Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blekinge.
Fordonstekniker, ingen speciell inriktning. Personbilar överlag bara.
Det vet jag faktiskt inte. Är en hel del. Mest teoretiska grejer.
Då jag dagligen arbetar med rekryteringsfrågor över hela Sverioge så skall jag ge Hansen några få valda.
1. Gå färdigt utbildningen pojk.
Icke kompletta gymnasiebetyg ger inte bara stängd dörr till högskola, det är också en signal till arbetsgivaren att du inte fulllgör det du startar. Dessutom är det brist på fordonstekniker i många delar av landet, så utbildningen kan snabbt resultera i jobb.
2. Skicka ordentliga ansökningar som visar att du läst annonsen!
Det gäller att referera till texten i sitt personliga brev och att vara mycket tydlig i varför man själv skulle passa för tjänsten.
3. Registera ditt CV
Registrera CV´t på alla ställen du kommer åt! Monster, Stepstone, Offentliga jobb, Arbetsförmedligen, Careerbuilder! Allt! Dessa baser används ofta av rekryterare på att leta efter folk som det kanske inte alltid annonseras efter.
4. När du kommer på intervju, Förbered dig!
Läs på om företaget, ställ frågor om hur arbetsuppgifterna ser ut och vad de kan erbjuda dig i utveckling. En intresserad kandidat tas ofta med även om deras teoretiska kunskaper kanske lackar efter för de har det viktigaste, nämligen eget driv.
5. Sök för fan inte genom arbetsförmedlingens system om du kan hjälpa det!
90% av alla ansökningar från det systemet har alltid gått rätt ner i papperskorgen när jag rekryterat.. Man förutsätter, kanske felaktigt, från början att det är ett gäng långtidsarbetslösa som "måste" söka. Synd för de som följer med kanske, men jag har i uppgift att lösa en rekrytering för att expandera firman jag jobbar för, inte vara socialtjänst/sysselsättningsåtgärdsföretag.
6. Du har 10-15 sekunder att fånga rekryterarens intresse. De läser inte mer än de 3-4 första raderna i personliga brevet och enbart den senaste punkten i CV´t opch har där till 80% beslutat om du skall vidare i processen.
Så.. Slut med storebrorsföreläsningen för denna gång.
Då jag dagligen arbetar med rekryteringsfrågor över hela Sverioge så skall jag ge Hansen några få valda.
1. Gå färdigt utbildningen pojk.
Icke kompletta gymnasiebetyg ger inte bara stängd dörr till högskola, det är också en signal till arbetsgivaren att du inte fulllgör det du startar. Dessutom är det brist på fordonstekniker i många delar av landet, så utbildningen kan snabbt resultera i jobb.
2. Skicka ordentliga ansökningar som visar att du läst annonsen!
Det gäller att referera till texten i sitt personliga brev och att vara mycket tydlig i varför man själv skulle passa för tjänsten.
3. Registera ditt CV
Registrera CV´t på alla ställen du kommer åt! Monster, Stepstone, Offentliga jobb, Arbetsförmedligen, Careerbuilder! Allt! Dessa baser används ofta av rekryterare på att leta efter folk som det kanske inte alltid annonseras efter.
4. När du kommer på intervju, Förbered dig!
Läs på om företaget, ställ frågor om hur arbetsuppgifterna ser ut och vad de kan erbjuda dig i utveckling. En intresserad kandidat tas ofta med även om deras teoretiska kunskaper kanske lackar efter för de har det viktigaste, nämligen eget driv.
5. Sök för fan inte genom arbetsförmedlingens system om du kan hjälpa det!
90% av alla ansökningar från det systemet har alltid gått rätt ner i papperskorgen när jag rekryterat.. Man förutsätter, kanske felaktigt, från början att det är ett gäng långtidsarbetslösa som "måste" söka. Synd för de som följer med kanske, men jag har i uppgift att lösa en rekrytering för att expandera firman jag jobbar för, inte vara socialtjänst/sysselsättningsåtgärdsföretag.
6. Du har 10-15 sekunder att fånga rekryterarens intresse. De läser inte mer än de 3-4 första raderna i personliga brevet och enbart den senaste punkten i CV´t opch har där till 80% beslutat om du skall vidare i processen.
Så.. Slut med storebrorsföreläsningen för denna gång.
Gå färdigt utbildningen är uteslutet. Helt och hållet.
Högskola? Sitta i skolan tills jag är 25 och få livslånga CSN lån?:
Nej tack.
Ska regga mig på alla ställen jag hittar.
För det andra; Vad vill du jobba med? Besök några företag inom det området, presentera dig och dina framtidsplaner och säg att du är villig att prova på att jobba där en månad gratis, vill de inte ha dina tjänster efter det så fine, då har du jobbat gratis i en månad. %.
Gå färdigt utbildningen är uteslutet. Helt och hållet.
Nej tack.
25? Jag började på universitetet vid 25 års ålder. Innan dess jobbade jag på golvet.
Precis, det är inget jag är ute efter, inget illa ment men jag trivs inte med läxläsning i en liten studentlya.
Nej usch, jag vill jobba och slita.
Pratade med en kille på NCC idag, han sa att jag skulle skriva ett litet intressebrev och lämna inVäldigt tillmötesgående kille.
Tänkte ta itu med det ikväll. Ringde även till Skanska men där var det ingen som svarade.
Tänkte ta itu med det ikväll. Ringde även till Skanska men där var det ingen som svarade.
En av våra största kunder just nu är bilprovningen.. Med klar fordonsteknisk utbildning skulle du får ett jobb rätt omedelbart, Om du har klara betyg.. Annars är det stopp tyvärr. Bara ett exempel
Säger det för att hjälpa, inte stjälpa Kompis.
Om du vill så kan du ju maila över ditt CV ska jag ta en titt på det och hjälper gärna till med ansökningsbrev om du vill! Bara hojta till!![]()
Blekinge.
Fordonstekniker, ingen speciell inriktning. Personbilar överlag bara.
Det vet jag faktiskt inte. Är en hel del. Mest teoretiska grejer.
Jag skulle troligtvis inte ens överväga att anställa någon som inte har gått färdigt sin gymnasieutbildning då det signalerar lathet och ungdomlig dumhet. Jag gick ut med VG och ångrar mig grymt över att jag inte pluggade stenhårt i skolan och gick ut med bra/bättre betyg.
Fas 3Gå färdigt utbildningen är uteslutet. Helt och hållet.
Plugga på universitet/högskola är jävligt kul!Gå färdigt utbildningen är uteslutet. Helt och hållet.
Nej tack.
Ska regga mig på alla ställen jag hittar.
Och du menar på fullaste allvar att det är en totalt meningslös utbildning där 99% av de som går ut ej får jobb?
Grabben, du behöver skaffa dig en verklighetsuppfattning.
Jag skulle troligtvis inte ens överväga att anställa någon som inte har gått färdigt sin gymnasieutbildning då det signalerar lathet och ungdomlig dumhet. Jag gick ut med VG och ångrar mig grymt över att jag inte pluggade stenhårt i skolan och gick ut med bra/bättre betyg.
Men ok, du ska inte plugga färdigt. Just nu åtminstone.
Du måste ändå på något vis kunna visa blivande arbetsgivare att du är något att ha, hur det ska gå till är jag inte helt hundra på, oavsett avslutade studier eller ej.
Men börja med att ringa arbetsförmedlingen och be om att få hjälp av en jobbcoach med ditt cv och dylikt. Det kostar inget och har du tur så ger det någonting.
AMS har ju allmänt dåligt rykte men det finns hjälp att få där och det tar inte många minuter att skriva in sig.
Men jag önskar dig lycka till åtminstone, fortsätt söka som en galning och BESÖK arbetsplatserna och skicka inte bara runt massa ansökningar. Som sagt så ska många anställa inom kort och har du tur hinner du få en plats innan de annonserar eller hittar någon annan.
10-15 minuter på varje ställe ger rätt många besök på en dag...
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |