Att resa ut ur UNIVERSUM!

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Hej!
Jag sitter och funderar över att resa ut ur universum.

Min teori:

Big Bang var en glob proppfull med energi.
När en glob sprängs, t.ex en fotboll så lämnar det alltid sprickor eller diverse hål.
Big Bang var inget undantag och det är tack vare de hålen som vi idag har stjärnor och galaxer.
Om man på något sätt genom att böja tidsrymden för att komma till universums slut, skulle man då komma kunna att åka genom någon av dessa hål ut ur universum.

OCH! Om nu dessa hål leder ut ur universum hur påverkar det oss?

Kanske helt fel forum men vafan tar min chans :D

Jag funderar på att bara dra faktiskt.
Skissar lite på ett nytt företag som skall sälja transcedentala resor. Nån som är intresserad?

Tid,rum och logik bryter samman, skulle med andra ord bara vara som om miljöpartiet fick bestämma allt i detta universum.

universum är oändligt i den bemärkelsen att det inte finns någon kant, massan är dock inte oändlig.
För övrigt tycker jag diskussioner som innehåller argument för "OM man skulle kunna resa snabbare än ljuset... bla bla"ja men nu går det inte så det finns inget att diskutera då det är totalt jävla fysiskt omöjligt och rummet skulle inte bete sig på nåt jättehäftigt sett för det är omöjligt.

Beror på vad klockan är därborta.
Men tid är ju bara något som människan har uppfunnit för att bringa ordning i kaos?

...så då slipper man alltså inte momsen egentligen?

Tänk om fogden är än jävligare på andra sidan och näsorna 10 resor snålare, då har man ju mer i röven än när man åkte och det vill man ju inte...:va

Men tid är ju bara något som människan har uppfunnit för att bringa ordning i kaos?

...så då slipper man alltså inte momsen egentligen?

Tänk om fogden är än jävligare på andra sidan och näsorna 10 resor snålare, då har man ju mer i röven än när man åkte och det vill man ju inte...:va

Det är ju samma sak med moms som med tid. Den finns inte. Inga pengar heller. Då kan jag ju inte ens erbjuda mina resor gratis? (Eftersom gratis förutsätter att pengar finns) Alltså kan jag inte erbjuda resorna öht. Där stupade min affärside. Skit också

"att resa ut ur universum" - min första tanke när jag läste rubriken var att trådskaparen planerar en LSD tripp.... :glömdet

Kronofogden finns knappast, då han inte jobbar universellt. Ligger du med nån på andra sidan däremot, så har du haft din första(?) äCkta unisex-upplevelse.

Kronofogden finns knappast, då han inte jobbar universellt. Ligger du med nån på andra sidan däremot, så har du haft din första(?) äCkta unisex-upplevelse.

Men i stålmannenberättelsen finns det ju en Jord 2 som har samma förutsättningar som vår Jord, alltså ettan så då borde där ju rimligen även finnas en kronofogde där med?
Kronofogden finns prexis som jultomten!

Jag såg massor med jultomtar i julas!:fakta

Nu har jag ju iofs inte sett en kronofogde men jag har ju inte sett några UFOn heller men det betyder ju inte att de inte finns?

909546445.jpg

Utanför universum kommer den här killen och tar dig. Tro inte på hans ärliga uppsyn och farbroderliga sätt. Han är hårdkokt.

Hej!
Jag sitter och funderar över att resa ut ur universum.

Min teori:

Big Bang var en glob proppfull med energi.
När en glob sprängs, t.ex en fotboll så lämnar det alltid sprickor eller diverse hål.
Big Bang var inget undantag och det är tack vare de hålen som vi idag har stjärnor och galaxer.
Om man på något sätt genom att böja tidsrymden för att komma till universums slut, skulle man då komma kunna att åka genom någon av dessa hål ut ur universum.

OCH! Om nu dessa hål leder ut ur universum hur påverkar det oss?

Kanske helt fel forum men vafan tar min chans :D

Big Dang var inte en glob som small i luften utan troligen en singularitet. Man kan inte riktigt applicera samma fysikaliska lagar som vi känner till på Jorden på det.

universum är oändligt i den bemärkelsen att det inte finns någon kant, massan är dock inte oändlig.
För övrigt tycker jag diskussioner som innehåller argument för "OM man skulle kunna resa snabbare än ljuset... bla bla"ja men nu går det inte så det finns inget att diskutera då det är totalt jävla fysiskt omöjligt och rummet skulle inte bete sig på nåt jättehäftigt sett för det är omöjligt.

Nu tänker du inte "utanför boxen" tillräckligt mkt. För hundra år sedan var det totalt jävla fysiskt omöjligt att kunna prata i realtid med ngn på andra sidan jorden i en liten "telefon"... Inget är omöjligt, det är bara att vi inte vet hur man gör..än. :fakta

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back