Gå färdigt utbildningen är uteslutet. Helt och hållet.
Högskola? Sitta i skolan tills jag är 25 och få livslånga CSN lån?

:
Nej tack.
Ska regga mig på alla ställen jag hittar.
Hellre lån och mer kunskap än slit och socialbidrag.
Inga normala företag låter någon "jobba lite gratis", det finns skatteverk , fack & försäkringar.
Njaa...fack men väldigt många är inte fackanslutna. Se tex på alla telemarketingföretag med stackare som sliter på ren provision. Dessa stackare är verkligen "förbrukningsvaror".
Det behöver inte bli efterbliven lönespec bara för det. Har många obildade bekanta som plockar ut 25 efter skatt. Grannen som gick klart sin gymnasieutbildning, hockey, åkte till norge och fick som ingångslön 35 efter skatten. Han monterar fasader, ganska hjärndött yrke även om man behöver tänka på säkerheten så man inte trillar i backen.
Så nog kan man tjäna pengar som obildad också, det är bara lite svårare och det är många som söker jobben.
Han har dock fortfarande gått färdigt gymnasiet. Finns "bildade" läkare som är korkade.

Det handlar bara om vilja och målmedvetenhet. Jobba bort latheten och se till att skapa något jobb.
Ja, alla kan skapa sig ett jobb men det handlar om att kämpa och vara ödmjuk och öppen för att lära sig!
De flesta som har arbete med okej lön har någon typ av grundutbildning. Dock finns det de som lyckas utan men då gäller det att ha och dra i sina kontakter. I vissa branscher kanske man kan starta egen verksamhet. Dock kommer du alltid ha ett ”hål” i din cv som du alltid kommer att behöva försvara den dagen du vill byta jobb eller karriär om du nu ser till att få ett jobb (vilket jag hoppas att du får).
De få som lyckas skapa sig en bra arbetstillvaro utan gymnasieutbildning är jag grymt imponerad av då det är krångligare och tuffare långsiktigt än att läsa färdigt gymnasiet.
Mitt råd är att läsa färdigt gymnasiet, hur jäkla tråkigt det än må vara. Jobba lite extra under tiden. Om inte annat så återgå till gymnasiet för du får garanterat lättare in foten på ett företag som gymnasiestuderande än som avhoppad "fd gymnasiestuderande”. Det är viktigare att slutföra än att göra det med bra betyg i en arbetsgivares ögon.
Genomfört gymnasium är lite som en checkpoint ut till vuxenlivet, liksom körkort. Det blir enklare då.
Lycka till oavsett vilket beslut du nu fattar.