Torkel
Tvåtakt, dubbelt så bra!
Oj! Du hade maximal otur skulle jag vilja påstå för jag kan bara hålla med om avgasventilerna och mekbarheten vad gäller negativa saker. Annars har jag inte upplevt något som helst negativt med kvaliteten (ok, avgasystemets infästning suger också!), vurpar man så händer det sällan mer än att en växelpedal kröks/går av.RS250RR skrev:Alla människor har ju rätt till en egen åsikt, min åsikt är att aprilia RS250 är en av de sämsta motorcyklar som någonsin producerats.
Kvaliteten på motorcykeln var det sämsta som jag någonsin upplevt, jag hade motorcykeln under två säsonger och under den säsongen gick den sönder ett flertal gånger bland annat var det avgasportar som brast osv osv. Eftersom min hoj var standard så var detta något som förbryllade mig enormt. Jag var dessutom förste ägare och hojen var splitter ny när jag tog ut den.
Vidare var den ett riktigt helvete att mecka med eftersom det var trångt och allmänt dåligt förberett för att meckas med. Dessutom var kvaliteten på delar så dålig att det ofta gick sönder.
Ytterligare ett varningens finger måste höjas för att det eventuellt finns viss risk att klassen tas bort från SM-tävlingarna...
Lite pepp om klassen istället:
Vilken annan klass kan du som rookie köpa en hoj i för 25-30000 och vara materialmässigt konkurrenskraftig direkt?
Vad gäller klassens fortlevnad så beror det väl till stor del på antalet utövare, det verkar ju inte direkt som att suget efter 250SP minskar.
Det hoppas jag att den är