Att räta ut en böjd ZX-7

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Nu så! Där gick pandemiprojektet i mål!? I helgen paraderade jag på Classic TT.
Så från detta:
20210218_213946.jpg
till detta:
20220902_084857.jpg

En classic superbike återbördad till sitt rätta habitat.:hjälm

Provåket gick över förväntan. Hajfenan höll på att ramla av, justera växelpedal och justera fjädring. Kylaren var tokigt effektiv. Slutade med att jag i stort hade tejpat hela fonten för att få upp tempen. Det var väl vad skruvandet bestod i.

I övrigt var det bara leenden. Glatt överaskad över hur snabbstyrd den blev. Går bra i hela registret. Och låter lite arg sådär. Blev så lätt i framänden på rakan när jag växlade så det. blev styrfladder innan jag rattat åt styrdämpare:yoparty
Blev ju inga fantomtider så. Ny cykel, blandade förhållanden från kallt och blött till varmt och gott. Kört både slicks och regndäck. Ett bra generaltest iaf. Skall man bli mittfältare i Classic SBK så har jag nog kvar lite justering av fjädring. Men inget stort.

20220903_102803.jpg
received_471471924634922.jpeg

Så till året är planen att åka en del och vänja mig med hojen och förhoppningsvis någon tävling.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Kul bygge att följa ! :bow
Planer för 2023 ?
/ Peter
Gissar den får bli arbetshästen nästa år. Behöver lära mig hojen. Så någon tävling i Classic SBK och diverse träning eller bandagar blir det. Har åkt så mycket RVF400 så jag är inte van med större, tyngre och starkare cykel. Men 400:an kommer vara sjukskriven nästa år ser det ut som....den råkade ut för misshandel av ägaren....:brinnerup
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top