Att räkna med vid nyköp?

Om du ska pruta så är det som nämnts tidigare mer lönsamt för handlaren om du finansierar genom dom= mer prutvänligt. Alla säljare har inte provision på finansiering. Men firman har det. Så pejla läget lite, firman du handlar hos kanske inte har provisionssystem och är då säljaren lite lat och inte vill fylla i "alla" papper som en finansiering kräver så kanske du kan handla billigare rent.
Handlaren väljer ofta själv hur stor "kickback" han ska ha genom att sätta räntan därefter (t.ex finansbolaget ska ha 3,5% och handlaren vill ha 1,5% = 5% ränta och 1,5% förhandlingsmån/vinst till handlaren) Försök pruta på räntan.

I regel så är det enklare att få presentkort på utrustning än att få prisavdrag.
Som tidigare nämnts så är det vanligt med rabatt på utrustning vid köp av mc. Under 10 % tror jag är ovanligt men försök öka på.

Jad u Mike portnoy jr. jag vet inte riktigt vad du kan förvänta dig men tror du att du skulle kunna hålla detta hemligt för mig om nyköp :pannkyss

/ Din forne vän:D

Jad u Mike portnoy jr. jag vet inte riktigt vad du kan förvänta dig men tror du att du skulle kunna hålla detta hemligt för mig om nyköp :pannkyss

/ Din forne vän:D

hahaha, aldrig! :D
Bara pejlar läget ändsålänge ;)
:pannkyss

Tack för alla bra svar änsålänge!

Någon som gjort nyköp på Johansmc på senare år?. Funderar på en Triumph Speed Triple -12.
Undra vad man kan räkna med för rabatt vid kontantköp, vill ju hellre ha så mycket godis som möjligt till hojen och inte massa kläder man redan har.

Någon som gjort nyköp på Johansmc på senare år?. Funderar på en Triumph Speed Triple -12.
Undra vad man kan räkna med för rabatt vid kontantköp, vill ju hellre ha så mycket godis som möjligt till hojen och inte massa kläder man redan har.

Har köpt både nytt och begagnat, prata med OLLE så fixar han en bra deal :tummenupp

Om du köper en flong ny hoj så är det rimligt att du får en bra paketpris på utrustning. Marginalerna på kläder och tillbehör är avsevärt mkt bättre än på hojen i sig. En 10-20% på utrustning är inte orimligt.

Är det en Triumph du är ute efter hade jag slagit en signal till Roger på TC Karlstad.
Jag fick ett grymt pris på min daytona, mycket bra pris på Arrow blåset (ca 30%)+ grattis montering och mod upgradering. + 1 fri service (fast fick ta den i Landskrona istället) + rabatt på alla inköp av orginal tillbehör under 1 år. Sen att ha dessutom fixade ett bud ner till Malmö för hojen för 1200 är också det ett ++

Köpte min ny och prutade på yoshimurasystemet som jag beställde extra. Fick 4000 kr rabatt + gratis montering. Sen fick jag ett lås med också. Så lättast är väl att pruta på tillbehör dom har i butiken. Mer värde för dig samtidigt som dom inte förlorar lika mkt. Eller nåt..:D

Har kollat på en SpeedTriple med massa tillbehör för 139k.
Johans mc ger -15% på allt förutom lackdelar. Dvs rabatten blir någon hundralapp på hojen.
Mc Proffsen ger -7,2% på hela hojen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...