FN's
regelverk är en mindre fråga för honom.
Utan billig olja kommer USA's ekonomi att fortsätta neråt.
Och vi vet ju alla vilken nation i världen som har största ekonomin.
Gissa vad det skulle leda till om vi ser på det internationellt sett.
USA har inget val. Det kommer bli krig oavsett vi vill det eller inte.
Oavsett vad FN säger. Oavsett om arabländerna kommer att
spränga varandra i bitar eller ej.
Samma sak med Al-Qaida och alla Anti-USA-grupper som kommer
att verka mot landet. Det är piss i havet om man jämför med vad
som händer om man INTE säkrar oljan.
Sorgligt men sant.
Edit: ang. 11 sept så tycker jag mer och mer det verkar som en
ren ursäkt för att säkra oljan.
Sanning broder!!
Jag blir mer och mer övertygad varje dag att de bara vill kriga för att de har lust med det.
Saddam:
-Okaj jag släpper väl in vapeninspektörerna då.
USA:
-Bara ett sätt att luras.
Saddam:
-Jag skrotar robotarna ni bad att jag skulle skrota. Och därmed visar jag att jag åtmistone föregår med gott exempel.
USA:
-Bara ett försök att blåsa oss.
Sen kan vi fortsätta i evinnerlighet. USA kommer att attackera, när de gör det är upp till dem. USA fullständigt skiter i andras åsikter det är ju tydligt. Få se den dag de släpper in vapeninspektörer i sitt land?!? Haha den dagen kommer ALDRIG!!Sen vore det en "prestigeförlust" på hemmaplan att inte attackera nu när de bränt miljarder på att skicka ner en massa folk.
Jag hoppas att det blir stadskrig och att USA's förluster/Irakier blir så pass stora att hemmopinionen vänder. Synd bara att båda sidors soldater dör totalt i onödan för att de leds av en idiot med dito ledning.
Saddam är knappast farlig för nån!! SKULLE han inte ha stöd därhemma så skulle han vara DÖD så enkelt är det. Sure säger ni "han dödar alla oliktänkare" Yeah right skulle alla hata han skulle ett uppbåd på en 10 000 man knappast gå att stoppa med alla palatsvakter i världen. Folket älskar sin ledare punkt slut. De som inte gör det vill knappast ha nåt USA styre heller.
Det var ju mysko att hur många mödrar som helst döpte sina söner till Saddam för några år sedan.
Jag kommer åtminstone att så gott det går bojkotta det landet i fortsättningen så länge deras politik är som det är nu.
Angående Al-Qaida gissa varför de valde USA som mål och inte tex Borås. Jag känner mig då inte ett dugg rädd att nåt "terrordåd" ska drabba mig. Himla konstigt då inte mitt land håller på att manipulera, muta och döda i nån större grad för att säkra Sveriges intressen.
Känns det inte bättre att bete sig som folk och slippa känna sig hotad?!? Tycker att 9/11 var rätt åt USA, dock valde de "fel" mål. Oskyldiga är alltid oskyldiga och de ska inte behöva lida.
USA var en gång i tiden ett fritt land. Nu blir det mer och mer inskränkt. Ungefär som Sverige. Man kan inte uttrycka sina åsikter utan att antigen bli åtalad för nåt annat "skitbrott" (jfr med Capone) eller bli ihjältigen. Vet ni tex att om ni anses vara en Terrorist kan ni i USA fängslas utan rätt till rättegång på obestämd tid. Känns det som ett bra land??? Oavsett om man snott en kola eller mördat 3000 pers har man fanimej rätt till rättegång av en rättvis jury.