Att resa till Linköping, den annorlunda vägen...

Fantastiskt! Vliken Grand Finale! Det här är den tokigaste tråden på SH någonsin. Vad var det jag sa om Road Movies? Man ska vänta sig det oväntade. Men att det skulle sluta med tvillingar i Uppsala hade jag inte ens kunnat drömma om. Supergrattis till er alla! :tummenupp

Last edited:
Gustav O skrev:
2277685 JA. Vad ska man säga?
Istället för personbästa och en upplevelse med en rediger 250Racer så slutade dagen med två nya kottar. :)
En tjej på 1626 gram som kom först och en grabb strax efter på lite stadigare 1717 gram. De är åtta veckor tidiga så det blir neonatalavdelning i sex veckor, minst.
Hur fina som helst fast oerhört små.

Härligt avslut på resan! Trots att du bommade rejset, men vad gör det när ni fått två fina knoddar. STORT GRATTIS!

STORT Grattis Gustav till dom nya kottarna, dom lär väl bli lika rejsingtokiga som farsan sin :D.
Synd dock att du inte fick köra rejset, hade varit kul att se dig på banan.

Gustav O skrev:
2277685 JA. Vad ska man säga?
Istället för personbästa och en upplevelse med en rediger 250Racer så slutade dagen med två nya kottar. :)
En tjej på 1626 gram som kom först och en grabb strax efter på lite stadigare 1717 gram. De är åtta veckor tidiga så det blir neonatalavdelning i sex veckor, minst.
Hur fina som helst fast oerhört små.

Grattis! Det är ju twin man ska köra ;) Stort RR-team det där kommer bli om
några år ;)
Själv åkte man till Sviestad bara för att chansen att ens egen tant skulle sätta igång.

När vi skulle åka från tjeckien till tyskland så blev vi ju som sagt guidade av dom ganska vilsna guiderna. Kul att veta var att när vi kom till tyska gränsen blev vi nekade inträde för vi inte hade lokal förankring från området. Detta var tydligen ett krav.
Vi blev hänvisade tilll en annan tullstation vilket direkt gav oss 5 mil extra på dom dassiga tjekiska småvägarna :näsblod

Va ska man säga är helt mållös grym tråd och grattis till tvilligarna du har precis gett SH en riktig idé inte den enda tråden som kommer att bli så här snart ligger vi online alla bikers och ger rapport vart i världen vi är :)

Seger skrev:
2276931 Hörde att det blev tvillingar!! Grattis.
Tyvärr höll inte hojen, kylvattnet gick ur i andra kvalet så nån 250 final blev det inte. Men däremot ett tappert försök. Men jag fick trösta mig med 600 rejset istället. Hade nog inte orkat köra båda finalerna känns det som iaf.

Grattis igen till småttingarna
Synd att hojen inte funkade för jag hörde att det såg bra ut på första passet. Hur gillade du att köra 250Racer då och stort grattis till ett bra R600 race!

Supermoto skrev:
2277731 Kanske den sjukaste/roligate tråden på länge :) :tummenupp

Grattis till nyknoddarna men beklagar att du inte fick köra rejset

Vad gjorde att Ako följde med på den här tokresan - jag gissar på att han fick den där störtläckra KIZZ-Tshirten i arvode ?!
Hade ni släpet med ner i Europa eller ställde ni det i Linköping eller liknande?? 150 med släp har jag hört ska vara... intressant...
Du känner ju ako....det var såklart hans idé! :lol
Jag försökte lösa det med flyg och annat för att kunna köra racet men gav upp och då sa Anders att vi kör hela svängen i min bil och ju mer vi tittade på hur det skulle funka desto mer blev man tvungen att göra det, för att det var så dumt. Släpet stod i Örebro och Seger tog ner det på söndagen.
Att det dessutom funkade med marginal tidsmässigt var toppen och sedan twisten med förlossning som icing on the cake var grymt!

Teddy skrev:
2277755 Fantastiskt! Vliken Grand Finale! Det här är den tokigaste tråden på SH någonsin. Vad var det jag sa om Road Movies? Man ska vänta sig det oväntade. Men att det skulle sluta med tvillingar i Uppsala hade jag inte ens kunnat drömma om. Supergrattis till er alla! :tummenupp
Det fantastiska i kråksången är att om inte Ako hade övertalat mig att det gick och att han ville hänga på så hade jag missat mina barns förlossning eftersom det plan som jag hade bokat landade 17:15 och knoddarna kom 15:07 och 15:56! :)
Det måste finnas en mening med galenskapen uppenbarligen!
Du såg ganska förvånad ut när jag sa att jag skulle åka hem.

oFFkeFF skrev:
2279005 Grattis! Det är ju twin man ska köra ;) Stort RR-team det där kommer bli om
några år
Själv åkte man till Sviestad bara för att chansen att ens egen tant skulle sätta igång.
De har redan gasat lite runt mitt lillfinger. :)
När är det din tur då?

ako skrev:
2279022 När vi skulle åka från tjeckien till tyskland så blev vi ju som sagt guidade av dom ganska vilsna guiderna. Kul att veta var att när vi kom till tyska gränsen blev vi nekade inträde för vi inte hade lokal förankring från området. Detta var tydligen ett krav.
Vi blev hänvisade tilll en annan tullstation vilket direkt gav oss 5 mil extra på dom dassiga tjekiska småvägarna :näsblod
De var ju mer än lovligt snurriga där.
Hur ofta kommer man till en gräns där man inte får komm ain för attd en är regional. :lol

Gottis skrev:
2279033 Va ska man säga är helt mållös grym tråd och grattis till tvilligarna du har precis gett SH en riktig idé inte den enda tråden som kommer att bli så här snart ligger vi online alla bikers och ger rapport vart i världen vi är :)
Det funkade klockrent med dator, 3G telefon och en transformator från Biltema för att få 220V. De flesta inläggen är gjorda i bilen, på väg. :)

---------------------
Som avslutning en liten bild på en liten, liten fot. Jag håller mitt långfinger mot hans fotsula. Helt underbart, ljuvliga! :)

Bifogat

• kotte.jpg
    kotte.jpg
    79.7 KB · Visningar: 83
Last edited:
Gustav O skrev:
2279058
De har redan gasat lite runt mitt lillfinger. :)
När är det din tur då?

Beräknade datumet är idag, men än så länge har inget börjat.. Känns som en väntan man helst hade sluppit nu, börjar bli tungt för tjejen nu, rastlös eftersom orken inte är på topp och hon inte orkar göra något.
Så hoppas det börjar snart :)

oFFkeFF skrev:
2279142 Beräknade datumet är idag, men än så länge har inget börjat.. Känns som en väntan man helst hade sluppit nu, börjar bli tungt för tjejen nu, rastlös eftersom orken inte är på topp och hon inte orkar göra något.
Så hoppas det börjar snart :)
OK. Då kommer det rassla till när som helst då. Kul. :)

Gustav O skrev:
2279058 Synd att hojen inte funkade för jag hörde att det såg bra ut på första passet. Hur gillade du att köra 250Racer då och stort grattis till ett bra R600 race!)

Kändes lite osäkert i början. Var så annorlunda med växlelval än vad jag är van vid, och så mycket känsligare varvtalsområde. Så det blev mest att koncentrera sig på det vilket gjorde det hela lite vingligt och osäkert.
För att vara första gången på 2 takts racer så är jag nöjd.

Var nog lika bra att jag inte kunde vara med i 250 finalen, hade aldrig orkat köra 600 finalen isf. Jag har varit totalt död på jobbet hela dagen idag...

Får väl se om AKO vågar låna ut hojen till mig igen :)

Seger skrev:
2279471 Kändes lite osäkert i början. Var så annorlunda med växlelval än vad jag är van vid, och så mycket känsligare varvtalsområde. Så det blev mest att koncentrera sig på det vilket gjorde det hela lite vingligt och osäkert.
För att vara första gången på 2 takts racer så är jag nöjd.

Var nog lika bra att jag inte kunde vara med i 250 finalen, hade aldrig orkat köra 600 finalen isf. Jag har varit totalt död på jobbet hela dagen idag...

Får väl se om AKO vågar låna ut hojen till mig igen :)
Det var ju ett riktigt infall där i sista sekunden så jag tycker du gjorde bra ifrån dig.
Det var ju sjukt varmt så det hade väl nästan varit farligt att köra bägge racen.
AKO är kung och det var på sätt och vis skönt att jag inte körde eftersom det hade pajat för mig också.

Berra skrev:
2272311 du är på väg åt fel håll, vänd :7peta
Totalt blev det ca:370 mils bilkörning/åkning för mig. :)

satan så fränt
för att inte tala om kidsen, gratulerar.

Peter80 skrev:
2275894 Fortfarande Putte som gör backline?
Nej. Putte har flyttat till Kalmar och jobbar med markiser, tror jag det var.
Har inte snackat med honom på några år.

R2 skrev:
2279741 satan så fränt
för att inte tala om kidsen, gratulerar.
Fränt? Vansinnigt snarare, fast kul. :)

Grattis Gustav!!!!

Du vet ju hur man målar "babyblått" så det är bara att förbereda där hemma för svamparna :D

Hehe, skön "resedagbok"...
Inte visste jag att du skulle ut på en sån resa när vi sågs i Bromma. :)

Laptimern funkade f.ö. bra... :yoparty :yoparty

/Andreas

Grattis till knoddarna förresten!!!

Last edited:
AT skrev:
2279870 Hehe, skön "resedagbok"...
Inte visste jag att du skulle ut på en sån resa när vi sågs i Bromma. :)

Laptimern funkade f.ö. bra... :yoparty :yoparty

/Andreas

Grattis till knoddarna förresten!!!
Det var ju lite svårt att förklara lite snabbt vilka dumheter man var ute på. :D
Bra att den funkade för pengarna kom väl till pass. :)

Resan har ännu inte tagit slut eftersom vi numer bor på Noenatalavdelningen här på Akademiska så jag är ännu inte "hemma".
Allt är bra men de är lite omogna och behöver passning 24/7 och hjälp med matning etc. De är hela och friska och de som jobbar här tycker att de är stora, de väger ganska exakt 1500 gram var nu, så vi har alla lite olika perspektiv. :)

Bifogat

• Ella-och-Måns.jpg
    Ella-och-Måns.jpg
    102.9 KB · Visningar: 65
Gustav O skrev:
2300086 Resan har ännu inte tagit slut eftersom vi numer bor på Noenatalavdelningen här på Akademiska så jag är ännu inte "hemma".
Allt är bra men de är lite omogna och behöver passning 24/7 och hjälp med matning etc. De är hela och friska och de som jobbar här tycker att de är stora, de väger ganska exakt 1500 gram var nu, så vi har alla lite olika perspektiv. :)

Åh så fina dom är! Hoppas ni får komma hem snart!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT