Att Sälja?

80 loppor kanns dyrt! Har sett r1/04 latt skrapade for 85, tar man ju hellre en sadan (o sedan koper klotarkapor), eller hur??

Jo, men det kommer inte ens bud...Måste tyvärr bli av med den å kan lätt släppas 75´000:-...

Det är helt omöjligt att sälja nu känns det som. Semestertider, folk har annat för sig. Bara att vänta ett tag.

Om du måste bli av med den och kan tänka dig 75' så skriv det i annonsen. Folk kan ju inte gissa att du kan släppa den för den summan. Det är ganska stor skillnad att sänka 5 000kr.

Hade samma problem när jag skulle sälja i höstas. Sänkte priset 5 000kr och då fick man genast några intresserade

men skriver man 75 i annonsen så blir dett väll bud på 70-73

för folk vill ju alltid pruta

Frick skrev:
men skriver man 75 i annonsen så blir dett väll bud på 70-73

för folk vill ju alltid pruta

Precis så tänker jag med å det måste ju vara roligare/bättre för den som vill köpa att pruta 5000 istället för bara nån tusenlapp...

Personligen dras jag mer åt annonser som har ett billigt PoK-pris än att priset är högre och man ska pruta eftersom köparen vet inte hur mycket säljaren vill gå ner. När jag säljer min hoj blir det ett lågt PoK-pris iaf, då slipper man förhoppningsvis dom som ringer och vill pruta 10 papp innan dom ens sett eller frågat något om hojen.

Testa att ändra annonsen och sätt ditt absolut lägsta pris du kan tänka dig och gå inte ner en krona sen. Tror mer folk får upp öronen då.

Gäller väl bara att ha lite tur också...
Brorsan fick iväg sin Monster 600 -95 Tyskimport -01
idag för 40laxar...
Som sagt lite tur så...

FUBAR skrev:
Personligen dras jag mer åt annonser som har ett billigt PoK-pris än att priset är högre och man ska pruta eftersom köparen vet inte hur mycket säljaren vill gå ner. När jag säljer min hoj blir det ett lågt PoK-pris iaf, då slipper man förhoppningsvis dom som ringer och vill pruta 10 papp innan dom ens sett eller frågat något om hojen.

Testa att ändra annonsen och sätt ditt absolut lägsta pris du kan tänka dig och gå inte ner en krona sen. Tror mer folk får upp öronen då.
Precis mitt sätt att sälja och det funkar garanterat, skriv tydligt i annonsen att det är ett PoK absolut botten pris så slipper du dom flesta prutarna och är priset tillräckligt attraktivt (läs du inte är för girig) så får du även många spekulanter.

MrGreen skrev:
Precis mitt sätt att sälja och det funkar garanterat, skriv tydligt i annonsen att det är ett PoK absolut botten pris så slipper du dom flesta prutarna och är priset tillräckligt attraktivt (läs du inte är för girig) så får du även många spekulanter.

Helt sjukt. Har satt ut min 03 suzuki sv som är i superfint skick för endast 49 och inte ens någon som hör av sig.. Skumt!

Jag har nyss sålt frugans gamla cbr 600 -91 för 23000:- Sålde den på en dag faktiskt :banana Min teori är att man ska sätta ett så lågt pris som man kan tänka sig och inte pruta en spänn från det. Fler blir intresserade om priset är RÄTT från början. Köpte en gsxr 1000 -01 med lite extra lull-lull för 59000:- tyckte jag va en bra affär iaf. Det går nog att sälja även i semestertider verkar det som.

Last edited:
ja jag kan inte heller fatta varför ingen köper min ultra finna cbr600f-99 som endast gått 2100 mil med nya däck fräsht drivp miniblinkers, nytt batteri högt kåpglas o så där för de endast billiga priset av minumum 43 tusen :rolleyes:

(ironi för er som inte "get it")

ozeo skrev:
ja jag kan inte heller fatta varför ingen köper min ultra finna cbr600f-99 som endast gått 2100 mil med nya däck fräsht drivp miniblinkers, nytt batteri högt kåpglas o så där för de endast billiga priset av minumum 43 tusen :rolleyes:

(ironi för er som inte "get it")

bild?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form