Att köpa en privat importerad hoj??

Eller

Nr:18 skrev:
2242519 Så för att den som köpt hojen före dej gjort en bra affär så ska du också tjäna på det? :3freak

Man vill väl göra en så bra affär som möjligt? Går det att använda det som argument till säljare att sänka priset så är det väl värt ett försök?

eriiko skrev:
2241446 Hej nu e det så att jag ska köpa en Yamaha fzr 600 från 93 som var importerad 97.
Tänkte höra om priset på en privat importerad hoj brukar vara mycket lägre än priset på hoj som började sitt liv i Sverige?
Något speciellt jag bör tänka på för övrigt?

tack på förhand

Erik
Gå efter skicket!! Ja menar hojen är ju från japan eller :confused: Sen om brukarna kommer från Tyskland, italien el dyl va f-n spelar det för roll, du skall väl inte snacka med hojen, iså fall är väl japanska närmast att lära sig, hojar körs nog på lika sätt i den hojkategorin hojen tillhör oavsett land.

Jag har haft import/svenskålda hojar de har gått lika bra.

oFFkeFF skrev:
2242311 Nja, det finns ett "norden-paket" i rätt många bilar här uppe, som inte är så vanligt som tillval längre söderut. Iofs klarar man sig rätt bra utan sätesvärmare, för det är vad "norden-paketet" brukar vara ;)

Det är de svenska återförsäljarna/importörerna som prackar på folk sk paketlösningar. Vill du tex ha en klima-anläggning måste du köpa till en RDS-radio och kromade lister.
I de flesta andra länder köper du bara till exakt det du vill ha, tex värme i sätena eller ciggtändare bak.
Fortfarande ingen skillnad på specifikationerna.

Bra skick samt när den importerades avgör enligt mig.

Hej, är den bara i bra skick så bryr inte jag mig om den är importerad eller inte. Visst är den importerad iår enbart för att tjäna pengar så visst skulle jag försöka att pruta lite, men nu när den togs in -97 och alltså har rullat här i 6 år så nej.

//Daniel

Tack för svaren och det låter faktiskt väldigt vettigt att se till skicket mer än till vart den ursprungligen var såld. Den ska ha gått 3180 mil! brukar skruvade mätare förekomma på importerade hojjar? har hört att det kan vara problem med det på bilar!.

eriiko skrev:
2243289 Tack för svaren och det låter faktiskt väldigt vettigt att se till skicket mer än till vart den ursprungligen var såld. Den ska ha gått 3180 mil! brukar skruvade mätare förekomma på importerade hojjar? har hört att det kan vara problem med det på bilar!.

Du lär se på den om den gått 3180 mil eller 6000 mil.

Skruvade mätare förekommer på mc-firmor i sverige med,
inbytt hoj hade efter 3 månader på firman helt plötsligt gått
2000 mil mindre än när den byttes in...

skönt med en hoj som gått över 2000 mil! (vilket tydligen inte merparten av svenska hojjar från 99- å fram gått)
KÖP! :tungan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back