Mordecaien
Can do!
Arctic Cat F6 eller F7 (efi-modellerna) skottsäkra maskiner med diamonddrive istället för vanligt kedjehus.
Men boggien spricker. Massor med folk som spräcker båda boggieskenorna på mitten. Helt galet underdimensionerade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Arctic Cat F6 eller F7 (efi-modellerna) skottsäkra maskiner med diamonddrive istället för vanligt kedjehus.
Var ju dock rätt mkt rackel med tidiga REV:ar, iaf har många jag känner haft strul med 800:an.
Hur står sig den utbildning du fick mot det här?
Men boggien spricker. Massor med folk som spräcker båda boggieskenorna på mitten. Helt galet underdimensionerade.
Hm okej, på M modellerna vet jag att det är problem, dock inte hört nån med F som har problem. Som jag har plågat min så tycker man det borde visat sig nu..
Om du tagit några turer på skotercrossbana eller landat fel i hög fart på några riktiga mogul-leder så hade du nog också märkt det. Kan iofs varit vissa serier som var drabbade.
Då har man gått och blivit med snöskoter mitt i sommaren.
Blev en IQ 440 till slut
Fint skick om man bortser fran att mattan måste bytas.
Här stötte man på ett litet problem.
Att välja matta är ju en hel vetenskap.
Vad ska man köpa?
Kommer bli väldigt blandad körning.
Längtar till vintern.![]()
Det är väl bara snöskoter som är dyrare per körd mil än vad en sporthoj är.
Jag vet flera med relativt nya skotrar som har renoverat spruckna kedjehus, bytt halva boggien , kvaddat någon framvagn samt i något fall lyckats rulla så att chassiet har blivit snett utan att dom kör som flåbusar med grejorna och trots att dom servar.
Inte nog med det, när man plockar ut en sprillans skoter måste man i många fall bygga om dom för flera tusen direkt, nya dämpare, annan matta osv osv
Näe, skoter får vara för min del, det räcker med enstaka provturer.
Jag har haft 44" cross country på mina allroundmaskiner. Men då har ju jag inte haft startmotorn som primär drivkälla på mina maskiner. Så en 38" är nog max för din.
Kör du led är Ripsaw skiten. Kör du ospårat är Cahnnenger Extreme skiten.
App app, om jag har fattat rätt så har den en 44a original
Hur stor skillnad ger det att köra 44 vs. 38?
Så det gäller helt enkelt bara att komma fram till hur jag kommer att köra i vinter då...
Trådlyft!
Det blev inget förarbevis för snöskoter under 2010, men i år tänkte jag försöka ta förarbevis för terränghjuling. På gården har det införskaffats en Yamaha Grizzly 700 och det är mest därför.
När jag har mitt förarbevis för terärnghjuling, får jag då [enligt lagen] fortfarande köra terränghjulingen [som är reggad som terrängskoter] på skoterled?![]()
Det är väl bara snöskoter som är dyrare per körd mil än vad en sporthoj är.
Snor tråden lite och går OT. Vad brukar försäkringspremierna ligga på, är det sporthojspriser?
Stort skillnad på värstingarna mot de lite mer åka-o-fiska på sjön skotrarna?
:nyfiken
Snor tråden lite och går OT. Vad brukar försäkringspremierna ligga på, är det sporthojspriser?
Stort skillnad på värstingarna mot de lite mer åka-o-fiska på sjön skotrarna?
:nyfiken
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär