Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Att sälja bil på Blocket är någonting som kan vara riktigt intressant ibland.
Mest är det iofs jobbigt med alla konstiga människor som ringer/mailar en.
Jag la upp min bil igår för ett normalpris för just den modellen. Begär 50 000:- och kan väl gå ned en smula vid smidig affär.
Räknar inte direkt med någon större rusning efter den då det är dåliga tider att sälja bil just nu. Får jag den inte såld behåller jag den till våren.
Samtal 2 är en bilfösäljare som vill ha bilen och ge pengarna om någon vecka då han sålt den vidare.
Jag säger att jag inte är intresserad och lägger på.
Mail 1 vill tokpruta. Jag svarar att jag inte vill pruta per mail eller telefon. Vill han få ned priset så är det enklast med pengarna i handen efter att ha kollat på bilen.
Mail 2 ger skambud och blir upprörd när jag är sarkastisk över hans bud.
Funderar på att publicera hela mail-diskkusionen här så småningom. Skall bara avsluta den först.
Hur brukar era bilförsäljningar gå ?
Har ni samma problem med "konstiga" personer som hör av sig ?
Mest är det iofs jobbigt med alla konstiga människor som ringer/mailar en.
Jag la upp min bil igår för ett normalpris för just den modellen. Begär 50 000:- och kan väl gå ned en smula vid smidig affär.
Räknar inte direkt med någon större rusning efter den då det är dåliga tider att sälja bil just nu. Får jag den inte såld behåller jag den till våren.
Samtal 1 var ungefär så här:
Jag - Hallå
xxx - ihefmae hu aegugh aekhae ieh ae ngh
Jag - Ursäkta....
xxx - ikh egweh ehg ekghl eghe gwh gk
Jag - Pratar du svenska....?
xxx - hke leh geh lqeh leIH EKH IEF UFU HEHH!!!!
Jag - You speak english..?
xxx - IEH EJHEHEHUHG U!!!! JIG !!!!!!!
Jag - Alltså, du måste prata svenska eller så förstår jag inte vad du säger.
xxx - (Ganska upprörd och skriker) ETJ KEHK EEJH !!! JKEGJ DGJK!!!!
Jag - [Lägger på luren]....
Samtal 2 är en bilfösäljare som vill ha bilen och ge pengarna om någon vecka då han sålt den vidare.
Jag säger att jag inte är intresserad och lägger på.
Mail 1 vill tokpruta. Jag svarar att jag inte vill pruta per mail eller telefon. Vill han få ned priset så är det enklast med pengarna i handen efter att ha kollat på bilen.
Mail 2 ger skambud och blir upprörd när jag är sarkastisk över hans bud.
Funderar på att publicera hela mail-diskkusionen här så småningom. Skall bara avsluta den först.
Hur brukar era bilförsäljningar gå ?
Har ni samma problem med "konstiga" personer som hör av sig ?