Att köpa eller inte köpa?

Ska jag köpa?

• Antal röstningar
    0
Varför köper en laglydig medorgare en motorcykel som går i nästan tredubbla högsta tillåtna hastigheten :confused:

Bingo skrev:
Varför köper en laglydig medorgare en motorcykel som går i nästan tredubbla högsta tillåtna hastigheten :confused:

För att skryta med på krogen så klart! :crash

Och så har jag börjat inse sanningen och konstaterat att jag inte är fullt så välutrustad som jag har inbillat mig.... :rolleyes: .....eller förresten, det e jag ju egentligen nog. ;)

Nämen allvarligt, jag har inte haft en "fullt stor" sporthoj hittills, det absolut vettigaste alternativet vore ju förstås att lämna med den jag har, den fungerar till ALLT, toura, sportig landsvägskörning i lagom tempo och en runda på banan. Men, ibland går känslorna å vettet åt olika håll, och så länge som det inte bryter mot lagen så kan det ju va ok.

soppatorsken skrev:
Fan vilka priser ni har därborta!!!
Kan det inte vara lönt att plocka hem en från Sverige?

Jo, det beror lite på, men överlag så skulle det nog löna sig. Vissa hojar och årsmodeller kan vara mera lönsamt, det är lite invecklat hela systemet här i Finland nu i o m skattesänkningar hit å dit, och så det är svårt att förutspå hur marknaden svänger till våren och vilken prisnivå nya hojarna ligger på då. Så det är väl bara att köpa å sen försöka undvika att kolla på priserna.... :rolleyes:

Men största problemet är att jag inte lyckas sälja hojen, har sänkt priset på den hela sommaren men icke. Man tycker att nån skulle höra av sig om dom var intresserade, även om dom tycker att priset är onödigt högt. :va Så det enda alternativet är att byta in den om jag vill ha bort den.

NSR skrev:
Den där har jag sett på riktigt, och den är snygg som faen...
Hur mycket kostade den där, dom har ju en till fireblade på auto-rapid, den e gul men lika snygg... :tummenupp

Bara det att det suger jättestor enorm elefantsnopp vid Rapid om ägaren är där... :fakta :mad:

...kan dom fan inte få hit en jävla sjysst hoj-butik inom 100 km radie :confused: :gråta

Lokke skrev:
Jo, det beror lite på, men överlag så skulle det nog löna sig. Vissa hojar och årsmodeller kan vara mera lönsamt, det är lite invecklat hela systemet här i Finland nu i o m skattesänkningar hit å dit, och så det är svårt att förutspå hur marknaden svänger till våren och vilken prisnivå nya hojarna ligger på då. Så det är väl bara att köpa å sen försöka undvika att kolla på priserna.... :rolleyes:

Men största problemet är att jag inte lyckas sälja hojen, har sänkt priset på den hela sommaren men icke. Man tycker att nån skulle höra av sig om dom var intresserade, även om dom tycker att priset är onödigt högt. :va Så det enda alternativet är att byta in den om jag vill ha bort den.

Voj satan... had ja skriva ett langi fiini inlägg på rein dialekt åt de hu du sku gö å så moittar i att ja måst ta bort na smileys å tå ja ga tibax e ALLT bort!!!!! :mad:

Så, nu få du tyvärr int veta na hu du ska gö, utan köp Gixxer 1000 så bytä vi :crash :7peta :1pajas

Självklart ska du köpa bladen. Så underbar... Tur att den inte var röd. Den är ju alldeles för vanlig. Köp köp köp...

NSR skrev:
Vad menar du med det där?? :confused:

Att ägaren inte är rolig att ha å göras med! :zpy Å de e ett VÄLDIGT KÄNNT FAKTUM iaf bland de hojägare jag umgås med som har haft att göra med karln, vilket är ganska många... :fakta (beklagar den långa meningen) :hej

De andra där är helt OK, Patrik osv. ,men ägaren har FAN I MIG enskruv lös :kocko

:notme

KÖP!
Den var snygg, men vafan...du får juh med en massa saker + att den var lite speciell!

Men o andra sidan så är en retta det rätta! :D

Gix skrev:
Att ägaren inte är rolig att ha å göras med! :zpy Å de e ett VÄLDIGT KÄNNT FAKTUM iaf bland de hojägare jag umgås med som har haft att göra med karln, vilket är ganska många... :fakta (beklagar den långa meningen) :hej

De andra där är helt OK, Patrik osv. ,men ägaren har FAN I MIG enskruv lös :kocko

:notme

Ok, har en kompis som känner känner honom bra. Visst heter han Forth.... eller

NSR skrev:
Ok, har en kompis som känner känner honom bra. Visst heter han Forth.... eller

Ingen aning... men jag har även en bekant som har varit svärson åt personen i fråga, å han säger att det TAR sin TID innan man kommer överens med honom :va

NSR skrev:
Jag kan köpa den om du sänker priset till 6000 afro... :rolleyes:

Ok, du kan få köpa den för 6000.....pund. :hej
Nämen seriöst, om du är intresserad så maila så kan vi ju diskutera vidare, det där priset ska väl nog gå att justera....kanske. ;) Kom till Jeppis å kolla på den fast.

Gix: Jo, rapid snubben verkar bli förbannad när man börjar diskutera med honom. Han e lite mysko, men det kan ju mitt i allt, helt plötsligt, va en fördel.

Firefly: Snygg! :tummenupp

Lokke skrev:
Gix: Jo, rapid snubben verkar bli förbannad när man börjar diskutera med honom. Han e lite mysko, men det kan ju mitt i allt, helt plötsligt, va en fördel.

Kanshi he :rolleyes:

Hört du om ide tå va Valberg å Renfelt va tid... :rofl

NSR: KÖP Lokkes hoj :tummenupp
Jag har ju sett den irl många gånger, å den e fan i mig fin! Me krommade fälgbanor å MYCKET godis av toppkvalitet :Bugar
...har faktist inte sett en snyggare SV :fakta

Grymt snygg ju...slå till!!

Snyggaste färgen har den ju också... för gul e ful, röd är död! Blått är flott :1pajas

OCH så är det ju en Honda!!
Köper du Yamaha så kommer du ju stå där jag brukar stå....mao i garaget :)

Hehe..
Kan meddela dig att den hojjen gått mycket på botniaring. Killen som ägde den före jobbar ju på Rapid. Den e väldigt snygg IRL....
MEN DU!! JAG HAR JU TÄNKT KÖPA DEN!!!...
så köp en gixxer1000 du..... :FU

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...