Funatic skrev:Du!
Titta om du inte kan hitta en fin zz-r 1100 då?
Bra maskin i rätt prisklass!
(rätt mycket motor också)
Ja har funderat på det med, dessa har väl mest figurerat runt i huvudet på mig:
Kawasaki zx9r, Kawasaki zzr 1100,Kawasaki zrx 1100, Kawazaki zx 12r, Suzuki gsx 1100 r , Suzuki rf 900, Suzuki Bandit 1200(tveksamt med rörramen där, varför välja rörram när det finns i alu?), Hyabusa 1300, Yamaha fzr 1000 från 1995(sista modellen med yzf 750 look), Yamaha Thunderace, Yamaha fzs 1000(skall vara riktigt bra rörram faktiskt på den!?)Honda Blackbird, Honda cbr 900 Fireblade, Honda VFR 750/800. Med någon av alla dessa tror jag att jag skulle bli supernöjd! Mycket motor i alla bra vridmaskiner, dock med lite olika sittställningar.
Annat jag funderat på som fallit bort:
Suzuki gsx 750 f(bra hoj säkert, men njaee.) Yamaha diversion 900(stor, alldeles för slätstruken i kaross och motor)Honda cbr 1000f(säkert bra men, ser stor o lite slät ser gammal ut..)Suzuki Tl(tveksam på twin,men hårigt ljud!!..) Honda Cbr 600(säkert en skitbra hoj kvalitétsmässigt, som är en riktig durecellkanin, men 600 cc, jobbigt att åka långt o ev med passagerare)
Jag måste dock hitta någon som är bra i försäkringspremie, kan inte betala 10 000 tals kronor i årspremie, sen vill man hitta någon hyffsat i pris, tror dock så tveksam som jag är att det är bästa att skynda långsamt, har blivit erbjuden av flera i "remsan" att prova(provsitta) hoj så man får lite mer refereneser.
Undertiden kör jag min sporthojsikon, uttdrag från allt om Mc nr 7/8 från 1987(jag har ju den förbättreda 1989:an):
"På vägen är den en trevlig bekanskap,, den känns lika lätt som en 750:a att hantera, trots framåtlutad körställning så godkänt i komfortronden, här är ett citat från samma tidning: -En vildsint, nästan primitivt sensuell körmaskin som följer förarens minsta vink och har prestanda långt bortom allt vett och sans-det är Yamaha FZR 1000"