Mattiaz
Värmlandspöjk
Hightuned skrev:Dräggel, varför har jag inte stålar till en 999R!![]()
Sälj av alla hojarna så kanske

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hightuned skrev:Dräggel, varför har jag inte stålar till en 999R!![]()
uggla skrev:Som en kompis med en v-twin sa.
Att en kille som åker rad fyra och en som åker v-twin(han kör själv aprilia mille)..Om dom åker vi säger 20-30 mil så är killen på twinnen mer utvillad i skallen och psykiskt än han som åker fyrcylindriga pga varvtalet..
En rad fyra varvar väll strax över 4000 varv vid 100?
En tex mille varvar väll 3200 nånting däråt?
Jag hade gäääärna köpt en mille, men då kostar dom ju mer. Dom står sig ju i pris..
emullo skrev:Kanske utvilad i skallen o psykiskt.. men jag är helt körd fysiskt om jag kör 30 mil med min.. handleder, rygg, axlar.. jobbigt..![]()
Det beror iof inte på motorn utan på sittställningen, men lika glad är jag för det![]()
Det är bara du som är förvirrad. Lägg ner trådenSvartR1a skrev:Är det bara jag som är förvirrad av detta eller är det så här![]()
uggla skrev:Ah precis, men lika trött i kroppen är väll han på r1a om han har samma förutsättningar fysiskt..
Men jag tror det är jävligt gött att kunna ligga på låga varv i dom farterna.
Tala om för din polare att det finns nåt som heter öronproppar som löser problemet oavsett motortyp. Mycket bra liten uppfinning.uggla skrev:Om dom åker vi säger 20-30 mil så är killen på twinnen mer utvillad i skallen och psykiskt än han som åker fyrcylindriga pga varvtalet..
Köp en lite nyare Ducce så kan du ligga på låga varv och puttra vid långkörningar och sitta bekvämtemullo skrev:Jepp... det stämmer nog att bägge är lika slitna fysiskt..
Och visst är det skönt att kunna ligga på låga varv och puttra vid långkörningar
Edit.. innan jag drevade ner min gick det knappt att köra 120 på 6an, blev för låga varv.. 140 på 6an var lagom då...
Besserwisser skrev:Köp en lite nyare Ducce så kan du ligga på låga varv och puttra vid långkörningar och sitta bekvämt![]()
uggla skrev:Som en kompis med en v-twin sa.
Att en kille som åker rad fyra och en som åker v-twin(han kör själv aprilia mille)..Om dom åker vi säger 20-30 mil så är killen på twinnen mer utvillad i skallen och psykiskt än han som åker fyrcylindriga pga varvtalet..
En rad fyra varvar väll strax över 4000 varv vid 100?
En tex mille varvar väll 3200 nånting däråt?
Jag hade gäääärna köpt en mille, men då kostar dom ju mer. Dom står sig ju i pris..
yonsson skrev:Tala om för din polare att det finns nåt som heter öronproppar som löser problemet oavsett motortyp. Mycket bra liten uppfinning.
Man åker väl inte sporthoj eller köper ett sportsystem för att slippa ljudet?uggla skrev:Har man öppna acrapovic pipor så..Visst dämpar dom, men du hör ju bra endå med dom i..
För övrigt så kör han alltid med proppar i..
Ducati for life skrev:....det är ju som att välja mellan katt och lejon.
Själv väljer jag lätt ett lejon framför en lite kissemisse![]()
Men vad vet jag, som har ägt både och och kan dra mina slutsatser efter mina erfarenheter![]()
yonsson skrev:Man åker väl inte sporthoj eller köper ett sportsystem för att slippa ljudet?![]()
Min låter som fan, men det ska den ju göra.
Tveksam fördel, man får ju lägga in ljudnivå och vibrationer i det hela med, för att inte tala om sittställning.uggla skrev:Som en kompis med en v-twin sa.
HönaPower skrev:Men du har ju inte ens körkort!![]()
absolut inte, det skiljer ju på bänkar osv men det är ingen större skillnad om du jämför mot en rad4a i liknade klass.amullo skrev:Japp.. Det är svårt att jämföra 1000cc rad4 med Twin.
Exempel på hästkrafter kontra vridmoment. I detta fall en 999R.
Jag letade efter liknande kurva på R1 eller liknande, men hittade ingen..
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |